biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Sverigebesök 2

Kategori: Mina Nära&Kära

 
Uppsala
Jag är lycklig lottad att ha dessa fina och söta döttrar. De fick jag umgås med på bästa möjliga sätt och det var på tre man hand. Att överösa de med lyx av kärlek och god mat är livet. Det händer inte allt för ofta just därför blir det  XTRA av allt. Vi åt ute på bästa "stekhouse" och njöt av god mat=)
 
 
 
Alla fina miner är tillåtna🤡🤓
 
 
På fredagen förberedde vi oss för släktträff 1 i Upp-landsväsby
Vi firade min pappa/morfar på hans försenade 85 års dag och det bjöds på BBQ
 
 
Och ett möte med min lillebror Peter som var
" breathtaking"
Har inte träffat  honom på säkert 15 år...
What a waste😐😐
 
 
Men nu ska vi bli bättre på att hålla kontakt även om det bara är via FB, messenger, Viber, Skype och mobil. Såklart har vi pratats vid per telefon och skrivit på messenger. Såsom alla mina syskon. 
Varför ses vi så sällan....
Det beror mycket på att vi alltid har varit ofta på resande fot.
Även att många inte har möjlighet att komma till Spanien. Man ska aldrig säga aldrig....
⬇push the pic⬇
 
 
Hursomhelst gick Lördagen åt till att kolla in Tough Viking 2017 i Stockholm. Detta år stod min yngsta dotter brevid som åskådare och beundrade sin pojkvän som tävlande. 
Han lyckades jätte bra att ta sig igenom "racet" med hans medtävlare 💪💪💪
 
Stockholm
 
 
Därefter lite senare på Lördagen umgicks vi med min svärmor och svägerskor med barn. Jag och min svägerska blev firade och därefter blev vi alla bjudna på en Persisk restaurang där serverades jätte god mat.
Alla var nöjda och belåtna med den fullspäckade dagen.
 
 
Sist men inte minst fick jag kela med mitt lilla barnbarn Charlie
 
 
På söndagen åt vi lunch med Jennifers svärföräldrar och fina Emma. Vi hade en jätte mysig stund tillsammans. Därefter var det tid till att Isabella skulle ta sig tillbaka till Karlskrona med flyget. Allt gott har tyvärr ett slut. Nu lever jag på minnen och alla fina samtal. Även fortsätter jag att skriva meddelanden till dessa finisar🤗🤗🤗tills de kommer på besök till Spanien=)))
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Ama de casa säger:

    Ja, du har verkligen haft fullt upp! Men när man har fullt upp med trevligheter så gör det ju inget :-)

    Svar: Oftast går tiden fort när jag är i Sverige och ska träffa alla. Man får även dåligt samvete att man har glömt någon och det är många🤔Visst har det varit ett mysigt Sverigebesök Ama🤗
    Biggeros

    2017-09-05 | 15:19:40
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Var jag med ...? Nä .... Så mycket koll har jag nog så jag vet att jag inte har varit i Sverige i sommar i alla fall! :D

    Låter ju heltokigt att du inte har träffat din bror på 15 år. Men tiden är helmysko, schwooosch säger det och där försvann ett decennium, ungefär.

    Härligt att ni nu har haft en släktträff i alla fall!

    Svar: Nu hör det till saken att jag har varit hemma varje år i Sverige och lyckats träffa många av släkten men just då när jag har varit hemma så har somliga varit bortresta och jobbat. Sedan blir det inte bättre av att alla bor spridda och man har en kort visit på varje ställe. Så här har mitt liv sett ut sedan jag var 28 år gammal. Bott på olika platser i världen. Jag är inte bitter för det. Skulle inte vilja byta liv. Vi har släktträff på båda sidor minst 1 gång/år och" thank god for Internet!!! "🤗
    Biggeros

    2017-09-05 | 19:21:29
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • BP säger:

    Då har du haft fullt upp under ditt Sverigebesök - jättekul!

    Egentligen är det inte helt fel att träffa släkten bara då och då. Det blir ju mindre långrandigt och mera spontant och spännande då tycker jag.

    Svar: Många av släkten träffar vi ofta men vissa lyckas man bara inte att träffas så ofta. Man lever olika liv och få det inte till att funka. Det kan vara jobb som kommer emellan och familj. Vi är absolut inte ovänner men så ser samhället ut nu för tiden. Många är upptagna. Det finns andra sätt att hålla kontakt som tur är=))Sverigebesöket var till viss del intensivt men mycket trevligt. Jag hann inte med att träffa så många vänner men det får bli en annan gång. Många kommer och hälsar på till Spanien. Så långrandigt blev det inte BP🤗
    Biggeros

    2017-09-05 | 21:00:07
  • Ditte säger:

    Så mysigt och roligt att träffa alla nära och kära. Och visst kan det ibland vara svårt att få till allt med alla. Men jag tycker ni lyckats bra att få ihop det.
    Och det är skönt att avstånden mellan Sverige och Spanien är tämligen korta så det går ju tämligen snabbt att flyga hem/bort.
    Och underbart är kort! Men minnnena från sommaren tar du ju med dig.
    Kram!

    Svar: Jag hade en underbar tid i Sverige=)) Visst dras man emellan de nära och kära och de vill gärna träffas. Jag hade planer att träffa dig i Stockholm men så drogs jag från det ena stället till det andra......Så tyvärr räckte inte tiden till. Jag hoppas att vi kan ses spontant en annan gång. Jag lyckades delvis att få ihop de olika visiten men det är säkert någon som känner sig sviken. Ibland hade man önskat sig att man kunnat klona sig. Jag är ändå nöjd för att jag fick umgås mest med mina flickor=)))Minnen från Sverige lever jag med länge🤗🤗
    Kram på dig Ditte
    Biggeros

    2017-09-05 | 22:30:35
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • ullie säger:

    självklart vännen har ja följt dej ju ändå på insta o sett dina fina o allt roligt
    det är nog min fasa att de ska flytta långt bort kan ju tom bli ja veem vet =)
    kul du e här igen kramizar

    Svar: Jag saknar mina flickor jätte mycket. Just dessa spontana besök man kunde göra förr. Nu bor de ca 50 mil ifrån varandra...Det finns även avstånd i Sverige. Man har tyvärr bara sina barn till låns. Tur det finns Internet!!
    Härligt att vara tillbaka och få ta del av era fina kommentarer// kramiz
    Biggeros

    2017-09-06 | 01:03:13
    Bloggadress: http://weberskold.blogg.se
  • Ami säger:

    Visst blir det intensivt när man är på Sverigebesök. Man vill ju försöka träffas så mycket som möjligt. Härligt såg ni ut att ha det :)
    Kram

    Svar: Visst gör man ett försök att träffa så många som möjligt. Det ska även passa alla med tid och plats. Jag var helt slut när jag kom hem men jag som inte jobbar så då var det inget problem. Jag hade det jätte mysigt o Sverige🤗🤗Kram
    Biggeros

    2017-09-06 | 11:27:41
    Bloggadress: http://rendahlispanien.wordpress.com/
  • Villa Frejas bokblogg säger:

    Så mysigt med en riktig familjehelg. Kram.

    Svar: Det var en riktig familjehelg!!!
    Vädret var hyfsat bra på Lördagen under Tough Viking☉☉Kram
    Biggeros

    2017-09-06 | 12:52:58
    Bloggadress: http://villa-freja.se
  • Znogge säger:

    Så mysigt du har haft det och så trevligt att träffa nära och kära. Av erfarenhet vet jag att det inte alltid är så lätt att få till det men ni hann ju med hur mycket som helst!

    Kram

    Svar: Visst hann jag med jätte mycket. Visst hade man velat träffa fler på varje ort. Det är alltid någon man har missat under resan. Jag hade det jätte trevligt iaf. Jag lever nu vidare på minnen och fina upplevelser. Znogge// kram
    Biggeros

    2017-09-06 | 17:44:25
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com/
  • Veiken säger:

    Underbara bilder. Det är, som du säger, konstigt att man
    inte håller en sådan kontakt med vänner och släkt som man önskar! Jag tror att jag fick en spark därbak nu! :)

    Svar: Det enda man kan göra är sitt bästa. Jag verkligen for från stad till stad under en begränsad tid. Nu blev det väldigt bra ändå. Tyvärr hinner man inte träffa alla som man hade velat. Någorlunda fint väder fick jag med🤗Som sagt ibland vore det bra att kunna klona sig÷))Kram
    Biggeros

    2017-09-06 | 18:10:03
    Bloggadress: http://veiken.se
  • Maria at Inredningsvis säger:

    Supersöta döttrar och jag ÄLSKAR katten SÅ söt och go haha speciellt när han ligger uppe på stolen:)

    Grymma mattips idag på bloggen:)

    Ha en kanon dag!

    LOVE Maria

    Svar: Tack för din fina kommentar och visst är Charlie cool som ligger uppe på stolen utan stöd!!Kikar gärna in på din blogg// kram
    Biggeros

    2017-09-06 | 21:33:51
    Bloggadress: http://inredningsvis.se/
  • Annelie säger:

    Ååååå.. vilka härliga bilder.
    Å vad båda dina döttrar är likt dig,,, skoj att få träffa din bror, som du inte sett på 15 (!!!) år.

    Förstår ditt Sverige-besök har varit helt underbart och du,,, du har ett alldeles bedårande barnbarn.. <3 ;-)

    Kramar Annelie

    Svar: Tack för din fina kommentar!!Visst går åren fort...tråkigt att man inte ses oftare än så. Nu får det inte gå ytterligare 15 år till nästa besök. Det finns alltid en anledning till allt Annelie🤗Visst är dessa barnbarn bedårande!!!!Kramiz
    Biggeros

    2017-09-07 | 10:31:09
    Bloggadress: http://nouw.com/gifta657
  • Netti Starby säger:

    Så himla mysigt ni har haft det ser helt underbart ut! :-D Kramis

    Svar: Jag har haft en underbar visit i Sverige 🤗Kram
    Biggeros

    2017-09-07 | 11:58:27
    Bloggadress: http://nettistarby.blogg.se/
  • Marie säger:

    M

    Svar: 💗
    Biggeros

    2017-09-10 | 08:34:41
  • Marie säger:

    Nu är vi tillbaka i Skåne med höst och regn ifrån fina Karpathos Grekland. Vi började arbeta dagen efter. Vad fina dina kissebarnbarn är alla tre. Fint att du hade bra Sverigebesök puss o kram Mamma o Håkan

    Svar: Välkommen tillbaka till hösten. Här är det fortfarande sommar🤗Älskar mina fina kissar!!!
    Jag hade en intensiv men härligt besök i Sverige 🤗🤗Kram
    Biggeros

    2017-09-10 | 08:42:49

Kommentera inlägget här: