biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Mårten Gås

Kategori: Mitt i Naturen/stränder

 
Mårten gås tittade på mig som om jag hade med mig något gott.....
-Finn det själv, svarade jag tillbaka irriterad.
Själv har jag roat mig på stan och ätit lunch i 28 grader varm sol.
 
 
Efter kom Kalle Anka och kompaniet och undrade vad det blir för käk....
 
Det blir inget bröd idag. Jag är på väg hem och kommer tillbaka imorgon....
 
 
Stör mig inte just nu, sade Mio ilsket Jag har precis fått napp i vassen och väntar på tillfället....
 
 
Tillfället......alla har ett tillfälle att gassa sig i solen, sade Molle
 
Dagen är snart slut och jag har promenerat hela dagen (i den varma solen) i Alcazar och upptäckt både det ena och med det andra. Jag har stött på bl.a stillastående tåg, Don Quijote, tjurfäkningsarena, atleter, statyer, torg och marknad. Vilket jag kommer att visa vid ett annat tillfälle.
😱👽💀👺👹👿👻👻😈
 
Appråpå snart är det Halloween...
Hur och när brukar ni fira just den dagen.....
I år är vi inte hemma men grannbarnen brukar gå runt utklädda och önska sig godis. Så i år kommer vi fira på hotellet i Alcazar och grannbarnen blir utan godis.....
De får nog tillräckligt.

Kommentarer

  • Kattis säger:

    Så mycket djurliv du stötte på ute i värmen!:) Själv ska jag nog inte fira Halloween alls i år tror jag.

    Kram

    Svar: Vi firar heller inte Halloween. Nu är mina barn så pass stora så nu går de inte runt och tigger godis😁😀😂Underbart vad man stöter på i värmen...även vänliga människor🤗
    Kram
    Biggeros

    2017-10-24 | 18:44:16
    Bloggadress: http://stellaefoto.blogg.se/
  • Jessica Högberg säger:

    Inget värna har någonsin runt på hos mej, varken påsk eller Halloween 😢

    Svar: Så bra då slipper du barn som tigger godis😆😀😁😂
    Biggeros

    2017-10-24 | 19:03:43
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Petra Olsson säger:

    Haha blir bus då 🤣28 grader värme ja tack skicka hit den ❄️Minusgrader här vill inte vara här nu 🤣Kram

    Svar: Jag ska försöka skicka lite värme med posten om inte Nordpost slarvar bort den.Härligt med lite bus😆😁😀
    Biggeros

    2017-10-24 | 19:23:52
    Bloggadress: http://mammansprinsessor.blogg.se/
  • znogge säger:

    Vilka härliga fågelbilder och så passande nog en katt där på slutet. Här hemma firas Halloween den 31:e men vi firar inte själv. Tror det är en generationsfråga faktiskt.

    Kram

    Svar: I Amerika firar man Halloween den 31/10 även om dagen infaller mitt i veckan. Vi firar heller inte Halloween. Min dotter firar nästa helg🤗🤗Kram
    Biggeros

    2017-10-24 | 20:23:23
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com
  • MALINDENISE säger:

    Såå kul att halloween snart närmar sig!

    Svar: Hur brukar du fira Halloween? Jag bor på hotell så här blir det nog ingen fest förutom Halloween middag=)
    Biggeros

    2017-10-24 | 20:52:20
    Bloggadress: http://devote.se/malindenise
  • Gabriella säger:

    Fina bilder!!

    Svar: Parken gör sig allra bäst när det är strålande fint väder🤗
    Biggeros

    2017-10-24 | 21:00:07
    Bloggadress: http://gabriellasigfridsson.se
  • BP säger:

    Avundas dig det underbara vädret:-) Du vill nog inte byta med mig och 5 grader, regn och blåst...
    Kul att du har sett så mycket idag, då har du ju bloggfoder på lagret om man säger så;-)

    PS. Halloween. Jag inte firar vi , men jag trodde i min enfald att den alltid firades den 31 oktober... DS.

    Svar: Idag har jag ĺaddat upp både batterierna och gallrat upp i arkivet. Nej, BP jag vill inte byta med dig. Jag behåller mina 28 grader mot dina 5 grader 😁😁😁
    Vilken himla skillnad!!
    Appråpå Halloween så infinner sig den på en Tisdag i år. Tror du verkligen att svenskarna vill fira mitt i veckan....
    Så det blir nog svenskt firande den kommande helgen efter 31/10 eller vad tror du BP......
    Biggeros

    2017-10-24 | 21:02:10
  • Ditte säger:

    Halloween bryr jag mig inte ett dugg om. Jga bor i Sverige och där fonns "påskkärringar" till påsk. Är inte mycket för de amerikaniserade påfunden. Förstår inte vitsen.
    Gillar däremot bvännen Amas "Hall o vin", Känns bättre- I Sverige är det Allhelgonahelgen och det är ju något helt annat.

    Kul med dina djur. Och de är säkert glada för att du kommer förbi och pratar med dem.

    Kram!

    Svar: Tyvärr blir Sverige mer och mer inspirerade av sådana här påfund från Amerika. När flickorna var små och när vi bodde i Canada så blev det till att gå med barnen " trick & treat" runda längs kvarteren. De fick godis, chips och dricka som räckte i flera månader🤢🤢🤢Hall o vin låter som ett mycket bättre firande. Bra, där Ama🤗
    Ja, visst jag pratar med alla även djur, okända och med mig själv😁😂🤣
    Trevlig kväll// kram
    Biggeros

    2017-10-24 | 21:39:04
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • ullie säger:

    hi hi många kompisar du fick o fina bilder
    ja ja måste lugna ner mej o ta det lungt men ja det är lättare sagt än gjort
    i morg ringer andra dokt så nervös för va han ska säga om mina knä
    kramar fina du <3

    Svar: Du måste ju få ordning på dina knän. Du är för ung att redan ha problem med dina knän🤔🤔Hoppas att den andra doktorn har bättre tips att ge dig. Jobbigt att ha ont hela tiden. Jag skaffar mig fina vänner överallt!!
    Kram och trevlig dag!
    Biggeros

    2017-10-24 | 23:15:00
    Bloggadress: http://weberskold.blogg.se
  • Ama de casa säger:

    Här var det verkligen ett djuriskt inlägg :-)

    Jag brukar fira hall-å-vin:

    https://amacasa.wordpress.com/2015/10/31/traditioner-ar-till-for-att-hallas-7/

    :-D

    Svar: Vilken bra ide och tips Ama. Det blir nog bara Hall å vin för mig med=)Det blir heller inga specialmåltider här. Annars har jag precis kommit tillbaka från parken. Där var det verkligen liv i luckan på gässen idag när de fick mat😁😁Trevlig dag!
    Biggeros

    2017-10-25 | 10:42:05
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Marie säger:

    Fina bilder och trevlig berättelse man blir glad av din fina blogg kramar Marie

    Svar: Så härligt att jag sprider glädje🤗Kram på dig och ha en bra dag!
    Biggeros

    2017-10-25 | 12:22:52
  • Jessica Högberg säger:

    😊😁😂

    Svar: Ja, snart är det Mårten gås och Allhelgonahelgen 😁😀😆
    Biggeros

    2017-10-26 | 09:07:31
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/

Kommentera inlägget här: