biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Hotel de Fantasma

Kategori: Spaniens Badajoz

När man äntligen trivs med en frisör och det finns drop in och de flyttar...
Och jag vet inte var...
Vad gör man då....
 
Det var ju inte som så att de berättade det i lagom tid att de skulle stänga igen. Eller så har jag rent åt skogen missat det...
Så jag har varit lite lat och bekväm att se mig för en annan frisör. Nu behövde jag verkligen klippa mig, bleka håret och oljebehandling av håret. Så jag bestämde mig för att gå in på en liten salong där två killar jobbar. Ett ganska så smakfullt ställe och trevliga frisörer som kan sin sak
 
 
De även vet vad för kulörer som ska användas till min typ av hår.
Många gånger så har vissa spanska frisörer svårt att ta bort de röda pigmenten i håret och då blir det gult.
Inte så snyggt alls!
 
Jag är väldigt nöjd!!
 
Ja, idag blev det ingen lång promenad i parken men jag ska ta mig över bron och kika på rean. Jag behöver ett par tuffa promenadskor i med det att jag går väldigt ofta och behöver skor som är bekväma.
 
 
 
 
Mitt emot vårt hotell ligger Hotel Lissabon 
som ser ganska så spöklikt ut.
Inte själ som syns till. Det enda som lyser starkt på kvällen är hotellets neonskylt. Varken ljus i hotellrummen eller i entrén.  Vi undrar om hotellet är verksamt överhuvudtaget. Det vi ser är siluetten från spökhotellet på vårt hotells spegelfasad.
 
 
 
Idag är det Fredag och jag tror att vi kommer att bada turkisk och torr bastu. Avslutningsvis  serveras det nog en god tonfisksallad.
Vad ska ni göra idag?
 
 
 

Kommentarer

  • Emma, Sol som sol? säger:

    Snyggt! Hoppas det blir lika bra när du själv får fixa till det, det är ju först då det verkligen märks.

    Jag har råkat ut för några taskiga klippningar så det gör att jag alltid drar mig för att gå till frissan. Nu har ju jag en lång page, allt är lika långt, så det blir liksom inte förvuxet så som det gör med en kort frisyr. Men det finns gränser och den stora gränsen är ju när det inte går att dra kammen igenom för alla kluvna toppar. Hopplöst med det svenska fina och fjuniga håret.

    Ha en härlig kväll och njut av badet! Antar att det inte är där i vid fontänen ni ska bada, lite för kallt för det. :D

    Svar: Sant som du säger. Nu ligger håret för slickat perfekt. Jag är med åt det vilda hållet. Lite busrufs=)Det är samma här många gånger är det som att dra en vinstlott att man blir nöjd med frisyren och frisören. Så idag drog jag vinsten.
    Haha nej, Emma så roligt får det inte bli utan vi tar det säkra före det osäkra. En finsk sauna och ett turkiskt bad. Trevlig helg🙄
    Biggeros

    2019-01-18 | 17:10:48
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • Marie säger:

    Gud vad snygg du är lilla gumman det vart jättefint kram på dig från Mamma ❤️ 💕

    Svar: Äntligen så har jag klippt mig och blonderat. Det känns så bra och jag är väldigt nöjd🤗Trevlig kväll. Puss och kram🤗
    Biggeros

    2019-01-18 | 18:36:05
  • Eva`s blogg säger:

    ja snyggt på en snygg kvinna :) härligt att bli nöjd med besöket hos frissan ...fina bilder ja värme vill jag ha nu kram å fin lördag

    Svar: Tack, det var snällt sagt. Jag är väldigt nöjd denna gång. Idag är det kallt och rått i Badajoz. Sitter och dricker varm Te. Trevlig Lördag!Kram🤗
    Biggeros

    2019-01-19 | 12:10:06
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • Netti Starby säger:

    Vad fin i håret du blev! <3 Kramis

    Svar: Jag är supernöjd med frillan!! Tack och en trevlig Lördag!Kram🤗
    Biggeros

    2019-01-19 | 12:30:48
    Bloggadress: http://starbys.se
  • Znogge säger:

    Ditt hår blev supersnyggt så den frisören kan du vara nöjd med. Jag tycker alltid det känns lite vemodigt när en så pass stor byggnad verkar stå helt övergiven...

    Kram och ha en härlig lördag!

    Svar: Så tänker jag med Znogge så utkastat met plats och utrymme. De kunde åtminstone husa in hemlösa som behöver hus och rum.
    Tack för komplimangen! Det värmer och kommer jag tillbaka så ska jag absolut fixa mig där igen=)
    Trevlig Lördag!
    Kram
    Biggeros

    2019-01-19 | 12:38:04
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com/
  • Ditte säger:

    Det blir ju knepigt om en frisör plötsligt inte längre finns kvar. Jag har mi i Torrevieja så ibland kan det gå väl långt mellan besöken men så får det bli. hon är verkligen toppen och kan mitt hår.
    Tycker du blev väldigt bra och just det där med att färga kan ju vara knepigt. något jag aldrig gjort. Däremot har jag ibland gjort slingor.
    Hotellet mitt emot er så verkligen spöklikt ut så dä skulle jag nog inte velat bo.
    Önskar er en fin helg.
    kram!

    Svar: Nej, jag vet inte ens om spökhotellet är verksamt längre. Trist om det bara står där obebott. Det är väldigt viktigt att ha en bra frisör som känner till ens hår. Dessutom känns det tryggt. Jag måste ut på jakt och finna en bra frisör i Jerez=) Trevlig kväll!! Väntar fortfarande på att min man ska komma hem från jobbet=)Kram
    Biggeros

    2019-01-19 | 18:00:46
    Bloggadress: http://dittemitti.se

Kommentera inlägget här: