biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Malmö levererar

Kategori: Köpenhamn

Efter en intensiv vecka i Sverige så hann jag med att fira min mor på hennes 80 års dag och även fira mina tösers försenade 25 och 27 års dag.  
Tre flugor i en smäll.
Även om jag hade velat stanna av tiden (så att den hade gått i slowmotion) då jag hade hunnit med så mycket mer att träffa så många andra nära och kära. Så går tiden tyvärr för snabbt.
Tiden är alltid utstakad.
 
Jag hade förbokat på en Libanesisk restaurang som heter OCCO på Drottningtorget i Malmö.
Otroligt god mat, trevlig personal, bra service och kryddiga drinkar.
Dessutom ett gott sällskap och varmt väder.
 
Dagen därpå blev det en tur till grannstaden Köpenhamn. Där njöt vi av sol och god lunch.
 
 
 
Malmö levererar.
Staden har vuxit både när det gäller restaurang gränder,  barer och turistattraktioner under sommaren.
Jag bodde i Malmö under min ungdom och då fanns det hälften så mycket restauranger och barer. 
Etage finns kvar iaf.
 
Sedan var min mor och jag en svängom till Vellinge blomman.
Där åt vi en stor räksmörgås. Det finns även så mycket trevligt för barn.
 
⬆️Tryck på bilden⬆️
 
Hela dagen fick jag spendera med min bästa vän Anneli.
Från lunchtid på Mando till sena kvällen.
Hon introducerade mig för ett antal inneställen i Malmö.
Först besökte vi en jätte mysig vinbar LEnoteca 
( där kyparen är vinkunnig) där de har ett stort utbud av viner. Jag tog ett kroatiskt rött vin som Zlatan gör reklam för.
Därefter tog vi oss högst upp på terassen av Kasai in the sky och beställde en "giftigt" god drink.
 
 
 
 
Från terassen kan man se nästan hela Malmö city och till Danmark. Även en hissnande utsikt från toaletten.
Därefter tog vi oss vidare till en restaurang som heter Quan 
( om jag inte minns fel) där det finns ett stort utbud av koreansk och japanska rätter.
 Vilken dag!!
 
 Näst sista dagen hann jag med att träffa min kära arbetskompis Rosmarie från förr. Vi har alltid så trevligt och jag förstår varför hon är en "keeper" 
Hon är alltid så glad och positiv. 
Precis som min ungdomsvän Anneli.
En vitaminkick i vardagen förgyller livet!!
 
 
 
 
 
 
 
Jag hade många goda stunder ensam med min mor. Vi besökte Lilla torg, Gustav Adolfs torg, ribban och Stor torget.
Vi fick många steg tillsammans.
Tack för vistelsen för både mat och logi!!!

Kommentarer

  • Jessica Högberg säger:

    Vilken härlig tripp, mycket energi där=))

    Svar: Ja, en vecka ska mycket ske och man vill göra det så bra som möjligt. Först och främst åkte jag hem för att träffa min mor och mina töser. Hinner man med mer är det plus i kanten=)
    Biggeros

    2019-08-09 | 22:51:58
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Varmt grattis til din mamma! Ni verkar ha haft en härlig vecka tillsammans, du bjuder på många fina bilder på trevliga stunder. Precis som det ska vara när man hälsar på hos familjen!

    Ha en härlig helg! Kram

    Svar: Precis som det ska vara=)Det var en intensiv vecka men mysig🤗
    Vädret var otroligt fint och tiden rusade iväg med jämna steg. Trevlig helg till dig med Emma!!
    Biggeros

    2019-08-09 | 23:53:56
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • Marie säger:

    Tack själv för kärt besök av dotter och barnbarn och tack för all uppvaktning på min födelsedag. Tiden går fort när man är lycklig sägs det och så kände jag. Tack än en gång för besöket och uppvaktningen kram Mamma ❤️ 💕

    Svar: Tack själv🤗Så roligt att det var uppskattatmed middag på OCCO och med umgänge.Vädret var suveränt då man kunde vistas ute på alla sätt och vis. Kram🥰
    Biggeros

    2019-08-10 | 09:42:58
  • Ditte säger:

    Vad roligt med en vecka i Sverige och fint att fira de dina här hemma. Men en vecka går ju så fort. Ibland alltför fort. Stort grattis till de dina i efterskott. God mat och dryck och fin samvaro är ju det bästa. Härliga bilder från din vecka i Sverige.
    Kram!

    Svar: En vecka är för kort tid för att allt ska hinnas med. Jag hann fira de mina och ingen är nöjdare än jag÷)Så trevligt att få gå ut och roa mig i Malmö och träffa mina väninnor. Trevlig kväll!!
    Kram
    Biggeros

    2019-08-10 | 22:04:26
    Bloggadress: http://https://dittemitti.se

Kommentera inlägget här: