biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Platero

Kategori: Gran Canaria

 
Taurodalen
 
 
 
 
 
 
 
 
Tyvärr blev det bara ett snabbdopp i poolen.
 
 
 
 
Arguinauguin
 
 
 
 
Delägaren på Guantanamo. Det blir ett standardbesök på en underbar restaurang/ personal med god mat som ligger i Taurodalen.
 
 
 
Ja, tyvärr tar det roliga slut och lider mot sitt slut.
Tänk att det var 5 år sedan som jag var Puerto Rico/ Taurodalen/ Platero/ GC och hälsade på min pappa och Maj. 
Jag har haft så mysigt med god mat och dryck. 
Tänk att solen vågade sig fram tillslut samma dag som jag ska flyga hem=)
Man kan inte få allt här i livet. Bara att hälsan är bra såsom att huvudet är på topp och fötterna på mark.
 
Tack ännu en gång för att jag fick komma till er på Platero Maj och Rune!!!
 
 

Kommentarer

  • Znogge säger:

    Kan tänka mig att det varit mysiga dagar även om vädret inte varit på topp.Min kollega är där och de har haft en del regn tyvärr. Men ert syfte var ju att hälsa på!

    Kram

    Svar: Visst har det varit ovanligt kallt på GC men jag hade ett gott syfte att åka till Gran Canaria =)Kram
    Biggeros

    2018-02-03 | 18:35:38
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com/
  • Annelie säger:

    Gudars så fint de bor...
    Härligt att få komma bort lite, vad långt från er är detta, på ett ungefär..??

    Ha nu en jättefin söndag.. // Kramen Annelie

    Svar: Det tar lite över 2 timmar från Sevilla till Las Palmas. Så skönt att det var direktflyg. Det var jätte mysigt att få träffa Maj och min pappa. Vädret var dåligt men det är inte allt!Det är roligt att byta miljö förvisso.
    Kram
    Biggeros

    2018-02-04 | 07:30:45
    Bloggadress: http://nouw.com/gifta657
  • Ditte säger:

    Vad trevligt med ett besök på Gran Canaria hos din pappa med fru. Förstår att det var fint att ses.
    Och vädret kan en ju inte påverka. Här på Gran Canria i Puerto Rico, Puerto de Mogan och Arguineguin var jag första gången 1971 och då fanns det ett par hotell här. Annat idag.
    Ha det bra och jag önskar dig en fin start på veckan.
    Kram!

    Svar: Min pappa flyttade till Taurodalen 1968 så då var det knappt inget byggt vare sig iPuerto de Mogan och Arguineguin. Nu är det fullt av hotell och turister överallt. Kul att du har även något att jämföra med. Vi tittade på gamla filmer från slutet av 60 och 70-talet. Hur kul som helst=)Nu är jag tillbaka till Cordoba och här är det även kallt och regnigt=(
    Kram
    Biggeros

    2018-02-04 | 17:47:46
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • wiolettan säger:

    Oj, ja jag säger då det. Vilka bilder, vilka härliga bilder. Det är faktiskt så att jag längtar efter att få vara med där och se allt det fina i verkliga livet. Sitta på poolkanten, insupa miljön.
    Fint att du delar med dig.
    Kram!

    Svar: Ja, förutom att det var ovanligt kallt så var det hemskt trevligt. Jag tog bara ett snabbdopp i poolen. Man kan inte få allt här i världen. Jag hade iaf en underbar tid tillsammans med min pappa och Maj=)Kram
    Biggeros

    2018-02-04 | 20:06:12
    Bloggadress: http://wiolettan.bloggplatsen.se
  • BP säger:

    Vilka underbara bilder från Gran Canaria. Läste på en annan blogg att vädret där var minst sagt kinkigt, men du lyckades med att ta fram kameran precis vid rätt tidpunkt, även om det var sista dagen.
    Förresten är du en kopia på din pappa:-)

    PS. Arguineguín är en av mina favo platser på Gran Canaria. DS.

    Svar: Jag, sökte mellan molnen och fångade en sol. Många var fullt påklädda med varma jackor i semesterparadiset. Visst fanns det tillfällen att lapa lite sol men ganska få. Dag/natt temperaturen skillde inte så mycket just bara några grader. Jag hade ändå en mysig tid med ett gott sällskap och det var huvudsaken. Arguinaguin har vuxit både med hotell och invånare. Det ligger väldigt fint till vid båthamnen. Nu är jag tillbaka igen till Córdoba vardagen och här är det kallt nattetid. Ha en trevlig vecka🤗
    Biggeros

    2018-02-06 | 00:12:27
    Bloggadress: http://bp-computerart.blogspot.se
  • Ake säger:

    Jag ser ju mer och mer att jag måste följa med min kusin till Cran Canaria... han har lägenhet där, jag känner ingen namnen du skriver om som han drar som rinnande vatten... pappa och 5 år... så trevligt 🤗

    Svar: Ja, fem år är lång tid så nu gå det bli allt oftare besök till GC. Annars träffar jag min pappa oftare än så. Han bor även i Stockholm halvårsvis =)Tyvärr var vädret inget att hurra för men vad gör det.....
    Du får allt börja och besöka din kusin på GC.
    Trevlig Lördag!
    Biggeros

    2018-02-10 | 07:00:49
    Bloggadress: http://www.nacka144.se

Kommentera inlägget här: