biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Att man är i England kan ingen ta fel på

Kategori: England

 
Att hålla koll på utflykter och evenemang på information center är såklart ett måste....
Där inne fanns även ett Café,  HarryPotter butik och souvenirer.
 
 
The Ark har mycket intressant att erbjuda även för de  mindre intressanta människorna...
 
 
Inredningsaffär med mycket smått och gott. Bl.a trendiga stolar i rotting.
 
 
Heminredningsbutik för den som är händig...
 
 
The Bath House tro inte att det är ett badrum utan det är en pub.
 
 
 
Såklart så serverar de den klassiska engelska rätten "Fish & Chips"
 
 
Pubar finns det ju gott om liksom Teahouse...
 
 
The Eagle Pub har inte bara Fish & Chips på Menyn utan serverar även många olika engelska Tap öl på innergården. Där njöt vi av god öl första kvällen i Cambridge. Det verkar vara ett populärt ställe för de flesta platserna var upptagna. Det första vi gjorde var att bekanta oss med ett gäng med spanjorer. Otroligt men sant!
 
 
 
 
Ja, inte tar man fel på att man har kommit till Cambridge...
 
 
Sugar free favourites....
 
 
Bara den lyxiga entrén gör så att man lockas att gå in...
Om man vill äta samt vistas i lite mer sofistikerad miljö..
 
 
University Museum Cambridge 
 
 
The Bookshop
 
 
 
Ja, som sagt nu förstår ni att ni  har kommit rätt alltså till Cambridge stad.
Man kan inte missta sig för på mångt och mycket står det Cambridge med tydliga bokstäver och även på souvenirer,  tröjor, kepsar och skyltfönster.
Igår tog jag 45 minutrs promenad från hotellet in till Cambridge center.
Skönt att kunna kombinera träning med sightseeing!
 
 
 

Kommentarer

  • Znogge säger:

    Vilka härliga bilder från Cambridge som är en fin stad. Jag har varit där en gång på ett kort besök men det var många, många år sedan.

    Kram och ha det gott!

    Svar: Härligt att även du har varit i Cambridge precis som Ditte=)En härlig och en aktiv stad!!
    Jag hinner nog med att utforska ett och anmat på min vistelse🤗
    Kram
    Biggeros

    2019-07-02 | 10:41:33
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • Ditte säger:

    Vad trevligt med Camebridge! En så trevlig stad. Har pluggat engelska där ett par varv. En härlig stad att cykla i och lätt att ta sig runt där med cykel.
    Jätteroligt att nu via dig komma tillbaka hit.
    Och du! En tur på floden rekommenderas.
    Ha det fortsatt bra!
    Kram!

    Svar: Så roligt att du Ditte även har varit i Cambridge och pluggat!Här är det cyklar som gäller eller att gå=)
    Vi har tänkt att ta en tur på floden! Tack för rådet!
    Kram
    Biggeros

    2019-07-02 | 11:01:41
  • Marie säger:

    Fina bilder och fin information roligt att komma och se England det var ett tag sedan sist NI var där kram Mamma ❤️

    Svar: Ja, 17 år sedan var det allt som vi bodde i England=) Tiden går alldeles för fort!!!Konstigt nog kunde jag inte publicera detta inlägg på FB. Den tilläts inte publiceras där. Mycket konstig värld vi lever i idag....Vad är det som ogillas eller är icke publicitetbart...Kram
    Biggeros

    2019-07-02 | 15:13:15
  • Netti Starby säger:

    Vilka härliga platser och det ser verkligen helt underbart ut! <3 Kramis

    Svar: En riktigt intressant stad. Just i min smak=)Kram
    Biggeros

    2019-07-02 | 21:52:07
    Bloggadress: http://starbys.se
  • Ullie säger:

    ja konstigt nog är england ett land ja inte gillar men maken har varit där flera ggr . jo ja vet lite varför mej ja ja så är det

    fina biler ändå o ha det så skoj min fina vän <3 kramiz

    Svar: Jag bodde i England i 2 1/2 år för 17 år sedan. Jag gillar England men inte regnet. Dock har det inte regnat nu. Utan ganska så behagligt. Jag har många bekantskaper som jag ska ta upp. Frågan är hur många jag hinner att träffa=)Trevlig kväll÷)) Kram
    Biggeros

    2019-07-02 | 22:32:59
    Bloggadress: http://weberskold.se
  • Jessica Högberg säger:

    Härliga bilder hoppas du har det magiskt!

    Svar: Alltid Magiskt=)Inte trodde jag att jag skulle hamna i Cambridge. Jätte intressant =)))
    Biggeros

    2019-07-02 | 22:44:55
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Oj oj oj, där fanns det verkligen mycket att insupa och uppleva! Har inte varit i Cambridge så ser fram emot att få se mer genom dig. Ha en trevlig vistelse!

    Svar: Tack så mycket Emma!! Här finns allt från pampiga byggnader till små matvagnar i olika färger och format.
    Biggeros

    2019-07-02 | 23:46:38
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com

Kommentera inlägget här: