biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

90 år

Kategori: Spaniens Zafra

Paradores 90 år
》》》》》》》》》》

Our history, that of the Paradores Network is a story that began ninety years ago in the Sierra de Gredos.

There, in 1928, did not open a hotel more Spain, an exciting project was started by a group of people who came to imagine a singular hotel network that still did not exist; a new style of tourism was launched, which today, 90 years later, has become a unique and singular offer, with a brand, Paradores, recognized, renowned and beloved.

After all these years we continue to serve the same purpose that inspired our founders; provide our clients with a quality service that will turn your stay into a unique and unique experience that will always keep in your memory as an unforgettable memory.

For all this, today we are proud to celebrate this # 90aniversarioParadores and be able to share it with all our clients, from yesterday and today, to whom we must always thank for the trust they place in us for their trips through Spain.

 
Mycket riktigt..nu är jag här igen i Zafra som ligger i Extremadura och bor på hotell Zafra  Paradores.
 
Vi bor i ett superior rum och det är faktiskt inte så dyrt. Det kan ju även bero på att högsäsongen är över.
 
 》》》》》》》》》

Vår historia, den som för Paradores Network är en historia som började för nittio år sedan i Sierra de Gredos.

År 1928 öppnade det första Paradores hotell i Spanien. Ett spännande projekt startades av en grupp människor som kom att föreställa sig ett enda hotellnätverk som fortfarande inte fanns.

En ny turismstil lanserades som idag 90 år senare har blivit ett unikt. Paradores, erkänt, känt och älskat.

Efter alla dessa år fortsätter de att tjäna samma syfte som inspirerade våra grundare dvs ge alla kunder en kvalitetsservice som gör din och min vistelse till en unik upplevelse. 

Idag  har  det  regnat nästan hela dagen och det är betydligt kallare i Extremadura. 

Med andra ord en spansk höstdag.

Kommentarer

  • Emma, Sol som sol? säger:

    Vackra byggnader! Brukar ju se en hel del av dem då Ama de Casa-bloggerskan älskar att bo i paradorer. Själv har jag aldrig gjort det, vi reser ju inte så mycket.

    Perfekt att de tar hand om gamla byggnader på detta sättet.

    Svar: Jag vet att Ama är väldigt intresserad av Paradores. Vi har bott på en del och jag uppskattar att de tar hand om dessa gamla byggnader och dessutom använder de till hotell. Det finns många av dessa i Spanien. Jag såg även att de har ett jätte mysigt uppe i bergen på Gran Canaria. Vilket jag gärna vill besöka🤗
    Biggeros

    2018-10-16 | 09:05:47
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • Jessica Högberg säger:

    Mysigt att bo på slott och herrgårdar. Hösten... ja, det är väl oundvikligt...

    Svar: Speciellt när de är beboliga och tas hand om÷)Hösten i Sverige kan annars vara så fin.
    Biggeros

    2018-10-16 | 10:21:25
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Znogge säger:

    Ett personligt och fint hotell helt i min smak så där skulle jag tycka om att bo. Ett bra sätt att använda gamla byggnader på.

    Kram

    Svar: Paradores är till en viss skillnad att bo på jämfört med andra hotell. De försöker att klä inredning från ungerfärligen samma tid från det var byggt. Ibland lyckas det mindre bra men jag gillar även när det blir lite mer personligt. Kram
    Biggeros

    2018-10-16 | 10:34:34
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com/
  • Netti Starby säger:

    Vad häftigt det ser ut! :-D Kramis

    Svar: Mysigt hotell i gammal stil🤗Kram
    Biggeros

    2018-10-16 | 11:51:30
    Bloggadress: http://starbys.se
  • BP säger:

    Men det där Paradoret är ju Ama's favo om jag minns rätt. Tycker det är fantastiskt att man"återanvänder" dessa gamla borgar, underhåller, renoverar, moderniserar och gör hotell av dom. Vilken fantastisk "återvinning" och bevarande av kulturskatter.

    Svar: Ja, jag känner och tycker precis likadant. Att man restaurerar slott, borgar, kloster så att de blir beboliga. Ett bra drag. Det var faktiskt på uppdrag av Francos tid.
    Biggeros

    2018-10-16 | 21:26:19
    Bloggadress: http://bp-computerart.blogspot.se
  • Ditte säger:

    Vilken fin Parador! Jag har bott på ett par stycken och gör gärna om det. En speciell upplevelse och dessa har ju sin egen historia. Stor skillnad mot mer vanliga hotell.
    Förstår att ni trivdes bra här. Verkligen läckert.
    kram!

    Svar: Ja, visst är den en speciell känsla. Kul att även du har erfarit Paradores Ditte.Jag hoppas att det ingen som går igen på slottet för det vore ju ännu mer mystiskt med detta historiska boende. Jag har faktiskt drömt mer än ovanligt. En mardröm och jag valnade upp mitt i natten😨😨😨
    Än så länge är det inte Halloween ( hallovin) som Ama brukar säga🤣🤣
    Trevlig kväll/ kram
    Biggeros

    2018-10-16 | 22:11:04
  • ullie säger:

    helt otroligt att det håller i sej men va fint det verkar

    må så jätte gott o va gullig du är med kommentarer ja som tröttnar på allt hemma just nu
    kramar

    Svar: Jätte fint slott/ hotell.Såklart behöver vi alla lite uppmuntran ibland/ kram
    Biggeros

    2018-10-16 | 22:53:30
    Bloggadress: http://weberskold.se/
  • Eva`s blogg säger:

    Mäktigt, sen är det ju så allt behöver rustas o fixas mellan varven 90 år wow ...hoppas du får en fin dag vännen kram

    Svar: Vissa byggnader är från medeltiden så visst behövs de rustas upp en och annan gång. Idag blir det hemgång÷)Kram
    Biggeros

    2018-10-17 | 10:09:12
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • Ama de casa säger:

    Åh! Jag älskar paradorer! Det där i Zafra bodde vi i för några år sen - gillade både stan och boendet :-)

    Mitt absoluta favoritparador är nog (hittills) det första vi bodde i - det i León :-)

    Extremadura har verkligen mycket att bjuda på!

    Svar: Ja, tänkte på att du hade bott i Zafra. Jag har bott här 3 ggr och sommaren är bäst. Leon ligger långt upp i landet men så spännande. Det finns ju en hel del Paradores. Jag vill till GCisland och besöka just ett Paradores som ligger på höjden som heter Parador de Cruz de Tejeda.
    Visst finns det många vandringsleder i Extremadura 🤗
    Biggeros

    2018-10-17 | 12:33:32
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här: