biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Don Quijote & Sancho Panza

Kategori: Spaniens Alcazar de San Juan

 
 
 
 
 
 
 

Monument  Don Quijote and Sancho Panza

 Don Quixote de la Mancha masterpiece of universal letters written by Miguel de Cervantes.

It could be sketched during the days solitude and reflection of its captivity of Algiers. That lasted five years and the congress of the castles of Castile that are faithfully reflected in the work

The sculptures name is Marino Amaya, 1971

 

Monument Don Quijote och Sancho Panza

Don Quijote är  la Manchas mästerverk av universella ord skrivet av Miguel de Cervantes.

Det kan skisseras under ensamhet och reflektion av dess fångenskap av Algerier. Det varade fem år och kongressen i Castilias slott som troget återspeglas i arbetet

Namnet på skulptören är Marino Amaya år 1971

Idag gick jag in till stan fram och tillbaka och sprang på både marknad utomhus och inomhus. Jag köpte med mig lite fräscha äpplen och ett par skor råka följa med hem bara sådär av farten.

Skor är min stora passion🤗🤗

Kommentarer

  • Ama de casa säger:

    Härliga figurer dom där två! Man kan se dom lite här och där - bland annat på mitt kylskåp i form av små magneter :-)

    Svar: Jag var lite tveksam om jag skulle köpa en magnet men det blev en Don Quijote vinkork istället🤗
    Biggeros

    2017-10-30 | 19:34:59
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Ditte säger:

    Jättefina bilder av både dig och Dom Quijote och Sancho Panza. Och de verkar finnas i många spanska städer. Såg dem senast i Madrid och på Plaza Espana.

    Kul med skor. Gillas här också, liksom väskor.
    Önskar dig en fin kväll.
    Kram!

    Svar: Så du är precis som jag älskar skor och väskor. Idag blev det ett par skor igen=) Jag förstår inte att jag ska vara så svag för alla typer av skor. Angående om dessa statyer så såg jag även dessa par på Plaza España i Madrid. Sedan har jag även sett en i Valdepeñas. Det finns säkert ännu fler i andra städer/ byar kring La Mancha regionen. Önskar dig detsamma en härlig kväll🤗Kram
    Biggeros

    2017-10-30 | 19:39:38
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • BP säger:

    Japp, dessa två figurer är ju kul! Å monumentet är otroligt fint. Spanjorer är mästare på skulpturer både på torg och i rondeller.

    Svar: Ja, jag har aldrig sett så många statyer / monument och fontäner i varje liten by i Spanien. De är väldigt glada som du säger att pryda många av deras rondeller. Det är som man blir förvånad om en rondell fattas ett monument. Jag gillar dessa Don Quijote statyerna. De är enorma och gedigna. Visst finns det en hel del att se i Alcazar, BP 🤗
    Biggeros

    2017-10-30 | 20:39:28
  • Jessica Högberg säger:

    Oh, la la... skor i farten... underbart!

    Svar: Ja, skor är livet. Nu är jag ivrig att hitta några rosa boots=)
    Biggeros

    2017-10-30 | 21:16:37
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Anneli säger:

    Hej, tack för titten hos mig.. Jag bara älskar dina bilder ♥

    Jag är så dålig på att hälsa på mina bloggvänner, jag måste skärpa till mig, jag skäms lite ..

    Hoppas att du mår bra o har det riktigt gott. Idag hade vattenpölarna frusit till is här,, inte alls roligt.

    Ha de gott, dröm sött kramar ♥

    Svar: Usch då får du vara försiktig på hal is!!!!Jag mår bra Anneli och ibland är man snabbare med att svara på kommentarerna. Det beror ju på vilken tid man vill lägga ner på bloggen och hur man mår. Som sagt ibland får man ha förståelse för att man inte hinner med. Jag finns här iaf och det vet du=)
    Trevlig kväll/ kram
    Biggeros

    2017-10-30 | 21:31:21
    Bloggadress: http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se/
  • Sussi säger:

    Trevliga statyer :) Härligt blå himmel har ni med..

    Svar: Här är himlen blå och solen gul🤗Alltså jätte skönt väder på dagen ca 25 grader. På morgonen kan det går ner till 4 grader. Det kallar jag skillnad! Här fattas det inte statyer och monument. Trevlig Halloween 🤤😨
    Biggeros

    2017-10-30 | 21:46:19
    Bloggadress: http://nouw.com/enkelthemma
  • ullie säger:

    skor o väskor brukar de säga är väl samma me dej .
    fina bilder o jätte fina du kram kram

    Svar: Min man brukar alltid säga att jag inte behöver fler skor....Det finns så mycket skor att välja på....för mycket.
    Härligt att du gillar mina bilder/ kram och trevlig Halloween 🤤😲
    Biggeros

    2017-10-30 | 23:58:17
    Bloggadress: http://weberskold.blogg.se
  • Villa%2520Frejas%2520bokblogg säger:

    Så mysigt med marknader. Inte för att jag brukar shoppa så mycket men tycker att det är roligt att gå runt och titta.

    Svar: Visst är det ett härligt sätt att ögonshoppa på. Denna gång blev det faktiskt inget köp av. Jag blev själv förvånad🤗
    Biggeros

    2017-10-31 | 10:26:08
  • Jessica Högberg säger:

    He he, ett måste!

    Svar: Skor eller.....Ja, för mig ett måste Jessica🤗
    Biggeros

    2017-10-31 | 10:39:16
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Jessica Högberg säger:

    Rosa bots!

    Svar: Det blir säkert ett inköp av rosa boots🤗🤗Jag gillar ju rosa!!
    Biggeros

    2017-11-01 | 08:01:46
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/

Kommentera inlägget här: