biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Det Inre

Kategori: Mallorca

 
När jag kom in i entren av Katedralens museum så gick jag vidare till Sal BB och möttes direkt av denna dyrbara skatt som var inglasad.
 
 
 Virgin del Mirador heter denna staty som ser lite naggad och go ut.
 
 
Som sagt idag är det Internationella kvinnodagen
Grattis till er alla kvinnor i mitt liv såsom mina älskade döttrar, systrar, mor, styvmor, svärmor, vänner sist men inte minst min kära man som är bland det bästa jag har vid min sida och förgyller min dag. Han är som min bästa väninna och får mig att  må bra varje dag.
 
 
Kan ni notera det fina golvstensmönstret. Det ser ut som en fin äkta matta som är ingjuten i stengolvet..
 
 
 
Miguel Barcelo
 
Is a artist from Mallorca 
where he was first experimented with art, perhaps influenced by his mother,.
She painted for a while, or because he carried it in his genes. 
Then it suits that today we celebrate the special day of the international women day and birthday of my english friend Yvonne.
 
The truth is that there Miguel learned to love caves and the sea, and came into contact with Joan Miró , a great influence in his first canvases with themes of animals markedly expressionist.
He done this marvelous work in the Cathedral and it looks like Atlantic undersea world. Magic.
 
 
Idag ser jag bara kvinnliga former på alla motiv även på denna ståtliga kandelaber.
 
 
Då är jag i CC salen och går snabbt vidare till EE
 
 
Vad ser jag då...
 
 
Så mycket sköna former på både det ovala taket och detaljerna runt valvet
 
 
Därefter tar jag mig ut till Katedralens kärna och blickar ut.
Jag möts av en otrolig tystnad fast det vimlar av turister överallt.
 
 
Här pratar vi högt i taket. Vilken akustik.
Ingen lätt uppgift att damma av alla taklampor...
 
 
Älskar dessa färgsprakande fönster såsom i ovala till rektangla former
 
 
Ja, jag rundar av för idag i det inre.
Idag är det Fredag och och som sagt internationella kvinnodagen.
Vad förväntar sig världen att alla kvinnor ska göra idag...
Vad ska ni göra idag?
Jag ska njuta av min tillvaro som kvinna och umgås med min kära man.
Jag kommer att visa mer av det inre i ett annat inlägg.
Enjoy!!!
 
 
 
 

Kommentarer

  • Marie säger:

    Gudomliga vackra bilder. Tack för ditt fina inlägg på kvinnodagen. Sedan du föddes har du varit hos mig nära vid min sida du är inte bara min älskade dotter utan som vuxen min bästa kära väninna. Jag är så tacksam att jag har dig har alltid varit sedan du föddes. Kram kram Mamma ❤️ 💕

    Svar: Tack fina ord uppskattas mycket på kvinnodagen och jag säger detsamma!! Likamycket som du är min mor så är du även min väninna🤗Tack för den fina komplimangen. Alla borde vara duktiga på att ge uppmuntran och beröm till varandra// kram och en Trevlig Fredag😍
    Biggeros

    2019-03-08 | 12:32:40
  • Znogge säger:

    Visst är den vacker även invändigt!

    Jag skulle vilja vända på frågan och undrar vad världen kommer att göra för alla dessa kvinnor som fortfarande lever under helt ojämlika villkor och som begränsas i möjligheten att bestämma över sina liv!

    Kram och ha en fin fredag!

    Svar: En väldigt bra fråga som jag även undrar över. Hemskt att inte få kunna bestämma över sig och aldrig få göra sig hörd.Visst är Katedralen gudomlig och det kommer mer
    Kram till dig och grattis på kvinnodagen🤗🤗
    Biggeros

    2019-03-08 | 17:09:58
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • petra säger:

    Så mäktigt och vilken enorm takhöjd så vackert verkligen ,ha en fin fredag ,kram

    Svar: Katedralen är känd för sin höjd. Otroligt!!Ibland är det svårt att fånga motiven så de blir ett faktum. Man måste många gånger se det med egna ögon÷)Trevlig helg vännen🤗
    Biggeros

    2019-03-08 | 20:07:09
    Bloggadress: http://mammansprinsessor.blogg.se
  • Anonym säger:

    Katedralens exteriör är mäktig. men inte i närheten av interiören. Vilka fantastiska konstverk och skatter där finns. Otroligt! Frankrike, Italien och Spanien är nog världsmästare på att "dekorera" sina katedraler och kyrkor. Måste säga att svenska domkyrkor och kyrkor står sig aningen slätt i jämförelse...

    Svar: Jag håller helt med. Jag har besökt många Katedraler i både Spanien, Italien, York, Frankrike och jag är så imponerad och blir inte besviken. Visst gillar jag Uppsala domkyrka den är faktiskt mäktig för att vara svensk. Vilka skatter som bevaras i dessa Katedraler. Ha en riktigt fin helg// kram
    Biggeros

    2019-03-08 | 20:53:00
  • Netti Starby säger:

    Wow vad otroligt fint det är och ha en bra dag! :-D Kramis

    Svar: Otroliga skatter och förmögenhet som bevaras i denna Katedral// kram och trevlig helg🤗
    Biggeros

    2019-03-09 | 09:40:24
    Bloggadress: http://starbys.se
  • Eva`s blogg säger:

    verkligen en dag av vikt! bra inlägg o gud så maffigt det är på insidan wow hoppas du hade en fin kvinnodag kram å fin lördag

    Svar: Igår var en ljuvlig dag med en utflykt på ön. Så nöjd.Otrolig interiör i Katedralen. Mäktigt!! Trevlig Lördag vännen🙄🤗
    Biggeros

    2019-03-09 | 10:29:38
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Lite annorlunda där de första bilderna efter donnorna på väggen. Jag gillade det, ser nästan lite modernt ut.

    Svar: Med tanke på att det var nationella kvinnodagen så passade kvinnorna bra att visa upp// kram
    Biggeros

    2019-03-10 | 16:16:25
    Bloggadress: http://https://solsomsol.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: