biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Fernando

Kategori: Min Blogg

 

San  Fernando

är en kommunhuvudort i Spanien. Province of Cádiz ligger i regionen Andalusien. Den ligger i den södra delen av landet, 500 km söder om huvudstaden Madrid. San Fernando ligger 15 meter över havet.
Befolkning: 95 949 (2016)

Playa  Composto är en bred med en vit, finkornig strand som sträcker sig väldigt långt.

 Klimatet i området är tempererat. Årsmedeltemperaturen i trakten är 18 °C. Wikipedia

 
Förra året besökte vi denna strand och blev begeistrade av vad som visades på skylten.
 
 
De ska nämligen bygga ut parkeringsplatser längs kanalen och anlägga breda cykelvägar.
Samt ska man kunna paddla kanot längs kanalen.
År 2018 någon gång ska de vara färdiga med arbetet och nu är det mitten av Augusti......
Idag ser jag ingen ljusning på projektet och inte så mycket förändring heller. Så jag kommer att  informera om ytterligare vad som kommer att ske inom snar framtid.
 
 
Annars såg jag landkrabbor och fiskar i kanalen.
 
 
⬆️Tryck på bilden⬆️

Kommentarer

  • Emma, Sol som sol? säger:

    Det ser ut som att det skulle kunna bli fint när de väl sätter i gång. Än har de ju några månader på sig ...

    Just nu ser ju den där fåran allt annat än lockande ut även om krypen kanske trivs.

    Svar: Allt tar tid i Spanien men jag tror nog att det kommer bli fint när det blir klart Emma. Jag återkommer om ytterligare utveckling av arbetet.Krabbor och fiskar trivs säkerligen. Nu är är det ingen genomström i kanalen pga ett abrupt avslut i ändan. Jag kunde inte låta bli att filma de liv som döljer sig både uppe på land och i vattnet. Imponerande!
    Biggeros

    2018-08-14 | 10:54:36
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • Netti Starby säger:

    Vad spännande att det ska byggas och så vackert :-D Kramis

    Svar: Det ska bli spännande när det blir klart// kram
    Biggeros

    2018-08-14 | 14:27:08
    Bloggadress: http://starbys.se
  • Znogge säger:

    Får hoppas att planerna genomförs för just nu ser den inte så trevlig ut. På bilden ser det dock väldigt fint ut!

    Kram

    Svar: Allt tar tid här i Spanien så om de blir klara i år ska bli väldigt spännande att få se. Det såg ungerfär likadant ut som förra året vid den här tiden.Ha en bra kväll// kram
    Biggeros

    2018-08-14 | 17:58:55
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com/
  • BP säger:

    Tidsangivelser i Spanien är ju minst sagt relativa, så projektet blir nog klart när det blir klart om man säger så. Under tiden är det bara att njuta av AutoCad ritningen. Eller som jag brukar säga när resultatet blir nå't helt annat än vad som visas på affischen: på ritningen såg det i alla fall bra ut;-)

    Svar: Projektresultatet ser himla bra ut på bild. Väntar med en viss spänni g för jag skulle gärna vilja paddla kanot i kanalen. Stranden är iaf fin och mycket folk flockas runt den. Trevlig kväll=)
    Biggeros

    2018-08-14 | 18:49:04
    Bloggadress: http://bp-computerart.blogspot.se
  • ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★ säger:

    Så härligt det ser ut, måste vara speciellt så där att se krabbor :). Själv har jag aldrig sett några IRL :)

    Svar: Dessa krabbor är så roligt att följa med blotta ögat. En gång när vi paddlade så kryllade det av landkrabbor och jag hade lång tid att filma alla dessa skaldjur med en stor klo. Trevlig kväll🤗
    Biggeros

    2018-08-14 | 20:16:43
    Bloggadress: http://www.saramadeleine.se
  • ullie säger:

    spännande när deet är klart o fint tycker jag
    ja du höst då man tryckte på knappen men de har lovat lite sommar till så ja hoppas på det
    kramar

    Svar: Ja, det ska bli spännande att få se slutresultat. Jag förstår att det kommer som en chock när sommaren tar slut abrupt.
    Trevlig Onsdag// kramiz
    Biggeros

    2018-08-14 | 21:47:30
    Bloggadress: http://weberskold.se/
  • Ama de casa säger:

    Hmm... Dom kanske ligger liiite efter där. Men så blir det ju ofta när man lever i mañana-land :-)

    Fast ännu så länge är det ju kvar en del av 2018. Att dom inte jobbar nu i tokvärmen kan jag ha full förståelse för...

    Svar: Just vad jag tänkte om mañana landet att de har tryggat sig själv genom att inte specifiera ett datum. Så when it is going to happen it will happen one day.....Det blir nog bra när det blir färdigt. Det är tokvarmt här med och fuktigt vilket inte är vanligt. Ha det bra🤗
    Biggeros

    2018-08-15 | 12:08:44
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här: