biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Matutbudet är stort

Kategori: England

 
Den dagliga marknaden har allt från mat till kläder att erbjuda.
Häromdagen valde jag att äta från en av dessa små matvagnarna. Jag valde Jacket potatoes with Chili con Carne. Det fanns bara en sittplats kvar så jag delade bord med ett par från Canada. Väldigt spontant och intressant samtal mellan okända.
 
 
Stazione restaurant valde min man och jag första dagen vi anlände. Det var ett mycket bra val i italiensk stil.
Bra service och en mysig anda. Jazz bakgrund som spelades av två äldre "Gentlemen" Jazzens ådra sitter kvar i ryggraden. Väldigt behagligt att dinera i en utomhusmiljö som denna.
 
 
I en liten gränd var denna spanska taverna placerad. Känner mig som hemma=))
Tabanco
 
 
 
Det finns ett stort utbud på restauranger.  Det blir nog ett och annat besök. Nästa gång kanske det blir Asiatiskt...
 
 
Jag gick förbi detta lilla bryggeri med dess egna tillverkade Gin sortiment
 
 
Visst finns det matutbud.
Dessa engelska pubar har även sin egna meny att erbjuda.
Ibland blir man förvånad. På vägen in till city så gick jag förbi en och annan pub. Jag passerade även ett litet trädgårdscafe som har "Craftsmarket".
Så himla mysigt hak där även sina fyrbenta vänner är välkomna att umgås. 

Kommentarer

  • Ama de casa säger:

    Visst handlar en stor del av resandet om maten! Bra när det finns ett stort och varierat utbud då :-)
    Ibland när vi har varit i småbyar i Spanien finns det knappt nån restaurang överhuvudtaget. Sen kan det bli nog så svårt när det finns typ 1000 restauranger också - alla dessa beslut! :-)

    Ha det fortsatt bra!

    Svar: Ja, jag kan många få beslutsångest. Det ska finnas ett fåtal att välja mellan=) Idag blir det lunch med några vänner så jag hoppas att de kan rekommendera ett bra ställe÷)))
    Biggeros

    2019-07-04 | 11:24:49
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Ditte säger:

    Minns också alla trevliga restauranger, små och stora, liksom trevliga pubar i Camebridge. Och visst är maten en viktig del av en resa. I och för sig kan jag tycka att den engelska pubmaten är väl kraftig, men det finns ju å andra sidan många andra alternativ. Men miljön på pubarna gillar jag verkligen. Minns också fina caféer här längs floden.
    Tack för fina bilder från en fin stad.
    Kram!

    Svar: Idag åt jag och mina engelska vännee lunch på The Galleria längs floden. Urmysigt och vi åkte på kanalen med hjälp av en liknande kö. Han som styrde båten var jätte duktig och berättade en hel del historia om byggnaderna. En utmärkt dag i Cambridge =)Kram
    Biggeros

    2019-07-04 | 15:28:19
    Bloggadress: http://https://dittemitti.se
  • Jessica Högberg säger:

    Härligt när det finns mycket att välja på=))

    Svar: Mat är ju viktigt sägs det=)Härligt att det finns ett stort utbud!
    Trevlig helg!
    Biggeros

    2019-07-04 | 23:27:44
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/

Kommentera inlägget här: