biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

If you lucky enough to look under 25

Kategori: England

 
Moxy hotell är en hotellkedja där man gör sin bokning via Marriot och är mest utbrett i USA.
 
Hotellens inredning och fasad är uppbyggt på en trendig stil. Miljön är avslappnad med sköna stolar och om man vill fördriva tiden med familjespel så finns det gott om det. Även böcker för alla. Hotellet Moxy i York håller med ett litet gym. 
Frukostbuffen är passande för alla kategorier
(jag saknade korv och bacon). Serveringsytan är dock för liten för att kunna placera brickan på. Det var många kras av glas/ tallrikar. Även frukostbord är för få i matsalen/ Allyta
( när de flesta kommer vid nio).
Hotellet är relativt nytt så det finns möjligheter för kommande ändringar. Inredningen är fortfarande fräsch=) På varje våning finns ett strykrum. AC fungerade utom problem, Service UA och städning av rum. Hotellet  höll med en robotdammsugare men tyvärr lämnade de massvis av rester av mattludd.
Tanken är dock bra!
 
 
 
På nedersta våningen finns en mysig terass då man kan beställa en drink i baren/ receptionen.
 
Nackdelen är att Parkering ligger allt för lång bort från hotellet
(Det kan vara ett problem med mycket bagage) och hotellet är svårt att hitta även med GPS. 
Det finns alltid för och nackdelar. Jag gillar verkligen detta hotell så det blir nog fler vistelser på Moxy. De finns i bl.a i Europa: Tyskland , Frankrike, Norge, Danmark mfl men inte än i Sverige.
 
 
 Jag har samlat på mig jätte häftiga skyltar och idag håller/förvaltar BP Skyltsöndag så jag passar även på att visa endel=))
 
 
Såklart blir det många från Moxy hotell.
YORK
 
 
 
Visst kan jag hjälpa till med att mata brickvagnen med brickor=))
 
 
Jag tog texten bokstavligen: Ju skitigare desto bättre=))
 
 
Buuhuu
 
Jag har nog förstått att York är hemsökt.
 

York has made a handsome profit from its notoriety as being the most haunted city in Europe.

It seems you can’t ramble down a shadowy snickleway without wading through a deluge of spirits and spectres be it on a guided ghost tour, visiting the countless number of pubs all claiming to be the “most haunted” or trying to fl ee the gaggle of gruesome characters from York Dungeon who plague the city.

 

But for all the sceptics who think this ghoulfest is just a great marketing ploy to part gullible tourists from their money, they are wrong. York is dreadfully haunted.

Det finns även en tortyrkammare från förr de som gillar spänning😱😱

 
 
The Yorkshire motto
Ja, hur tolkar man detta?
 
 
We lived on level two too
What a trip with the elevator!
 
 
Denna skylt är på groundfloor
I England finns det ett G i hissen för (Groundfloor)
I övriga Europa finns det ett E för
( Entre )

Kommentarer

  • Emma, Sol som sol? säger:

    Och G kan vara garage, fast det kan ju även stå P för det. P kan väl även vara stopp? Gu så rörigt!
    Hoppas att de skriver ut det i klartext ...

    Vilka häftiga skyltar du har hittat!

    Svar: Ja, Emma man blir inte klok på någonting. England är ändå det land som vill skilja sig från mängden och Europa när det gäller mycket. Ändå gillar jag engelsmän=)) Förutom den sura snärtan vid ett cafe idag. Det är ett under att jag kunde hålla masken. Jag är snäll mot de som är snälla mot mig. Motsatsen kan jag även ge tillbaka med samma mynt. Varför ska man behöva ta all skit. Jag är ju ändå smartare nog att jag är flerspråkig och kan ta mig fram över hela jordklotet=)))) Engelsmän kan för det meste bara engelska??
    Biggeros

    2019-08-11 | 14:24:50
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com/
  • Marie säger:

    . Nice foton and info

    Svar: Tack!!Fortsättningen följer på andra boende av hotell i England ÷)))
    Trevlig Söndag
    Kram
    Biggeros

    2019-08-11 | 17:12:50
  • Ditte säger:

    Tack för bra hotelltips! Denna kedja kände jag inte till. Dock är jag välbekant med Marriot världen över. Och dessa lite mindre "boutiquehotell" gillar jag. Blir mer personliga.
    Jättefina skyltar! Och roliga! Kul att hotellet bidrog med så många.
    Kram!

    Svar: Hade heller inte hört talas om Moxy. Gillar även lite familjära och mindre hotell=))Hotellet bidrog med jätte roliga citat och skyltningar!!
    Kram


    Biggeros

    2019-08-11 | 17:37:32
    Bloggadress: http://https://dittemitti.se
  • BP säger:

    Himla kul att du har hittat så många toppen skyltar som du kan lägga upp till Skyltsöndag:-) Precis som jag alltid säger så verkar skyltar utomlands alltid vara så mycket roligare än här hemma. Å dina skyltar är inget undantag. Dessutom visar dom den engelska humorn när den är som bäst tycker jag.
    Skrattade gott när jag läste att hotellkedjan heter Moxy, för Moxy var också en norsk fabrik som tillverkar dumprar: https://en.wikipedia.org/wiki/Moxy_Engineering Ganska roligt sammanträffande där.
    Min favo skylt är den "Under 25", så himla kul skrivit.

    Tusen tack för denna härliga skyltkavalkad och länken:-)

    Svar: Väldigt sammanträffande att norska företaget Moxy tillverkar dumprar=)) Det hade jag ingen aning om. Moxy hotell är även nytt för mig och jag älskar deras stil av inredning. Hoppas att de kommer till Sverige =)) Jag tänkte direkt på dig när jag såg alla dessa roliga skyltar med den engelska sjuka humorn. Gillar även skylten under 25 . All ära till dig att du förvaltar skyltsöndag BP!
    Biggeros

    2019-08-11 | 22:26:22
    Bloggadress: http://bp-computerart.blogspot.com
  • Ullie säger:

    så va det på ett hotell vi bode på oxå bara ett litet fåtal parkeringar så jätte svårt att få en o så fick man gå en rejäl sväng sen till hotellet lite dåligt tycker ja

    hoppas du haft en fin helg raringen kram

    Svar: När det står i bokningen att hotellet har parkering så tror man att det ligger i angränsande. Tråkigt att gå långt och när p-huset har ett fåtal platser=/Helgen har gått fort och vi har tagit det lugnt
    Kram
    Biggeros

    2019-08-12 | 00:05:19
    Bloggadress: http://weberskold.se
  • Eva`s blogg säger:

    ha ha jag hade blivit snurrig där :) men fint hotell och kul att läsa din tolkning här är lite hjärntrött efter 26 tim på 2 dagar :) men goa pengar inför semestern kram å fin måndag

    Svar: Jag förstår att du är trött då. Snart nalkas semester!!Gillar verkligen Moxy hotel÷))
    Kram på dig!
    Biggeros

    2019-08-12 | 09:31:45
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • Ama de casa säger:

    Både häftigt hotell och häftiga skyltar - snyggt jobbat! :-)

    Svar: Tack Ama det värmer att få beröm av en erfaren hotellbesökare!!
    Biggeros

    2019-08-12 | 11:26:13
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här: