biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Allt har sitt slut

Kategori: Spaniens Ciudad Real

 
Vi hade tillgång till vattenkokare
 
Personalen är utomstående och pratar bra engelska
( vilket var undermåligt på hotell Intur i Alcazar de San Juan) 
Städerskorna städar bra och är väldigt trevliga att prata med.
Wifi är även bra på hotellet
 
 
 
 

Hotellet NH Ciudad Real är idealiskt beläget inom gångavstånd från de största sevärdheterna i staden såsom den gotiska kyrkan från 1800-talet och Museumet Don   Quijote.

 Mycket nära hotellet finner man shoppingområden, magnifika restauranger och den äldsta parken Gasett i staden. Stationen AVE tren ligger ca 10-15 minuters bilfärd från hotellet. 

Hotellet  har  90  rum, bekväma och perfekt utrustade. 

De är inredda i modern stil med trägolv och ett stort skrivbord. De har även gratis Wi-Fi, satellit-TV och luftkonditionering

( luftkonditionering som inte fungerar under lågsäsong)

 Och om man behöver mer utrymme, kan du stanna i en lyxig svit.

  • Möjlighet till sen utcheckning och tidig incheckning
  • Sängar utrustade med tjocka madrasser och urval av kuddar att välja mellan
  • Sviten har två badrum och ett vardagsrum

Hotellet har en mysig restaurang med en mycket lugn atmosfär. Restaurangen öppnar vid middagstid. På eftermiddagen kan man begära  rumservice. Tack vare hotellets  stora parkering, så kommer det inte bli ett problem att ta med bilen.

Nackdelen är att det finns varken gym eller utomhuspool. Även en livlig trafik under nattetid.

Kommentarer

  • Ditte säger:

    Men ett centralt beläget hotell känns ju bra men antar det är svårt att hitta hotell som uppfyller det man önskar. Nu vet jag ju inte om du vill ha pool och gym... För egen del badar jag inte i pool och använder inte gym (jo- utomhus) så att det saknades skulle jag inte ens reagera på. Men parker, caféer, barer och trevliga restauranger och saker att se och göra i närhetem känns angeläget.
    Men det känns i det som jag läst på bloggen att du trivdes bra här. Nog så viktigt när man som du bor så mycket på just hotell.
    Kram och trevlig helg.

    Svar: Du har rätt jag trivdes bra på hotellet. Även om gym och pool inte finns. Så här års finner jag inget behåll av pool men gym. Annars trivdes jag mycket bra=)Kram
    Biggeros

    2018-04-28 | 18:11:01
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • BP säger:

    Ett nästan perfekt hotell alltså. Gym fanns kanske i närheten och poolen hade nog varit aningen kallt att bada i under tiden du var där. Så det var ett perfekt hotell ändå;-)

    Svar: Såklart var det ett bra hotell BP. Man kan långt från få allt här i livet men visst är jag nöjd. Nu klarar jag mig utan pool men inte gym. Jag måste bara skriva om vad som fattas på ett 4 stjärnigt hotell i Spanien som för mig borde vara som 3 stjärnigt. Det är mitt jobb som bloggerska.
    Biggeros

    2018-04-28 | 18:33:46
    Bloggadress: http://bp-computerart.blogspot.se
  • Heléna säger:

    Trist att de inte hade pool och gym - är ju nästan standard på hotell annars idag (har iallafall funnits på samtliga hotell jag har bott på de senaste åren) men bortsett från det så ser det ju riktigt trevligt ut och det är ju alltid ett plus om det är bra personal och städning :D Kram <3

    Svar: Pool och gym brukar för det mesta finnas på hotell i Spanien. Vid denna tid av årstid kan man bara utan pool men dessvärre inte under högsäsong. Gym för mig är ett måste om jag bor under längre tid på hotell🤗Kram
    Biggeros

    2018-04-28 | 22:05:00
    Bloggadress: http://helna.blogg.se
  • znogge säger:

    Härligt om man hittar det optimala hotellet som har allt. Stannar man kortare tid spelar det kanske inte så stor roll men vid en lägre vistelse är det bra om det har det man vill. Om vi är på semester en vecka så bryr jag mig inte om gym men jag vet att det är många som tycker det är viktigt att fortsätta träningsrutinerna.

    Kram

    Svar: Om vi bor på hotell under en/ två veckor så är inte gym ett måste. Hur som helst förväntar man sig att de har en pool under högsäsong 🤗Kram
    Biggeros

    2018-04-28 | 23:03:56
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Ja, frågan är väl vad stjärnorna står för ... Så här års är ju en utomhuspool tveksam, hade det varit en inomhusdito så var det ju en annan sak

    Misstänker att du vet långt bättre vad du behöver och vill ha än vad jag skulle göra, bor ju nästan aldrig på hotell.

    Svar: Jag som bor på hotell mycket under ett år ställer nog mer krav hur saker och ting ska vara. Sängarna ska vara bekväma, Wifi ska vara bra, bra personal, bra städning och ett gym och pool är såklart ett plus i kanten. 4 stjärnor i Spanien är inte som fyra stjärnor i Sverige.
    Biggeros

    2018-04-29 | 00:05:25
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • Jessica Högberg säger:

    Låter som ett bra hotell, visst är det trevligt med pool och gym men... ;)

    Svar: Under en lång vistelse tid som en månad på hotell så föredrar jag ett hotell med gym. Nu blev det bara 2 veckor på NH och 2 veckor hos min mor i Sverige. Oftast går det att göra egna övningar och PW. Så allt går att lösa. Sedan var det inget badväder så pool var inte saknad under lågsäsong. Annars trivdes jag bra🤗
    Biggeros

    2018-04-29 | 15:59:47
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Lena i Wales säger:

    Du, liksom jag, har ju lite erfarenhet av hotell och vet vad och hur det ska vara. Det här låter toppen, fast pool är ju skönt om man är där i varmare tider.
    Ha det bra i Spanien önskar Lena från Wales

    Svar: Ja, precis så är det Lena!Är jag på semester i en vecka så går jag inte på smådetaljer. I med det att jag bor längre tid på hotell har jag tid att utvärdera det med omsorg. Nu klarade jag mig både utan pool och gym. Pool och AC är ett prio ett under högsäsong i Spanien. Trevlig Valborg!,,
    Biggeros

    2018-04-29 | 17:47:30
    Bloggadress: http://lenaiwales.wordpress.com
  • Jessica Högberg säger:

    Det förstår jag men det finns mer som är viktigt...

    Svar: Nu är det ju så att jag brukar jämföra och tipsa om hotell som jag bor på. Då vill jag berätta från mitt synsätt att se. Jag trivs ofta bra=) Det finns alltid för/ nackdelar. De ser jag oftast under längre tid.
    Biggeros

    2018-04-30 | 10:42:01
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Eva`s blogg säger:

    Ser ut att vara ett hotell i min smak, dock minus utan gym o pool men ibland kan man inte få allt hi hi men ser ju super fint ut :) hoppas du hade en fin valborg o får en fin 1 maj kram kram

    Svar: Jag har haft en lugn Valborg och 1 Maj. Hoppas att du med har haft en mysig Valborg=)NH är en bra hotellkedja och vi brukar på ofta där. Visst fattas gym och pool men som Jessica sade ” Det finns mer som är viktigt”
    Biggeros

    2018-05-01 | 09:38:14
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • ullie säger:

    oj oj verkar ju jätte bra hotell o fint ute pool minus såklart =)
    kram finaste o fin 2 maj

    Svar: Hotellkedjan NH brukar oftast vara bra men visst skiljer sig hotell från varandra. Vissa hotell förtjänar tyvärr inte sina stjärnor. AC borde fungera under högsäsong och NH hotell fyrstjärnigt brukar oftast vara försedda med pool i Spanien. Trevlig 2 Maj vännen/ kramiz
    Biggeros

    2018-05-01 | 22:59:04
    Bloggadress: http://weberskold.se/
  • Anette säger:

    Jag håller med, ett hotell med fyra stjärnor borde ha gym och i Spanien är det väl konstigt att pool saknas.
    Nåja, gott nog och du är ju nöjd.
    Åker ni hem nu?

    Svar: Vad jag förstår så räknas inte fyra stjärniga hotell i kvalitet i Spanien såsom i Sverige. Du bor ju även mycket på hotell och i längre perioder. Så du förstår även vad jag menar att vissa hotell förtjänar inte alla sina stjärnor. Ett gym brukar oftast finnas på ett 4 stjärniga hotell och även en pool. Denna gång klarade jag mig utan pool. Även de flesta hotell i Spanien har vissa öppettider av pool ( vanligtvis från Juni-September). Vi är hemma nu och tar igen oss. Jätte skönt!!!Hoppas att du har haft en mysig helg=)
    Biggeros

    2018-05-02 | 07:16:18
    Bloggadress: http://Ladyibangkok.blogg.se
  • Jessica Högberg säger:

    Det är grymt!! Älskar dina jämförelser=)

    Svar: Tack, Jessica!Även om jag är lite för petig i bedömningar av kvalitet på hotell=D
    Biggeros

    2018-05-02 | 10:38:26
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Freja säger:

    Synd det där med poolen, lät trevligt annars :) Gym jag leva utan på semestern ;)

    Svar: På semestern kan jag även leva utan gym men inte utan pool÷)
    Biggeros

    2018-05-02 | 16:34:05
    Bloggadress: http://devote.se/frejalindsjo
  • Petra Olsson säger:

    Låter som ett trivsamt hotell även om det inte fanns tillgång till gym, jag tränar aldrig på hotell :) kramar

    Svar: Många vill gärna ha tillgång till gym men jag löste den biten själv. Det finns övningar man kan göra själv och sedan kan man springa eller PW i den närbelägna parkenKram
    Biggeros

    2018-05-03 | 09:35:16
    Bloggadress: http://mammansprinsessor.blogg.se/
  • Jessica Högberg säger:

    Det får man när man bor länge;)

    Svar: Allt går att lösa med lite egna övningar÷)
    Biggeros

    2018-05-04 | 10:46:05
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Miss Baby Peaches säger:

    Det såg himla trevligt ut! Synd att det inte fanns pool!

    Svar: Pool är iaf ett måste under den värsta hettan i Spanien. NH är en bra hotellkedja=)
    Biggeros

    2018-05-06 | 20:46:52
    Bloggadress: http://babypeaches.blogg.se/
  • Ama de casa säger:

    Haha! Lite samma tema här - mitt inlägg idag har rubriken "Allting har en ände..." :-)

    Låter som ett himla bra hotell! Skulle inte sakna det där gymmet ett dugg, fast en utomhuspool är ju aldrig fel :-)

    Ha det så bra!

    Svar: Ska jag vistas på ett hotell under 4 veckor så försöker vi hitta ett hotell med gym. Pool är annars ett måste under högsäsong. Då när jag bodde på NH så var det knappast badväder. Du som även jag är ofta på resande fot och tyvärr har det roliga ett slut. Trevlig helg=)
    Biggeros

    2018-05-09 | 11:12:59
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • ullie säger:

    ja hade visst läst här hi i ja men kram på dej fina

    Svar: Now I am back to life=) Det har varit både GP Moto och Feria i Jerez. Fullt ös🤗
    Kram
    Biggeros

    2018-05-11 | 00:12:07
    Bloggadress: http://weberskold.se/

Kommentera inlägget här: