biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Leonor

Kategori: Spaniens Ecija

Hotellet i Écija erbjuder en modern design och modern plats att bo på . 

Hotel Infanta Leonor ligger i en stad som är en historisk-konstnärlig plats, och  erbjuder dig rum med gastronomiska, sensoriska och kulturella upplevelser . 

Speciellt utformad för de par som flyr från konventionen.

 

Njut av den fantastiska utsikten över det historiska distriktet från terrassen på Budha  Lounge  Terrace  Bar där man kan välja ett stort urval av goda cocktails. På hotellets restaurang hittar man den bästa fusionen av den traditionella och dagens rätt med ett överraskande kök. Vi beställde en god Oxfile med stekt potatis till huvudrätt. Medan vi väntade in varmrätten så startade vi med en traditionell Ost och Jamonbricka.

Infanta Leonor Hotel är ett hotell som är utformat för att välkomna besökare i en modern och mycket speciell designmiljö.

Med sina 29 rum samt därav olika och personliga sviter som passar alla.

 

Hotellet har nog en gång förtjänat alla sina fyra stjärnor. Speciellt när det var nytt och fräscht.

Jag har bott på hotellet för ca 2 år sedan.

Idag, dessvärre så har det tappat en stjärna.

Fördelen är att hotellet är tillräckligt stort för att kunna ta emot ett busslass av turister ( från fjärran land). Det är tillräckligt litet för att kunna få en personlig och speciell service.

Även om det finns fördelar så överväger nackdelarna.

Det finns Wifi men fungerar ej och för att kunna få varmvatten så är man tvungen att vänta i en halvtimme. Hotellet ligger inte centralt men är man glad för låmga promenader så är det inga alls problem.

Personalen är helt underbar, städningen är utomordentligt och sängarna är bekväma.

Ett hotell i min smak men under kort tid.

 

 
En av sviterna
 
 
 

 

Kommentarer

  • Marie. säger:

    Fint hotell synd med wifi kram Marie

    Svar: Wifi är man beroende av när man bor på hotell i längre tid. Annars är det ett mysigt hotell.Trevlig kväll och kram🤗
    Biggeros

    2018-05-28 | 17:36:32
  • Anneli säger:

    Oj vilket hotel så fint. Skönt att komma bort o bo på hotel, det är sällan jag gör det. Det var många år sen.. Jag längtar till Spanien nu, att bara gå o strosa..

    Ha en fin kväll kram ♥

    Svar: Jag förstår att du längtar efter semster och Spanien=)Jag gillar livet här. Visst spenderar jag ofta tid på hotell. Ibland är det bra och många gånger är det mindre bra. Man längtar alltid hem till sitt hus i slutet. Trevlig kväll// kram
    Biggeros

    2018-05-28 | 20:44:58
    Bloggadress: http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se/
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Har du räknat ut någon gång hur många nätter du är borta på ett år? Känns som att det borde vara en hel del ... Förstår verkligen att du blir kräsen då.

    Din blogg måste vara perfekt för dig då när du ska tillbaka till ett ställe (hur var det nu, var bodde jag då, var det bra?) för alla hotell måste till slut gå ihop i ett dis.

    Svar: Något år var det 260 dagar/ år. Annars blir det nog ca 8-9 månader om året. Jag brukar faktiskt blicka tillbaka i min blogg och kolla namn och ställen som jag är osäker på. Alldeles riktigt som du säger Emma att jag kan verkligen jämföra hotellens kvalitet. Vissa mindre kedjor kan många gånger ha bättre service. Vilket jag föredrar =) I det långa loppet så finns det alltid fördelar och nackdelar med allt=)
    Biggeros

    2018-05-29 | 09:17:02
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com

Kommentera inlägget här: