biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Al Capone

Kategori: Mina Tips

 

Melodi: Midnatt råder tyst det är i husen...

Midnatt råder
snart om några timmar
några timmar.
Snapsen ner i
torra halsen simmar
snapsen simmar.
Tick tack, tick tack,
ticke ticke, tick tack
tick, tick, Tack

 

STARKA SNAPSAR I JUL
Mel: Blommig falukorv
Vi vill ha snapsar till vår julemat – mamma.
Nåt annat vill vi inte ha.
Vi älskar Svart Vinbärs och Skåne och en Herrgård.
och vodkan den med lingonsmak.
Bäsk – gör oss så sälla.
Pors – gör oss så snälla.
Reimersholms är härligt läbbigt..
Vi vill ha snapsar till vår julemat – mamma.
Nåt annat vill vi inte ha.
  Julesnapsar
Nåt annat vill vi inte ha.
  Julesnapsar
Nåt annat vill vi i-inte haaaaaaa!!!

 

AL CAPONE
Mel.: I knew Susie
För Al Capone vi höjer hatten!
Åh, åh, åh vilken man!
Han skjuter gärna, men helst om natten.
Åh, åh, blixt och dunder vilka stunder
I Chicagos glädjekvarter
är han kungen;
mördar, bränner, tömmer pungen.
Al Capone, ja Al Capone
åh, åh vilken man!

 
Minne jag har tappat mitt minne
Är jag ut eller inne
Kommer inte ihåg
Minne jag har tappat mitt minne är jag svensk eller finne kommer inte ihåg
Men man kan ju bota det med ren alkohol
Så jag säger Vänner skål !!
 
 
Håll er till godo med lite snapsvisor och allsång till bords

Kommentarer

  • BP säger:

    Hahaha! All in även på snapsvisor ser jag:-)

    Svar: Ja, i början av min bloggkarriär då jag inte hade så mycket att skriva om mina resor...Tipsade jag även snapsvisor och rim till Jul. Så nu var det passande tyckte jag att lägga upp några. Jag ville även dela med mig av de vi brukar sjunga under Jul förutom blommig falukorv versionen. Den tyckte jag hade poäng och originalet är bara bäst🤗Nu är det bara 4 dagar kvar.....🌲🎅🌲
    Biggeros

    2018-12-19 | 23:58:41
    Bloggadress: http://bp-computerart.blogspot.se
  • Petra Olsson säger:

    Haha så rolig du är:) kramar och jag får nog titta in på detta inlägg igen på julafton så jag minns visorna.kram

    Svar: Ja, det det som är vitsen!! Ta gärna hjälp av mina visor och hitta stämning vid julbordet// kramiz
    Biggeros

    2018-12-20 | 09:46:29
    Bloggadress: http://mammansprinsessor.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Oj, så du kan rimma? Jag är helt och totalt värdelös på det, tror jag känner mig för instängd. Men jag är så avundsjuk på dem som kan.

    Snaps är farliga saker! Det har jag lärt mig så det undviker jag. :D

    Svar: Rimma är roligt och då ska man ha tid. Roligt när man gissar rätt=)En eller två snapsar till sillen brukar jag ta och inget mer🤗
    Biggeros

    2018-12-20 | 11:25:22
  • Lena i Wales säger:

    Ha, ha, de var bra!
    Önskar dej en God Jul, Nadolig Llawen, Feliz Navidad!

    Svar: Hoppas att några visor passar på julbordet i Wales. Gå in på mina tips finns det fler och speciellt en snapsvisa som vi har översatt till engelska. Feliz Navidad God Jul🌲🎅🌲
    Biggeros

    2018-12-20 | 14:05:39
    Bloggadress: http://lenaiwales.wordpress.com
  • Lena i Wales säger:

    Tack för tipset om översatta sånger till engelska. Har försökt hitta dem under kategori Mina Tips, men fann dem inte. Kan du ge mig ett ung datum att gå efter?

    Svar: http://biggeros.blogg.se/2013/december/veckans-snapsvisa-till-jul.html
    23/12/2013 Oh Clementine. Den är både på engelska och svenska=)Hoppas att du hittar visan🤗
    Biggeros

    2018-12-20 | 14:49:06
    Bloggadress: http://lenaiwales.wordpress.com
  • Lena i Wales säger:

    Tack! Har hittat den, bra översatt!

    Svar: Jag får vara riktigt ärlig att min man och jag hjälptes åt. Vi hade den till en midsommarafton med engelsmän🤗
    Biggeros

    2018-12-20 | 16:38:13
    Bloggadress: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här: