biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Håll alltid dörren öppen

Kategori: Spaniens Cordoba

 
Gissa  Djur?
Många välsmidade galler gjorda i minsta detalj.
 
 
Mycket Guld och glim på väggar och tak.
Fortfarande funderar jag mycket på hur stor förmögenhet prästerna satt på
 
 
 
Och mycket dramatik
 
 
 
 
Dörrar och valv finns det även gott om i denna Katedral.
 
 
 
 
 
Jag kan inte äta mig mätt på dessa valv. Inget är likt det andra.
 
 
Synd att det inte går att tyda skriften på detta avstånd...
 
Det kommer mer bildarkiv  från Mezquita-Katedral de Córdoba 
Idag har det varit en grå och regnig dag. Från att ha varit 21 grader igår till 15 grader idag. Det är stor skillnad när solen är frånvarande. Jag såg att det även skulle bli svalare på andra håll i Spanien.  
 
 

Kommentarer

  • Jessica Högberg säger:

    Galet mäktig, visa gärna mer!

    Svar: Tack, det kommer mer för den som gillar kultur=)
    Biggeros

    2018-01-25 | 19:31:49
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Ditte säger:

    Väldigt vackra bilder som du tagit och detaljerna kommer verkligen fram. Mer mäktigt än vad jag kom ihåg. Förstår att du hade svårt att se dig mätt på detta.

    Idag har solen vilat sig här och +16 var den högsta dagstemperaturen. lite som hos dig. Dock inget regn här.
    Kram och trevlig fredag.

    Svar: Roligt att kunna dela med sig av både väderlek med varandra såsom erfarenheter av städer man har besökt🤗Idag har det varit 17 grader och soligt det mesta. Jag har även kunnat sitta ute och äta lunch.Trevlig Fredag🤗🤗Kram
    Biggeros

    2018-01-25 | 21:48:10
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • BP säger:

    Vilket sammanträffande. Vi såg ett resereportage från Cordoba igår på BBC och fascinerades av staden. Å nu kompletterar du med absolut underbara bilder. Så sugen jag blir.

    Svar: Vilket sammanträffande BP. Så roligt att jag då har visat lite bilder från Katedralen och hotellet där vi bor. Córdoba är en gammal stad med mycket sevärdheter. Dessutom kan man välja att gå o den gamla staden bland smala gränder eller förflytta sig till den nya delen av stan. Jag bor nära till vilket som. Córdoba är en stad i min smak liksom Sevilla och Cadiz. Trevlig Fredag🤗
    Biggeros

    2018-01-25 | 22:43:12
    Bloggadress: http://bp-computerart.blogspot.se
  • ullie säger:

    inte kul me dåligt väder
    gillar ju inte dramatik men annars gud så mycket vackert
    kramar till dej fina

    Svar: Nej, vem gillar dramatik🤔Konstverket i sig själv är överväldigande. Gillar ju som sagt konst.Annars har vädret varit mycket mer till sin fördel idag. Trevlig Fredag min vän// kram
    Biggeros

    2018-01-26 | 03:02:36
    Bloggadress: http://weberskold.se/
  • Eva`s blogg säger:

    Ja det där kan man kalla mäktigt, och visst finns det ett oerhört stort värde på allt som finns där, så vackert dessutom. Oj då så då blir det att ha en kofta på sig, hur går det med lchf? stor kram å fin helg

    Svar: Appråpå LCHF så går det si och så där. Mest SI.Jo, jag försöker så gott jag kan. Har kommit igång med träningen med.Visst är det mäktigt all den rikedom som har bevarats i Katedralen. Jag skulle även kunna ha en mössa och vantar på mig i den kalla Katedralen. Även kofta=)Trevlig Fredag min vän// kram
    Biggeros

    2018-01-26 | 10:57:09
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • Marie säger:

    Mycket mäktigt och fin tyckte även vi. Stor rikedom. Fina bilder som vanligt. Kram Marie

    Svar: Ja, du har ju sett Katedralen nyligen. Så du vet ju hur fint det är. Ha en riktig mysig kväll// kram
    Biggeros

    2018-01-26 | 13:17:40
  • Anette säger:

    Tjusigt och mäktigt!

    Svar: Otroligt tjusigt och mäktig KatedralTrevlig Helg!!
    Biggeros

    2018-01-26 | 13:47:46
    Bloggadress: http://Ladyibangkok.blogg.se
  • Znogge säger:

    Katedralen är verkligen fantastisk så det var roligt att se dina bilder. Kyrkan var väldigt rik och är nog så fortfarande skulle jag tro.

    Kram och trevlig fredag!

    Svar: Ja, Katedralen bär på en förmögenhet och är en skattkista full med guld. Det är just därför mycket hålls innanför galler och lås.Trevlig sevärdhet iaf.
    Ha en riktigt fin helg// kram
    Biggeros

    2018-01-26 | 16:02:49
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här: