biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Food market

Kategori: Spaniens Cordoba

 
Det finns två food market i Cordoba som jag har besökt ofta. 
 
Mercado 
Los Patios de
La Marquesa
 
 
 
som är en gemytllig lokal som går i medelhavsstil och dekorerade innergårdar. 
Där kan man välja på typisk medelhavstapas, mexikanskt, pizza och fisk/ kötträtter
Självbetjäning.
Man placerar sig där man själv vill och njuter av vimlet av spanjorer och turister.
Denna marknad ligger nära Katedralen i en av de trånga, judiska gränderna.
 
Mercado Victoria
 
 
 
Mercado Victoria finns mat av större urval.
Det finns ett vinotek som har många fina viner att välja på
Man kan få ett ganska fint rött Rioja vin för 12 euro/ flaska.
Här kan man välja allt från ostron, löjrom, anjovis, inlagda oliver, lagrad ost, jamon, gourmet tapas, friterad getost, sushi, grillspett, argentiskt, italienskt, salmorejo till mexikanskt.
Ölbaren är även separat placerad och där man kan få välja på flask öl eller tapöl.
 
Mercado Victoria firar 5 år.
 
Man kan vistas både ute som inne.
På dagarna kan man sitta om man vill och trängas med alla ungdomar och duvor.
På Onsdagskvällarna och helgen kan man fortsätta in på nattklubben och trängas med medelålders män och kvinnor.
De ger liksom aldrig upp.
Liksom jag.
 
Food market Victoria ligger nära Eurostar hotel.
 
 
 
Food Market
 
Är en food market som är mer barnvänlig. Jag har tyvärr varit där en gång för länge sedan. Så det blir säkert fler turer dit. Det ligger nära  Hotel Cordoba Center
 
 
 

Kommentarer

  • Jessica Högberg säger:

    Jag tar den där med vinet, ungdomarna, duvorna och nattklubben med medelålders=))

    Svar: Vi brukar hamna där mitt emellan..Oftast är vi sist på stället när vi har som roligast. Oftast jämt😁😁😁
    Biggeros

    2019-03-26 | 17:49:37
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Netti Starby säger:

    Låter som smarriga ställen och så fint det är! :-D Kramis

    Svar: Jag föredrar foodmarket och det blir ofta besök dit.Trevlig kväll// kram
    Biggeros

    2019-03-26 | 18:42:43
    Bloggadress: http://starbys.se
  • Znogge säger:

    Jag ger nog upp lite tidigare måste jag erkänna ;-)

    Kram

    Svar: Ja, jag borde göra det med..Ibland glöms tid och rum bort totalt när man har roligt 😁
    Oftast blir det bara två utekvällar med mat / vecka. Det får duga🤗
    Kram
    Biggeros

    2019-03-26 | 18:42:44
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Kakelväggarna är så himla häftiga när de har gått löst på en massa skattar!

    Svar: Menar du då Mercado de la Merquesas inredning?Gillar även dess mönster i alla färger!!
    Biggeros

    2019-03-26 | 22:13:13
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • BP säger:

    Gillar kakelväggarna som ju alltid är så himla vackra i Spanien, just på marknader. Tycker även om hela atmosfären där som dina bilder förmedlar så väl. Med andra ord - stället är helt i min smak:-)

    Svar: Jag gillar verkligen dessa food market när man är ett helt gäng då man kan välja fritt vad man vill äta och dricka. Även atmosfären är frän🤗
    Biggeros

    2019-03-26 | 23:37:03
    Bloggadress: http://bp-computerart.blogspot.com
  • Emma Engström säger:

    Vilka himla mysiga ställen! :D

    Svar: Jag kan inte annat än att hålla med att Cordoba levererar 🤗
    Biggeros

    2019-03-27 | 09:47:35
    Bloggadress: http://nouw.com/emmaengstrom
  • Jessica Högberg säger:

    Ha ha, underbart!

    Svar: Älskar dessa food market. Speciellt Victoria!!!
    Biggeros

    2019-03-28 | 12:44:48
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Ditte säger:

    Vilket fantastiskt utbud av marknader! Jag skulle vilja besöka alla men inser att så kan det inte bli. Men jag ska välja ut några i förväg. Blir svårt men får anteckna vilka du gillar mest och gå på det.
    Härliga och aptitretande bilder.
    Kram!

    Svar: Jag föredrar Mercado Victoria. Jag gillar atmosfären och jag är nog inte ensam om det. Food market intill Katedralen ska man bara ha varit inne i. Typisk medelhavsstil med kakelsättning på väggarna🤗Ha det bra vännen// kram
    Biggeros

    2019-03-28 | 23:19:44

Kommentera inlägget här: