biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

När mörkret faller kan du se mig

Kategori: Spaniens Guadix

 
 
Frågar du så svarar jag att livet rullar på och allt är bra
Ingenting känns tungt och jag är fri att skratta, leva och må bra
Nu börjar tiden sina iväg och snart är dagen kommen.
 
 
 
Men om du hört finns där en annan röst inom mig
När mörkret faller säg kan du se mig då
Se mig och visa mig vägen då
 
 
Jag är barnet som aldrig får gro
Ibland på natten vaknar jag och hon är där men hon är också jag
Denna natt vaknade jag klockan två av att jag var jätte pigg. Barnet i mig sade: Gå upp och gör natten osäker...
Men den vuxna i mig tog kontrollen och sade: Du behöver dina timmar så bered dig igen för sömn....
Efter två timmar i vaket tillstånd föll jag tillslut pladask som en liten "baby" till sömns
 
 
 
Igår gick jag ut lite närmare klockan sex och mitt på min kvälls promenad föll mörkret och belysningen av all juldekoration lyste upp i Guadix.
Förutom den stora granen...
Granens ljusslinga lyste med sin frånvaro och ett par tappra män försökte tända lågan igen...
 
 
Denna tomte stod i entrén till en skoaffär och gjorde tappra försök att locka in några nissar.
 
Har ni skickat alla julkort, slagit in alla paket, förberett julbak/ julmat och dekorerat granen.
Ja, då kan Mr Kringle snart komma och knacka på dörren....
 
 

Kommentarer

  • Ama de casa säger:

    Vilka härliga kvällsbilder från Guadix! Det är så fint med alla lampor och ljusdekorationer såhär i juletid :-)

    Ha en finfin lill-lördag!

    Svar: Ja, det är verkligen magiskt med all belysning.Trevlig Onsdag till dig med vännen🤗
    Biggeros

    2018-12-19 | 10:13:08
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Znogge säger:

    Vilka härliga kvällsbilder och visst är det fint med all belysning som lyser upp nu.

    Kram och god onsdag!

    Svar: Även om det inte är så mycket så är det vackert!! Snö hjälper även till att få myseffekt🤗Detsamma vännen/ kram
    Biggeros

    2018-12-19 | 10:44:05
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com/
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Inte ett endaste julkort har vi skickat. På något sätt så kommer alltid julen smygande och så pang tjong så är det här. Och för sent.

    Vem har satt en stor rosett på tomtens mage?!

    Svar: Jag har skickat 10 julkort÷) Annars skickar jag en hälsning via mail. Visst är det åndå roligt att få julkort i postlådan🤗Den som har pimpat tomten med en rosett kanske vill ta fram den kvinnliga sidan i honom eller vad tror du.....
    Biggeros

    2018-12-19 | 14:35:13
    Bloggadress: http://https://solsomsol.blogspot.com/
  • Ditte säger:

    Jag tar det väldans lugnt med allt. Julen kommer ju varje år samma tid så jag förstår inte alla som skyndar sig med olika saker.
    Vilken vacker belysning i Gaudix och mysigt att strosa runt och titta på den. Gärna i lugn och ro.
    Tomten är fin och den pryder sin plats.
    Önskar dig fortsatt fina dagar.
    Kram!

    Svar: Jag har tagit det lugnt med det mesta. Jag har skickat lite paket och julkort till Sverige som jag brukar. Mat och bak sparar jag till den 23/12. Vi ska hämta dottern i Malaga på lördag så innan dess blir ingenting gjort. Jag längtar däremot att få laga mat och baka när jag kommer hem. Nu har jag bott på hotell så länge och inte gjort någonting ...Ha en bra kväll🤗Kram
    Biggeros

    2018-12-19 | 15:36:36
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • Netti Starby säger:

    Jag har nästan slagit in alla paket men inte skickat ett enda julkort. Härliga bilder! :-D Kramis

    Svar: Jag har lite paket att slå in till och sedan ska jag laga mat och koka skinkan.Ha en bra kväll🤗
    Kram
    Biggeros

    2018-12-19 | 15:52:53
    Bloggadress: http://starbys.se
  • Eva`s blogg säger:

    Köpt lite klappar till ungarna, skickat några kort bak o mat kvar men tar det lugnt allt går att köpa ;) äter inte så mkt mat heller hoppas du får en fin kväll kram

    Svar: Jag ska laga mat i små mängder÷)Jag längtar efter lite tradionell svensk mat. I Spanien äts langostinos, queso, jamon, paella hela året om och även till Jul. Jag har inte haft tid till att stressa. Nu vill jag bara hem och fira jul med dottern som kommer😍
    Kram
    Biggeros

    2018-12-19 | 18:00:43
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • Emma Engström säger:

    Wow så vackert! :D

    Svar: Tänk vad julbelysning gör mycket i det dunkla mörkret🤗Trevlig kväll!
    Biggeros

    2018-12-19 | 20:04:26
    Bloggadress: http://nouw.com/emmaengstrom
  • Christine - 29° säger:

    Så fint med all belysning. :)
    Ja julkorten är skickade och klapparna fixade, dock inte inslagna. Och julbak blir det på lördag nu. Massor av pepparkakor som ska bakas och dekoreras.

    Svar: Så bra då är allt som det ska vännen. Visst gör belysning mycket när mörkret faller🤗Trevlig kväll!
    Biggeros

    2018-12-19 | 20:39:22
    Bloggadress: http://www.29grader.se/
  • BP säger:

    Om du har sömnproblem nästa gång så är det bara att framkalla dessa härliga juliga bilder från fina Guadix. Du kommer somna som en stock, jag lovar;-)

    Har fått iväg alla åtta julkort idag. De kommer säkert fram efter Trettondagen. Julklappar, pynt och bak är inte vår grej. Å maten köper vi hem. Ingen stress här alltså. Himla skönt faktiskt!

    Svar: Jag har även ett fåtal julkort som jag skickar till England och mina nära och kära. Det blir mer personligt🤗Även paket till min mor, svärmor och döttrar. Jag vet att det alltid kommer till pass och gör någon glad. Det var meningen att vi inte skulle ha någon Jul i år men nu när min yngsta dotter kommer så ser läget ut lite annorlunda 🤗Jag ska ta dig på orden att glo stint på kvällsbilderna i Guadix. Annars brukar en dålig serie funka bra....
    Biggeros

    2018-12-20 | 00:03:39
    Bloggadress: http://bp-computerart.blogspot.se

Kommentera inlägget här: