biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Saint Michael

Kategori: England

 
Framlingham is an English market town and civil parish in Suffolk. Of Anglo-Saxon origin, it is mentioned in the Domesday Book. It had a population of 3,342 at the 2011 
 
 
Vi hittade en gammal engelsk kyrka på vägen till Framlingham Castle. Från Cambridge tog det ca 1 1/2 timme med bil utan stopp.
 
 
Det finns en liten dörr där jag precis når upp till dörrposteln. Det var inte den kyrkporten jag skulle ta mig igenom utan...
 
 
 
Utan det var denna dörr som leder in till kyrkan. Det är väldigt viktigt att när man går in i kyrkan att man inte bjuder med andra flygande varelser....
 
 
Det var väldigt folktomt och tyst i kyrkan.
I ett litet avskilt rum kan man tända ett ljus för de sina och sörja.
 
 
 
Dekorationerna på fönster och väggar är detaljerade.
 
 
Det finns även en lekhörna för de mindre barnen.
 
 
 
Vilka otroligt pampiga gravar den adliga släkten fick på den tiden. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
På vägen ut kan man bidra med en liten slant (kontanter ) som allmosa liksom en stor slant med (kreditkort). 
Ingen slipper ut utan att betala för sig.
 
Nästa inlägg handlar det om Framlingham Castle

Kommentarer

  • Ditte säger:

    Vilket trevligt stopp på vägen. Att besöka kyrkor gör jag också gärna och man lär sig ofta en hel del om trakten just i de kyrkor som finns.
    Tack för besök och jättefina bilder.
    Kram!

    Svar: Ja, det blir en och annan kyrka på turen. Den var ganska så lagom att gå igenom innan slutmålet. Jag gillar dessa byar som man inte alls har hört talats om. Till skillnad från Ispwich som vi passerade. Det var definitivt ingen HIT.Ha en fortsatt trevlig dag Ditte
    Kram
    Biggeros

    2019-07-09 | 14:11:10
    Bloggadress: http://https://dittemitti.se
  • Eva`s blogg säger:

    Ja det är kul att besöka kyrkor jag är ju svag för de små grekiska som du kanske vet. Härliga bilder o text du bjuder på :) kram å fin onsdag

    Svar: Det grekiska gulliga kyrkorna gillar jag med. Många ligger högt upp på toppen av berget. Då krävs bil många gånger🤗Det är något med rogivande med kyrkor ändå=)
    Kram och en trevlig Onsdag🤗
    Biggeros

    2019-07-10 | 11:20:23
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • Netti Starby säger:

    Åh vad fint det är och så kul att du delar med dig! <3 Kramis

    Svar: Ja, en och en annan kulturell kyrka delar jag med mig. Det är något visst med kyrkor ändå=)Kram
    Biggeros

    2019-07-10 | 13:08:44
    Bloggadress: http://starbys.se
  • Amanda (Swedish Passport) säger:

    Men åh vilken vacker kyrka!

    Svar: Ja, dessa historiska kyrkor från medeltiden är det något visst med÷))
    Biggeros

    2019-07-10 | 13:20:05
    Bloggadress: http://swedishpassport.com
  • Znogge säger:

    Vilken fin kyrka väl värd ett besök. Så praktiskt med en lekhörna för små om de skulle tröttna. Kyrkor är alltid intressanta att besöka och jag gör det gärna.

    Kram

    Svar: Jag har nog en viss dragning till kyrkor och katedraler. Dessutom finns det en viss rohet som är så berikande. Väldigt smart drag att inreda en liten barnhörna=))Kram
    Biggeros

    2019-07-10 | 14:31:53
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • Marie säger:

    Så fina bilder och fin kyrka tack för fin blogg du har kram Mamma

    Svar: Ja, kyrkor bidrar med mycket och dess rika inredning. Denna var i rätt storlek att gå igenom och så fridfull.Kram🤗😘
    Biggeros

    2019-07-12 | 07:22:14

Kommentera inlägget här: