biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Marknad som marknad

Kategori: Spaniens Alcazar de San Juan

Mercadillo
"Genaral market" är öppen för allmänheten på måndagar
 
 
 
 
 
 
Här finns allt mellan himmel och jord både krimskrams och till finstilta möbler. 
Svamparna kunde jag inte bara gå förbi. Ett konstverk i svampväg.
 
 
Marknaden ligger på höger sida
 
 
Mercado
En inomhusmarknad som erjuder allt från färska råvaror såsom kött/ fisk/ ostar/ bakverk till grönsaker och frukt.
 
 
Denna kvinna serverade mig fräscha äpplen och päron.
 
 
 
Lånad bild
 
Det finns ett cafe inne på marknaden där de gamla lokala byfolket sitter och dricker öl och äter tapas. De är nog byns skvallerhörna där rykten sprids vidare med vimlet.
 
 
Så nu ska jag äta mitt röda äpple och njuta av den något tidiga Halloween dagen
 
Ha en riktigt trevlig dag och Halloween till er som firar.
Eller som min bloggvän Ama brukar säga "Hall o vin"
 
 
 

Kommentarer

  • Marie säger:

    Vad roligt med marknad det är en rolig avkoppling även om man inte köper något. Men något lockar kram Marie

    Svar: Det är mycket som lockar ögat🤗Nu köpte jag inget på marknaden men kanske nästa gång. Det blev lite frukt på matmarknaden=)Trevlig dag/ kram
    Biggeros

    2017-10-31 | 09:27:44
  • Jessica Högberg säger:

    Så mysigt med marknader med lokala varor. Här har vi bondensmarknad en gång i månaden som är ganska mysig. Tyvärr är den på lördagar så det är inte så ofta jag kan gå...

    Svar: Härligt med marknader=) Det börjar att sätta igång en hel del julmarknader i Sverige. Älskar det!! Synd bara att bondmarknaden bara infinner sig på en lördag🤔
    Biggeros

    2017-10-31 | 10:38:28
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Znogge säger:

    Det är onekligen något speciellt med att besöka en marknad. Oftast är det så fint uppskyltat och rena nöjet att strosa om kring där.

    Något firande blir det inte här men ha en bra dag!

    Kram

    Svar: Det gäller att hålla i plånboken. Visst finns det intressanta föremål som man skulle vilja ha. Det gäller att begränsa sig. Här blir det heller inget firande/ kram
    Biggeros

    2017-10-31 | 11:13:28
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com/
  • Eva`s blogg säger:

    Åh va roligt, jag älskar att g å på marknad o där hade gärna gått o spenderat pengar , ser nog dom rosa skorna :) kram å fin dag

    Svar: Jag förstår att du skulle se de rosa skorna. Det fanns även rosa boots. Vi får se....Jag älskar även att gå på marknader🤗Kram
    Biggeros

    2017-10-31 | 11:33:41
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • Netti Starby säger:

    Vad mysigt med marknad! :-D Kramis

    Svar: Älskar att gå på olika marknader. Just bara att få se vad de har=) kramiz
    Biggeros

    2017-10-31 | 11:52:17
    Bloggadress: http://nettistarby.blogg.se/
  • Hannhanna säger:

    Vilken dröm att få besöka en sådan matmarknad! Men förmodligen hade plånboken varit tunn och magen rund efteråt hehe :)

    Svar: Det är underbart att kolla runt bland de fräscha råvarorna. Man får oftast mycket för pengarna och bättre kvalitet🤗
    Biggeros

    2017-10-31 | 15:00:06
    Bloggadress: http://nouw.com/hannhanna
  • Ditte säger:

    Jag anammar gärna Amas "Hall-å-vin". Förstår inte varför jag skulle ägna tid åt en amerikans företeelse som inte tillför något här. Halloween har jag upplevt i USA ett antal gånger och det är ju något helt annat. Men här! Vi har ju "påskkärringar" men inte förrän till påsk.
    Marknader däremot tycker jag om. Blev väldigt förfjust i ett par i Madrid och hade gärna gått här med dig.
    Nu fikc jag det tack vare din blogg och fina bilder.
    Kram och trevlig kväll.

    Svar: Jag älskar alla marknader både under torrt och vått underlag. Det går närsomhelst. Nu är det ju så att de har flyttat Jerez marknaden och jag har inte den blekaste var de har placerat. Denna snubblar man över på väg till stan=)Angående att fira Halloween så gjorde vi det i Canada Thats it och ingen mer. Jag tror att det är bara barn och ungdomar som firar det. Idag är en vanlig dag och solen skiner fortfarande i Alcazar/ kram
    Biggeros

    2017-10-31 | 17:00:41
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • BP säger:

    Föredrar nog matmarknaden måste jag säga, så läckra uppsättningar. Dessutom gillar jag den tuffa frisyren som tjejen har:-)
    Å målningen på Mercadons sidodörr är helt suverän. Den blir jag verkligen glad av:-)

    Svar: Jag brukar inte gilla graffittiväggar men denna gillar jätte mycket. Visst blir man glad=)Gillar alla marknader av alla olika sorter men frukt/ köttmarknad är så intressant att kolla in utbudet och de olika exotiska frukterna.
    Biggeros

    2017-10-31 | 18:26:54
  • Ama de casa säger:

    Vilken härlig marknad! :-)

    Ha en riktigt fin hall-å-vin-kväll! :-D

    Svar: Gillar marknader Ama=) Trevlig Hall o vin😱😈😨👽👻
    Biggeros

    2017-10-31 | 21:45:14
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Anette säger:

    Bilden på tjejen i frukthavet är verkligen härlig.
    Själv både gillar och ogillar jag marknader. Gillar vimmel men inte trängsel, gillar matmarknader men inte allt i mitt tycke skräptingeltangel.
    Gillar också hantverk. Ofta finns det ju lite av allt detta på en och samma marknad.
    Hoppas du fick en fin hall o vin.

    Svar: Jag gillar heller inte tingelochtangel. Det finns däremot annat som är intressant. Såsom kryddor och Te. Skor och väskor=) och hantverk. Däremot dessa frukt och kött marknader gillar jag att välja de bästa råvarorna utan trängsel. Då när jag var där var det precis innan stängning och ganska så lagom samling med kunder. Perfekt stämning🤗Ha en trevlig Allhelgonadag🤗
    Biggeros

    2017-11-01 | 01:21:22
    Bloggadress: http://ladyibangkok.blogg.se
  • MADDISENJ.SE säger:

    tack så mycket!! Åh jag älskar att gå på marknader när jag är utomlands, så himla mysigt!

    Svar: Det är något visst med marknader=) Trevlig Allhegonahelg!!!
    Biggeros

    2017-11-01 | 12:57:58
    Bloggadress: http://maddisenj.se
  • Dixi Wonderland säger:

    Roligt med marknad :)

    Svar: Jag är barnsligt glad i marknader🤗
    Biggeros

    2017-11-02 | 11:14:43
    Bloggadress: http://dixiwonderland.com/
  • Lindsay säger:

    Åh va roligt att du kikade förbi och va roligt att du gillade min blogg. Jag är väldigt öppen och jag började blogga för 1 månad sen cirka när jag separerade från barnens pappa ja du kan läsa allt för jag har öppnat upp mig om allt jag gått i genom i bloggen .

    Jag kikade givetvis in hos dig också och din blogg va väldigt trevlig, och verkar underbart att bo i Spanien. Marknader är bland det bästa jag vet och dina foto visar att där finns hur mkt som helst=)

    Trevlig helg =)
    Kram

    Svar: Jag gillar även marknader=) Jag trivs jätte bra i Spanien!Jag ska kika vidare i din blogg och tack för din kommentar. Trevlig helg/ kram
    Biggeros

    2017-11-03 | 11:52:10
    Bloggadress: http://liindsayy.blogg.se/

Kommentera inlägget här: