biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Annebelle

Kategori: Antikyra

 
Agios Isidoros Beach
 
 
2,5 km tar det att gå till denna strand i lagom takt från Antikyra.
 
Här ligger även ett mysigt pensionat i angränsande och en mysig taverna .
 
 
Här åt vi frukost och njöt av den fina miljön. Vi fick det vi ville ha även om den "gamle" inte kunde en gnutta engelska. Allt går med lite hjälp av vårt universella  kroppspråk=)
 
 
Idag blir det en tur ner till vår närmaste strand i Antikyra. Jag är inte så i jätte behov att jag ska bli jätte brun för det har jag ingen som helst problem med att bli i Spanien resten av året.
Lagom färg är bäst.
 
 
Stränderna här är inte finkorniga sandstränder utan steniga för det mesta. Även havet på denna sida av Grekland är inte det där turkosa som man förväntar sig när man besöker fastlandet.
 
Stranden innan man når till pensionatet Annebelle ser lite övergiven och trist ut och  även tavernan som ligger över gatan är igenbommad. Eller är det som så att högsäsongen inte har börjat ännu.
Vid den lilla fiskehamnen ligger en enstaka småbåtar och guppar mot stenkajen.
Även en katt som håller utkik och sniffar febrilt efter fiskdoft.
Månne om det är en fiskebåt som nalkas in i hamn....

Kommentarer

  • Znogge säger:

    Även om inte solbränna är prio nummer ett så tycker jag det är skönt att koppla av på stranden. Bada, läsa en bok och så...

    Kram

    Svar: Precis vad jag tycker och jag har nästan läst upp boken. Bad och sol är alltid avkopplande inom rimliga gränser. Idag har jag suttit och bara latat mig med en bok och iste och känt vinden tagit tag i parasollet. Det är bara härligt att inte behöva alla måsten och bara vara=)Kram
    Biggeros

    2019-06-03 | 17:16:32
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Där vid gamle Isidors strand, det är där man ska sitta och äta frukost och njuta av stillheten och sedan en drink på kvällen. Tänk att ha den där utsikten varje morgon! (Tänker på första bilden.)

    Lille kissemissen, hoppas den fick lite napp!

    Svar: Den vy är inte fel varken morgon eller kväll. Dock blev det bara en frukost men inte illa alls. Om kissen fick napp låter jag vara osagt man kan ju bara hoppas🤗
    Biggeros

    2019-06-03 | 18:08:28
    Bloggadress: http://https://solsomsol.blogspot.com/
  • Netti Starby säger:

    Det räcker verkligen att vara lagom brun och så härliga bilder! :-D Kramis

    Svar: Gyllenbrun är väl det jag oftast brukar bli och det är för mig perfekt=)Vilka vyer det är runtomkring. Jag njuter!!
    Kram
    Biggeros

    2019-06-03 | 18:16:49
    Bloggadress: http://starbys.se
  • Marie säger:

    Underbara bilder och vackra vyer. Jag håller med vad skönt att slippa alla måsten bara slappa och ta det lugnt. Det längtar jag ofta efter. Ha det skönt lilla gumman kram Mamma ❤️

    Svar: Jag slappar mest hela dagen och njuter av den fina miljön. Idag blir det en tröja och byxor till kvällstid. Börjar bli lite skadad. Bara 21 grader. Visst är man bra konstig. Trevlig kväll. Puss o kram
    Biggeros

    2019-06-03 | 18:53:11
  • Ulrika Webersköld säger:

    men skojar du ... åhh vilka bilder vill va där oxå nu
    iag 24 gr här o åsklikt men ingen sol direkt har knappt varit ute för e ont o gnällig idag me det är så när man blir älre då tycker man et är kallt på kvällarna .. ha ha host host skojar <3 <3 kramiz

    Svar: 24 grader är dock varmt för att vara i Sverige så här års men åska i luften är inte så kul. Man vänjer sig väldigt fort med värmen och igår kväll var det lite kyligare. Min man tyckte inte alls det. Nu är vi ju lika "gamla". Jag lånade hans cardigan. Ha det bra/ kram
    Biggeros

    2019-06-03 | 22:51:27
    Bloggadress: http://weberskold.se/

Kommentera inlägget här: