biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Se vende

Kategori: Spaniens Tarifa

Vi tog en lite avstickare innan vi skulle till stranden utanför Tarifa. Längs hela kusten ligger många stränder som fylls upp av surfare. Atlanten bjuder på höga vågor och vindar som passar utmärkt för en kitesurfare och surfare.
Vi passade även på att ta en kopp kaffe och gå på toaletten.
 
 
Detta färgglada Hostel ArteVida låg precis vid stranden. Man kan verkligen inte missa det och min undran var även hur den övriga inredningen ser ut. Om det är lika utflippat som utsidan...
Jag var ju bara tvungen att besöka hostelets hemsida.
Jag blev uppriktigt förvånad. Detta hostel blir nog ett besök en natt eller två någon gång i framtiden.
 
 
 
 
 
 
 
 
Häftigt va...
 
 
 
Lånade bilder
 
 
 
Vi fortsatte iaf nerför branten för att kika på stranden. Ja, det syntes inte till allt för många "badglada" på den vita strandremsan...
Kan kanske bero på att klockan var lite för tidig för somliga och solen inte hade varmt upp den breda sanden. Det kan även bero på nattsuddare som vänt på dygnet och sussade gott fortfarande...
 
 
 
 
Playa  de  los  Lances  Norte heter stranden.
Vad jag förstår finns det många surfskolor längs kusten och som tampas med den starka vinden för att hålla sig uppe på brädan.
 
 
Vi promenerda en bit på stranden och snubblade förbi ett jätte mysigt ställe som liknade en liten afrikansk by.
Africana heter stället som ligger precis vid stranden och byggnaden är för försäljning.
 
 
 
Synd dock att strandhaket är tillbommat just nu när vi har hittat hit...
 
 
Jag undrar hur mycket de ska ha för stället....
 
 
 
 
 
 
Gillar ni motivet..
Underbara totempålar.
Jag försökte flytta dem men tyvärr var de gjutna i backen
 
 
 
 
Lika som bär...
Jag har hittat min dubbelgångare.....
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Ditte säger:

    Den spanska Atlantkusten är jag verkligen intresserad av att besöka. Har bara besökt den när jag varit i Portugal. Hotellet verkade roligt och väldigt personligt . Har antecknat namnet.
    Tootempålarna var roliga och de känns bara lite felplacerade. Men visst piggar de upp.
    Kram och trevlig helg.

    Svar: Jag tror att man ser Atlanten som ganska kallt hav men i Cadiz provinsen så finner jag havet ganska så behagligt. I Portugal, Figuera da Foz (när vi bodde där) så var Atlanten både strömt och kallt. Jag kan lova att det finns otroligt många och fina stränder längs Costa de la Luz. Vi har besökt många av dem.Ja, visst var totempålarna felplacerade men de livade upp omgivningen
    Trevlig söndag/ kram
    Biggeros

    2018-10-13 | 21:48:00
  • Jessica Högberg säger:

    Det sägs ju att vi alla har en dubbelgångare... haha

    Svar: Ja, och jag har funnit min😃🤣😂
    Biggeros

    2018-10-14 | 10:34:34
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Jessica Högberg säger:

    <3

    Svar: Idag är vi i Exremadura provinsen och man känner en tillstymmelse av spanien hösten. Tur jag tog med mig varma kläder=)
    Biggeros

    2018-10-15 | 08:18:52
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Haha, totempålarna var ju suveräna! Dem skulle man sätta upp så de blickar över grannskapet, alltid irriterar de någon granne!

    Svar: Visst är de granna. Och visst syns de från alla håll och kanter.I början satt de löst tills jag upptäckte att de var väl gjutna i backen. Så tji fick jag😃
    Biggeros

    2018-10-15 | 14:02:37
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • Marie säger:

    Härliga bilder och fin flicka och väldigt somrigt kram 💕 Mamma jag kommer snart längtar mycket

    Svar: Tack så hjärtligt. Ja, det börjar närma sig. Ses snart/ kram
    Biggeros

    2018-10-16 | 08:04:03

Kommentera inlägget här: