biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Mission completed

Kategori: La Casa

 
Under arbetet var trädgården en enda stor arbetsplats spridd med verktyg och damm.
 
 
Xavier testar vår pool under arbetet
 
 
Under tiden innan plattor och annat var på plats
 
 
Projekarbetet av vår trädgård är nu fullkomlig/ färdigställd och har varit det ett bra tag.
Vi har nu njutit av sol och bad i vår fina pool.
Dammet av bruk tar tid att borsta/tvätta bort. Visst har högtryckstvätten körts på fulla drag.
När vi skulle ta upp poolskyddet upptäckte vi till vår förvåning att det var felsytt men skadan är anmäld. Tyvärr kommer det alltid olägligt och precis när man som bäst behöver den.  Sedan ska ett par lister sättas upp, justeringar göras och förberedas för poolskyddet. Lite små tjafs men det ska ju göras men inte nu.
 
Efter att ha varit hemma i Jerez i lite mer än två veckor och hämtat energi.......
Haha, hämtat energi....mer jobb än semester.
Tiden går så himla fort när man bara vill ta det lugnt. Då är det så mycket måsten som ska göras innan det bär av igen på resande fot.
Nu hinner vi inte med det utan nu väntas nya uppdrag, upptäcksfärder, nya intryck, nytt boende, nytt språk, nya vidder och nya bekantskaper. 
 
 
 
 
Visst har arbetet tagit lång tid i Spanien ( som allt annat) men arbetarna har vana att arbeta under heta/ tuffa omständigheter utan att klaga. De jobbar hårt och långa dagar men de tjänar dessvärre mindre än en svensk snickare.
Hursomhelst är vi nöjda och slutresultatet blev bra tillslut.
Dvs så som vi ville ha det.
 
 
Ja, rena rama bordell vyn från första parkett
 
Häng med mig till nästa resmål 🤗
Håll till godo för denna gång mina fina bloggvänner!

Kommentarer

  • Ditte säger:

    Så fint det blev! Verkligen! Och visst tar det tid! Men ett gott resultat är väl värt att vänta på.
    Förstår att ni är jättenöjda. Och snyggt med möblerna till.
    Känns ju lite stressigt med ny resa igen. Men å andra sidan säkert också rolig.
    Och jag hänger gärna med.
    kram!

    Svar: Ja, helst hade jag och min man velat stanna hemma i Jerez. Så är det jobbet som kallar. Vi är supernöjda och det känns så skönt när allt är på sin plats. Visst väntar vi på att gräset ska ta sig och sedan är det andra smådetaljer som ska ordnas. Allt blir inte gjort på en dag=)Tack för att du hänger med på nästa resa Ditte🤗
    Kram
    Biggeros

    2019-06-28 | 13:08:52
    Bloggadress: http://https://dittemitti.se
  • Marie säger:

    Herre gud vad vackert rena paradiset där skulle jag vilja vara kram Mamma ❤️

    Svar: Ja, visst blev det bra. Du som har varit här ett antal gånger ser ju skillnad. Alltid kul att byta upp sig och ändra om=)Såklart kommer du ju snart och du är alltid välkommen🤗🤗Kram
    Biggeros

    2019-06-28 | 13:31:48
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Men oj vad du ska vara nöjd med det där! Superduperlyxigt ser det ut att vara! Snygg dusch har ni också (går vattnet ut i trädgården igen?).

    Ni har det verkligen jättefint! Har en härlig helg och spännande att se vart ni tar vägen härnäst!

    Svar: Vi är supernöjda. Visst tog det tid men det får man räkna med i Spanien. Vi hade en tidsgräns men såklart lyckades de inte hålla den. Eso es=)Angående om vår dusch så har den solceller men spillvattnet går ner i ett drän. Vi använder duschen innan och efter poolanvändning. I framtiden ska vi skaffa solspeglar på taket. Vi har uppvärmning till vintern så man kan bada årer om. Så detta var en riktigt bra investering Emma. Har ni använt poolen flitigt? Så kul att du hänger med på nästa resa 🤗
    Biggeros

    2019-06-28 | 14:40:06
    Bloggadress: http://https://solsomsol.blogspot.com/
  • Znogge säger:

    Så otroligt fint det har blivit!

    Kram

    Svar: Himla nöjd är jag. Synd bara att man ska åka så snart. Desto roligare är det att komma hem igen=) kram
    Biggeros

    2019-06-28 | 19:55:27
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • BP säger:

    Herregud så himla fint det blev! Tycker att du ska skicka bilderna till en inredningstidning. Fantastiskt fint och som sagt det ser ut som om ni har anlitat ett proffs för det.
    Å självklart ska jag följa med dig till nästa land och ett nytt språk. Suveränt att kunna vara en lyxhustru:-)

    Svar: Min man och jag var överens hur vi ville ha det och det blev på ett ungefär så mer eller mindre=) Så roligt att du tycker det är sevärt och även som ett inredningsobjekt. Jag ska heller inte klaga för jag får verkligen chansen att upptäcka mycket men det är inte så som jag ser mig själv som lyxhustru utan mer som lyckligt lottad hemmafru som får ta del i det liv som bjuds. Annars är jag en ganska så enkel person som tar dagen som den är=))
    Biggeros

    2019-06-28 | 23:17:15
  • Ullie säger:

    men nej då jag är inte alls avis någonting alls hm hm så himla fint o ja älskar dessutom palmer ju så fint .
    varmt här idag 27 gr o ska bli i morg oxå så då kan ja hoppa nerr i din pool då =)

    ja jag tänkte när man göra större samarbete så vill de ha med egen omän så tänkte ja spelar ingen roll för mej eentligen
    kram fina du

    Svar: Palmer och kaktusar är både lättskötta och kräver lagom med vatten÷)Härligt att ni har värme i Sverige men visst är det skönt att kunna svalka sig=)
    Lycka till med din nya domän vännen
    Kram
    Biggeros

    2019-06-29 | 00:44:34
    Bloggadress: http://weberskold.se
  • Ama de casa säger:

    Oj vad bra det blev med poolen! Nu kommer du garanterat att slå mig med nästa års premiärdopp :-D

    Ha en härlig fortsatt helg!

    Svar: Ja, här kommer nog badas året om Ama=)Så skönt att kunna avgöra när och hur vi kan använda vår utan regler. Områdes pool har bestämda öppettider och säsongberoende. Trevlig helg🤗
    Biggeros

    2019-06-29 | 09:21:28
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Petra säger:

    Superfint blev det 💕rena drömmen kram

    Svar: Vi är jätte nöjda!! Så härligt att allt har fallit på plats=)Kram
    Biggeros

    2019-06-29 | 10:06:16
    Bloggadress: http://mammansprinsessor.blogg.se
  • Ullie säger:

    jaha det va in ullie igen här ville väl bara kika på din fina pool då hi hi
    många gillar dessa stolar så poppis just nu o snygga kram kram vännen

    Svar: Ja, jag såg även att Petra har sådana stolar. Dessutom är de väldigt bekväma med en kudde=)Kram
    Biggeros

    2019-06-30 | 00:15:52
    Bloggadress: http://weberskold.se
  • Jessica Högberg säger:

    Herregud så mysigt, nu behöver du inte åka 😉

    Svar: Jag har redan åkt till mindre heta breddgrader ( trodde jag) Igår möttes vi av 30 graders hetta i Cambridge 😱Idag har det ordnat upp sig och det har blivit svalare=) Visst behöver man inte semester när man redan har ett semesterställe året om=)
    Biggeros

    2019-06-30 | 13:09:00
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Anette säger:

    Vilken mysig liten atriumträdgård ni har. Perfekt att kunna svalka sig i poolennu när det är varmt och förstås bra att kunna bada även när det blir lite svalare.
    Spännande att få se vart ni nu ska ta vägen, trevlig resa 😊

    Svar: Från att ha haft gräsmatta till plattor över hela trädgården så blev det superbra. Vi har odlat en liten gräsmatta intill. Inte alls mycket att klippa=) Jag har haft nog med att klippa gräs=)Pool är en nödvändighet under den varmaste perioden i Andalusien. Vi har landat och aklimatiserat oss på vårt nya boende =) Tack!!!
    Biggeros

    2019-06-30 | 19:39:56
    Bloggadress: http://vidarevyer.blogg.se
  • Eva`s blogg säger:

    sååå super duper snyggt!! exakt så skulle jag haft i min trädgård :) kram

    Svar: Härligt då har vi samma smak Eva🤗Så skönt att allt är på plats🤗
    Kramiz
    Biggeros

    2019-07-01 | 11:18:29
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • Ullie säger:

    ja jag har redan skrivit här men du är så duktig o skriva till mej
    det är sååå himla fint hos j vännen o avis på pollen hi hi
    jadu två dag med 29-30 gr o sen idag hälften typ17 brr kallt regn blåst

    Svar: Visst är det märkligt att gradantalet kan gå ner så från en dag till en annan😩Igår var det även svalt i Cambridge men i med det att jag promenerade hela dagen så var det precis lagom=)
    Kram vännen🤗
    Biggeros

    2019-07-01 | 23:36:56
    Bloggadress: http://weberskold.se
  • Ullie säger:

    åh vännen alltså det är så himla fint ja är ju inget avis på dej <3 fniss
    ja et är ju sommar ullie i farten o nu är et kallt här hemma suck hoppas sommaren kommer tillbaka kramar

    Svar: Så tråkigt att sommaren är utebliven. Du ska se att den är snart tillbaka=) Ja, nu längtar jag även tillbaka till vårt hus och pool×)Kram
    Biggeros

    2019-07-10 | 22:26:33
    Bloggadress: http://weberskold.se

Kommentera inlägget här: