biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

La Piscina Marina

Kategori: La Casa

 
Ja, här är det grejer på gång! Det händer saker här hela tiden..
Visst kommer vi att se skillnad i vår trädgård såsom den såg ut innan.
Nyhetens behag med andra ord...
 
 
 
Ja, inte ser detta behagligt ut....
Min man bröt benet i slutet av perioden i Cordoba och fick avbryta hans arbete. När olyckan är framme så kan man tyvärr inte göra så mycket mer än att bita ihop och blicka framåt.
Mr U fyller även år på Långfredag så då ska han skjutas på en skottkärra fram och leva uti hundrade år 🤗🤗
 
 
Vi har flera projekt på en gång i vårt hus i Jerez och det ska bli så skönt när det är över...
Kan ni fatta att två man grävde nästan 2 meter för hand. Det hade gått mycket fortare med en liten grävmaskin men.....
Ett gediget arbete ger resultat i slutändan.
 
 
För nu ser det ut som en enda arbetsplats.....
Det är ingen ide att ens tänka på att vårstäda innan projekten är färdiga.
I år finns det inte en tanke på att ta semester eller att resa. Vad gör det när man alltid har semester året om i vårt egna paradis.
 
 
 
 
Mellanperioden är så gott som  över och när de tog ner
el brezo (staketet) så blev vi helt plötsligt berikade med två swimmingpooler. Inte alls dåligt....
 
 
Och vilken enorm trädgård....
 
 
Muren mot poolen börjar ta sig och det blir riktigt bra. Mura kan spanjorer iaf och fort går det.
 
Det kommer mer från poolarbetet och murprojekten i framtida inlägg.
 
 
 
 

Kommentarer

  • Emma, Sol som sol? säger:

    Tänkte nyss på dig, det har varit tyst ifrån dig ett tag och nu förstår jag ju!

    Spännande!

    Ja, mur- och poolarbete har jag ju tyvärr erfarenhet av men inte när det byggs nytt från början. Eller när det är frivilligt!
    Det där kommer ju bli superbra! Hur stor blir poolen?

    Jobbigt med foten? Vad gjorde han för att lyckas med det där?

    Förresten, vad gör han? Alltså jobb, inte nu för nu sitter han väl mest med foten i högläge ...

    Ser fram emot fortsättningen!

    Svar: Ja, sedan mitt i allt så har även min mor varit här och hälsat på. Då blir det oftast utflykter var dag. Min man tog ett snedsprång i Cordoba på en hög trottoar i Cordoba. Trodde först att det var en vrickning men ack så fel jag hade. Han hoppar fram som en kanin på kryckor och kämpar på. Annars när han inte sitter med foten i högläge jobbar han på de flesta solenergianläggningar i Spanien. Ha en riktigt trevlig Påsk och jag kommer att uppdatera mer från pool, trädgård och murprojekten 🤗
    Biggeros

    2019-04-17 | 14:29:28
    Bloggadress: http://https://solsomsol.blogspot.com/
  • Znogge säger:

    Vilka spännande projekt ni har på gång! Däremot var det otur för din man att han brutit sitt ben men det är bara att se framåt.

    Kram

    Svar: Som tur är min man en optimist och tänker alltid framåt. Ja, spännande värre med olika projekt. Ska bli så roligt när det är klart!!Kram
    Biggeros

    2019-04-17 | 15:43:30
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • Ditte säger:

    Ser att även du hos Blogg.se fått nytt utseende på kommentarsfältet. Men så länge det fungerar att kommentera är jag nöjd.
    Så trist för maken med en bruten fot. Men inget att göra något åt. Hoppas på bra läkning.
    Så fint det blir i er trädgård och jag förstår att det inte direkt är idé att vårstäda nu. Kul med större trädgård. visste inte om ni hade pool innan och om den var mindre. Men det kommer ju att bli jättebra. Spännande att se hur allt blir. Men visst blir det bra.
    Önskar dig en Glad Påsk.
    kram!

    Svar: Ja, huvudsaken att det fungerar bra att kommentera÷) När vi öppnade upp staketet så ligger vår communidad pool vägg i vägg. Nu installerar vi vår egna något mindre pool i vår trädgård. Så skönt! Det blir en hel del stim under områdets pool under sommaren och fullt av barn. Sedan har vi gjort en mur mot poolen och hoppas att det ska isolera endel. Kul med projekt men jobbigt med allt stök. Visst är det tråkigt att mannen min har brutit foten men han kämpar på varje dag. Trevlig Påsk!!
    Kram
    Biggeros

    2019-04-17 | 22:43:49
  • Ullie säger:

    ja är ju lite trög hade ni en pool eller får ni en pool ? hur som helst jobbigt att bo i det men oj så fint det blir sen
    ja bröt ju mitt bn i samban med min op i maj förra året hoppade på kryckor i över 20 veck .
    nu får ni väl va hemma och se det men kanske gubben får ta det lugnt nu det är ju så jobbigt att hoppa på kryckor
    kram gumman

    Svar: Visst är det en pärs att hoppa runt på kryckor. Hoppas att han blir av med gipset om två veckor. Vi har en communidad pool för alla boende men vi ska bygga vår egna pool. Det blir så stimmigt under sommaren när alla barn ockuperar poolen. Det behövs en pool under högsäsong. Nu liknar vår trädgård en arbetsplats men när det blir klart så kommer det bli bra🤗Glad Påsk vännen
    Kram
    Biggeros

    2019-04-17 | 23:16:27
    Bloggadress: http://weberskold.blogg.se
  • Eva`s blogg säger:

    Men gud va mysigt ni kommer få det där hemma, lyllo :) önskar dig en fin påskhelg kram

    Svar: Jag längtar när man kan bada i vår pool och få ordning i trädgården🤗Trevlig påskhelg till dig
    Kramiz
    Biggeros

    2019-04-18 | 18:45:52
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • BP säger:

    Det var ett riktigt STORT jobb ni gett är in på. WOW säger jag bara. Med tanke på att ni så sällan är hemma kan man väl kalla det som "semesterboende" av högsta klass.

    Tycker dock otroligt synd om Mr U som bröt benet. Inte alls roligt, speciellt inte då han nu får vara konvalescent mitt i ombyggnadsröran.

    Svar: Ja, vi är ju hemma mest under sommaren så visst är det alltid nyhetens behag att få spendera tid i sitt hus🤗Ska bli så skönt när arbetet är klart!Angående mannen min så kämpar han på kryckor men han är en riktigt kämpe får jag säga. Ingen gnällspik. Visdt hade han velat ta sig ett dopp i poolen men han får snäll vänta i ett par veckor till. Trevlig Påskhelg 🤗
    Biggeros

    2019-04-18 | 23:11:59
    Bloggadress: http://bp-computerart.blogspot.com

Kommentera inlägget här: