biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Eviana

Kategori: Evia

 
Vi färdades mer eller mindre med bil i nästan 2 timmar innan vi fann ett mysigt hotell på den stora ön Evia. Ni som känner bloggerskan Evas blogg brukar spendera ofta på denna ö och känner den bättre än jag gör. Jag lyckades tyvärr inte att parera min resa med att få en träff med Eva. Hon åkte tillbaka till Sverige någon dag innan mitt besök.
 
En underbar ö och mycket att se. Tyvärr stannade vi bara två nätter innan avfärd. Vi hann med både sol, bad, god mat, dryck och vila.
 
 
Vi besökte en urläcker bar med bl.a Zombie drinkar.
Mitt glas liknar mer en arg Mongol eller vad säger ni.....
 
 
Under semestern har det blivit mycket onyttigt. Även Pizza.
Vi beställde två stora pizzor och lyckades att äta mindre än hälften. Oj, så mäktigt. Som tur vad kunde vi ta Pizzorna med oss hem.
 
Som sagt finns det en hel del hotell att välja på såsom en och ett annat resorts.
Hotell Evia beach hotell är jätte mysigt. Prisvärt, god frukost som ingår i priset, supertrevlig personal och nära en bra strand.
 
 
Innan vi åkte ifrån Eviana beach låg människor och stekte sig i solen och badade i det långrunda havet.
Vi åkte via bron över till fastlandet och började vårt sökande till nästa resemål.
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Marie säger:

    Så underbara bilder så fint ställe att vara på så fin strand dit skulle jag kunna tänka mig att åka till kram Mamma ❤️

    Svar: Alltid roligt att komma till platser man aldrig har hört talas om och planetar eftersom=)Kram
    Biggeros

    2019-06-10 | 16:08:16
  • Ditte säger:

    Evia har jag besökt några gånger och det var riligt att komma tillbaka igen via dina fina bilder och text. Men mycket är förändrat sedan jag var där. Där som på många ställen- Tiderna förändras.
    Ha det fortsatt bra!
    Kram!

    Svar: Visst förändras det. Även för mig är det kul att få se fastlandet och ön som många greker inte klassas som någon ö för den är så stor. Jag pratade med tjejen i receptionen ochbhonnfrågade om vi hade varit på någon av öarna. Jag instämde med att svara Evia. Det är ingen ö för mig utan en ö som man är tvungen att ta båt över. Nu stannade vi inte så länge så vi hann inte utforska Evia så mycket. Kul att du även har varit där DitteKram
    Biggeros

    2019-06-10 | 20:33:30
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Definitivt en kines! Attans ful, haha! Men bara det är gott i, man ska ju inte döma innehållet efter förpackningen.

    Vilket fint stället.

    Svar: Innehållet var väl för sött i min smak och visst var muggen ganska så ful så den var grymt käck=)
    Biggeros

    2019-06-10 | 22:53:05
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • MADDISENJ.SE - mode och föräldraskap säger:

    Vad mysigt och härligt det såg ut. Riktigt härliga bilder!!

    Svar: Evia kan jag varmt rekommendera. Det är en jätte stor ö så det går inte att ta sig igenom den bara sådär på en dag. Jag är tacksam att jag har varit där nu🤗
    Biggeros

    2019-06-11 | 00:18:27
    Bloggadress: http://maddisenj.se
  • Znogge säger:

    Jag kände direkt igen namnet från Evas blogg för hon har ju rapporterat en del från deras besök. Lite synd att ni inte hann träffas för det var ju på håret. Kram

    Svar: Det var bra nära. Sååå synd!!.Vi ska nog få till det för jag har min mor i Malmö. Så har jag även många vänner som bor där och lite utspridda runtom.
    Visst har man blivit noggrann rapporterad om Evia. Det var verkligen kul att få komma dit=)
    Kram
    Biggeros

    2019-06-11 | 19:02:49
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här: