biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Pro

Kategori: Spaniens Cordoba

 
Paseo Victoria heter denna estrad/ väg som är väldigt trafikerad och tar dig bl.a in till Cordoba centro. Denna väg går vi även för att ta oss till Mercado Victoria.
Livefokus
 
 
Foto
 
 
Jag håller på att testa alla funtioner på min nya mobil. Dvs kamerans alla tekniska funktioner. Panorama, Pro, Livefokus, Foto, Superslowmotion, Slowmotion, Mat, Instagram och hyperlapse mm.
Min förra mobil håller på att ge upp vilken dag som helst och vill numer inte samsas med mig.
Pro
 
 
 Plaza Ramon y Cajal
Panorama 
 
 
Denna fina kyrka är fint placerad på Plaza Trinidad.
Foto
 
 
På torget kan man även sitta vid ett antal av restaurangernas utplacerade bord och njuta av något drick/ ätbart.
Foto
 
 
Här har jag mixat bilden med en gråskala och alla fruktens klara färger. Så roligt att experimentera!
Livefokus
 
 
 Den nedersta bilden är Panorama och den översta bilden är foto i ett pic collage.
 
 
Pro
 
 
 
Panorama i pic collage
 
 
 
Ps.
Ni som gärna hade velat att medicinen Varkolak (som jag gjorde reklam för 1/4) skulle fungera så kan jag med glädje berätta att det hade ni inte alls velat. Då med andra ord och visor hade ni förvandlat er till en varulv om natten
(om ni tror på gamla historier). Ni hade
sprungit omkring och ylat och betett er väldigt konstigt.
Varkolak betyder nämligen varulv på bulgariska.
Så var det med det😩😩
 
 
 
 

Kommentarer

  • Matilda Berlin säger:

    Men wow! Verkligen så himla mycket fina bilder vännen! Kram <3

    Svar: Tack så glad jag blir🤗Samtidigt försöker jag hitta alla fungerade funktioner på min nya mobil🤗
    Biggeros

    2019-04-03 | 05:32:18
    Bloggadress: http://matildaberlin.se
  • Netti Starby säger:

    Wow vilka häftiga funktioner och dessa måste jag kolla upp! :-D Kramis

    Svar: Ja, visst blir man förvånad hur teknikens under utvecklas🤗Kram
    Biggeros

    2019-04-03 | 05:58:41
    Bloggadress: http://starbys.se
  • Znogge säger:

    Vilka härliga bilder och så kul att experimentera med den nya mobilkameran. Effektfullt med gråskala och färg!

    Kram

    Svar: Gillar att kolla in alla inställningar på kameran och mobilen÷)Visst är det fräckt med vissa effekter!
    God morgon
    Kram
    Biggeros

    2019-04-03 | 06:41:29
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • Petra Olsson säger:

    Wow så fint ni har det :) Det blommar ju överallt,kram

    Svar: Ja, jag kan inte klaga på blommor och bin här i Cordoba. Ständigt en grönska och blommor som blommar året om🤗Kram
    Biggeros

    2019-04-03 | 08:23:16
    Bloggadress: http://mammansprinsessor.blogg.se/
  • Ida - foto & häst säger:

    Så fina och härliga bilder! Så vackra platser :D

    Svar: Cordoba levererar verkligen och blommar året om🤗
    Biggeros

    2019-04-03 | 09:07:52
    Bloggadress: http://prinsesc.blogg.se/
  • Eva`s blogg säger:

    Jag vet men använder för sällan, kanske dax att göra det för det är så coolt :) tack för en fin vandring härligt ..kram <3

    Svar: Jag gillar effekter och nu är det extra roligt i början att upptäcka alla funktioner 🤗Kram
    Biggeros

    2019-04-03 | 09:27:20
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • Ama de casa säger:

    Din luring :-)

    Fina bilder! Fast jag fortsätter att envisas med att använda min kompaktkamera. När jag använder mobilen kommer jag åt varenda knapp och app, utom just kamerans avtryckare :-D

    Svar: Jag är så inkörd att ta kort på min Samsung och sedan justerar jag med en redigeringsapp.När jag har med mig min kamera så glömmer jag att ta med den och den tar plats i väskan. Detta funkar bra för mig÷)
    Biggeros

    2019-04-03 | 10:54:21
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Lena i Wales säger:

    Härliga vårbilder från Cordoba.
    En fin dag här i Marbellatarakten.
    Ha det bra!

    Svar: Här skiner även solen och inte ett moln i syne.Våren kan ju vara så fin och lagom varmt i Cordoba. På sommaren är det inte möjligt att vistas ute i värmeböljan. Ha en bra dag Lena// kram
    Biggeros

    2019-04-03 | 12:02:53
    Bloggadress: http://lenaiwales.wordpress.com
  • Marie säger:

    Jättefina bilder fin kamera på din telefon puss Mamma

    Svar: Bilderna är dock inte med min nya mobil. Däremot blev jag förvånad att Synagogan var så liten. Däremot högt i taket=)Kram
    Biggeros

    2019-04-03 | 21:40:26

Kommentera inlägget här: