biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Får jag B om T

Kategori: Spaniens Cordoba

Hotell Collecion Amistad Cordoba
Vägen dit med bil är ganska så knivig och turister glor tjurigt på en när man kör på dessa smala gränder som leder till hotellets garage. Vi trodde även att GPS en hade fått krupp....
 
 
Vid hotellets entré ligger även ett tjurfäktningsmuseum intill och tjuren på framfarten tycks inte ha fått krupp
Hotellets restaurang på kvällskvisten, utsikt från vårt hotellfönster ( Katedralen på avstånd) och i foajén på 3: e våningen där vi bor.
 
Sängen är bekväm, badrummet har en dusch, diverse produkter som hotellet håller med och tofflor. Det behövs på det kalla marmorgolvet.
Wifi är si och så och TV s fjärrkontroll är justerbar gällande att byta språk. AC fungerar.
 
 
Välkomst tapas och bordsvatten från hotellets personal
Jätte mysig innergård där man kan sitta och luta sig tillbaka och beställa något drickbart. Även ett utrymme för rökare.
Inga förbudsrestriktioner här inte...
 
 
Denna butik säljer bl.a olika örtteer i salig blandning och ligger precis intill hotellet. Jag måste undersöka butiken lite närmare vid ett tillfälle.
En T älskare som jag är så ska jag B biträderna visa mig mer om D vill vad som finns i butiken att 
 
 
 
Man passerar även denna lite intryckta, färggranna mellanöstern restaurang. Dessa färgstarka restauranger finns det gott om utspridda i Cordobas "gamla" stadsdel.
 
Följ med mig ytterligare i Cordoba i ett par eller tre veckor....
 
 
 

Kommentarer

  • Znogge säger:

    Det ser ut att vara ett bra hotell och det finns garanterat en hel del att upptäcka i Cordoba. Just kalla golv ogillas dock...

    Kram

    Svar: Cordoba har mycket att skåda om man gillar att gå i smala gränder och i Katedrale/ moské samt synagoger. Såklart finns det många uteserveringar med🤗Trevlig kväll🤗
    Biggeros

    2019-03-19 | 18:24:45
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • Jessica Högberg säger:

    Bra början, hotellet ser mycket trevligt ut. Ska du vara där i ett par/tre veckor eller har du bara tagit mycket kort?? =)

    Svar: Ja, visst lät det bra med ett par/ tre veckor 🤗🤗 Då säger jag varken mer eller mindre. Mycket kan hända där emellan 🤗
    Biggeros

    2019-03-19 | 19:32:43
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Ditte säger:

    Visst följer jag gärna med till Cordoba. Har varit här ett par gånger som hastigast men minns inte så mycket av stan mer än en del sevärdheter.
    Hotellet ser verkligen fint ut och tycks ligga väldigt trevligt till.
    Önskar dig fina dagar här.

    Svar: Hotellet ligger i den gamla delen av Cordoba och mitt i de smala gränderna. Det är alltid roligt att prova på nya hotell även om jag kan staden innan och utantill. Det finns faktiskt nya sevärdheter som jag stöter på. Helt otroligt!! Trevlig kvällKram
    Biggeros

    2019-03-19 | 20:22:39
  • Marie säger:

    Vad fint hotell, och vilken smal gränd, gick det in en bil där? Fina Cordoba, tyckte mycket om den staden. Många kramar Mamma, snart ses vi underbart härligt.

    Svar: Tydligen så går vår bil igenom dessa smala gränder. Det är nog många som skrapar lacken mot husväggarna. Det ska bli roligt när du kommer🤗Cordoba är en gammal och full av historia. Godmorgon!!
    Kram
    Biggeros

    2019-03-19 | 20:34:14
  • Netti Starby säger:

    Oj vilket fint hotell och vad underbart att sängen var skön! :-D Kramis

    Svar: Det är nog bland det viktigaste att sängen är bekväm på så kång tid på hotell🤗🤗Godmorgon!
    Kram
    Biggeros

    2019-03-19 | 20:58:28
    Bloggadress: http://starbys.se
  • BP säger:

    Så ni har lämnat Mallis och befinner er nu i Cordoba. Hotellet ser otroligt fint ut. Ska bli kul att göra några sightseeingturer i Cordoba via din blogg. Åka respektive gå snålskjuts med dig alltså;-)

    Svar: Bara häng med där bak så tutar jag och kör igenom Cotdobas sevärdheter. Ingen fara att du glider med som ett bananskal BP 😂🤣😃Så roligt att bjussa på mig själv och underbart att du/ni orkar hänga med...
    Mallis är ett avslutat kapitel för denna gång så nu är det Cordoba igen som gäller🤗
    Biggeros

    2019-03-19 | 23:11:29
    Bloggadress: http://bp-computerart.blogspot.com
  • Ama de casa säger:

    Ännu ett läckert hotell! Ni är duktiga på att hitta braiga boenden :-)


    Svar: Kul att prova på olika hotell🤗Ni hittar även jätte mysiga boenden. Så kul att se och få tips på vägen Ama!
    Trevlig dag🤗
    Biggeros

    2019-03-20 | 10:58:01
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Hotellet ser helt fantastiskt ut! Så himla prydligt och smakfullt. Synd att WiFi inte funkar som man tycker att det ska, det verkar vara ett litet gissel det där.

    Jag har inte varit i Cordoba men sonen har det! De var där på klassresa i femman så jag har sett lite från de foton de tog. Ungarna gick i grupper om tre-fyra och skulle leta upp saker. De hade fått en karta i handen men ingen hade sagt var platsen var de utgick ifrån och ingen tänkte väl på det. Så de gick lite vilse ... Men kom tillrätta. Klantiga svenska lärare, de kanske borde ha sett till att ungarna visste var de skulle komma tillbaka igen!

    Tebutiken! Åh! Jag är ju en temänniska! Och vilka sanslöst vackra tekannor i alla möjliga färger!

    Svar: Ja, vem som helst kan gå vikse i dessa smala gränder. Allt ser detsamma ut. Tråkigt att eleverna gick vilse.. bara där tar himla onödig tid på resan. Jag gillar även löste och dessa kannor är ännu finare i verkligheten. Troligtvis blir det löste med tillbaka till Jerez. Det luktar ju så gott med=) Idag har jag investerat en tygväska med flamencodamer från Cordoba. Den blir bra att handla mat här. Sedan har jag köpt ett bokmärke till min bok, underlägg till glas och tallrikar och vinkork från Cordoba. Smått och gott🤗
    Biggeros

    2019-03-20 | 16:45:53
    Bloggadress: http://https://solsomsol.blogspot.com/
  • Jessica Högberg säger:

    Ha ha, ok, väntar tålmodigt (min inte bästa gren...)

    Svar: Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge Jessica👍🤣😂
    Biggeros

    2019-03-21 | 19:16:23
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Jessica Högberg säger:

    Har aldrig förstått det uttrycket, haha

    Svar: Nej, en hittapåare som jag är med mina egna ord och meningar skapta bara sådär som det passar mig själv. Himla roligt. De som känner mig förstår.... Jag får anmäla mina egna ord till svenska ordboken. Såsom mycket andra moderna ord.
    Biggeros

    2019-03-22 | 20:48:22
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Jessica Högberg säger:

    Men uttrycket finns, tycker inte om det bara, haha

    Svar: Nej, man behöver inte tycka om allt. Det är det som gör oss så unika🤗🤗
    Biggeros

    2019-03-25 | 16:59:59
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/

Kommentera inlägget här: