biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Plaza de Constitucion

Kategori: Spaniens Manzaneres

 
 
Iglesias nuestra senora de  Asuncion
The Parochial Church of Our Lady of the Assumption is an architectural building predominantly of Castilian style and located and Manzanares (Province of Ciudad Real, Spain).
 
 

See the treat as to dimensional part of the temple of the city of Ciudad Real. An undeclared view of the 1352 sees of the church of Our Lady of Altagracia in Lisbon.

That there are certain doubts that it corresponds to the current church. Read the phases of the major and the extensions as well as the configuration of the current editable. See the continuation of all of the above except for XVI.

Its strategic location in the Plaza de la Constitución of the municipality together with other emblematic municipal buildings which forms with great architectural value. 

The "masterpiece" of the church is undoubtedly its main portico and one of the largest stereotomy  built in Spain. The importance of a monumental sculptural ensemble will make it worthy of BIC (Bien de Interes Cultural) to the entire building, declared on October 8 1991. 

 
 
Lånad bild

Se behandlingen av den dimensionella delen av templet i staden Ciudad Real. En  uppfattning av vyn 1352 som man ser från kyrkan Nuestra Señora Altagracia i Lissabon.

Att det finns vissa tvivel om att det motsvarar den nuvarande kyrkan. Läs faser av huvud- och tillägg samt konfigurationen av det aktuella redigerbara. Se fortsättningen av alla ovanstående utom för XVI.

Dess strategiska läge i kommunens Plaza de la Constitución tillsammans med andra emblematiska kommunala byggnader som bildar stor arkitektonisk värde.

Kyrkans "mästerverk" är utan tvekan dess huvudportik och en av de största stereotomiska som byggdes i Spanien. Betydelsen av en monumental skulpturell ensemble kommer att göra det värd BIC (Bien de Interes Cultural) till hela byggnaden som är deklarerad den 8 oktober 1991.

 
 
 
I Manzanares julpyntas det för fullt med julbelysning även om man får leta långt efter julstämningen.
 
Nu är jag tillbaka från Jerez och efter mindre än en veckas boende med diverse förberedelser och ärenden. Utgifter som skulle betalas, frisering, middag med vänner, bankärenden, salongbesök, städ och julpynt av huset.
Som sagt en helrengöring av fru och hus.
Ps jag ska även kika in till er fina och tåliga vänner.
Jag har inte glömt bort er!
 

Kommentarer

  • Marie säger:

    Fina bilder och fin julskyltning. Förstår att Ni har haft fullt upp. Kramar från mig

    Svar: Det har varit gullt upp men nu är jag fritt för fight igen!! Kram
    Biggeros

    2017-11-21 | 17:24:26
  • Ditte säger:

    DEt verkar som om de flesta spanska städer har en "Plaza de la Constitucion" med en kyrka, större eller mindre. Och den du har med är klart större.

    Och är du hemma är det ju mycket att stå i. Fullt förståligt.
    Kram!

    Svar: Nu är jag på vift igen och tillbaka till La Mancha. Visst är det mycket att göra när man kommer hem och ärenden som ska göras. Så skönt att jag har förstående bloggvänner🤗
    Ja, jag vet inte om jag har stött på en Plaza Constitucion innan. Det är möjligt men Plaza Mayor och Plaza España finns det gott om och kyrkor=) Trevlig kväll vännen🤗
    Biggeros

    2017-11-21 | 17:39:06
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • ullie säger:

    nu har ja inte sett inne hos dej några dagar? missat lite men fina bilder som alltid kramar

    Svar: Jag har inte skrivit inlägg på en hel vecka min vän🤔När jag var hemma i Jerez så hade jag fullt upp inför förberedelser och ärenden. Så nu är jag tillbaka till reality🤗Kramiz
    Biggeros

    2017-11-22 | 01:13:26
    Bloggadress: http://weberskold.blogg.se
  • Znogge säger:

    Trevliga och fina bilder som vanligt. Välkommen tillbaka hem igen till julförberedelser och annat :D

    Kram

    Svar: Det var bara 6 dagar hemmavistelse men nu är jag tillbaka igen till La Mancha regionen. Så ni blir det nya upptåg/ kram
    Biggeros

    2017-11-22 | 08:55:49
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com/
  • Netti Starby säger:

    Oj vad läckert det ser ut! :-D Kramis

    Svar: Nu är jag tillbaka till Manzanares och har varit på mina strövtåg. Alltså jag har gått en hel del🤗Kram
    Biggeros

    2017-11-22 | 09:22:58
    Bloggadress: http://nettistarby.blogg.se/
  • Dixi Wonderland säger:

    Fint :)

    Svar: Finns många fina torg i Spanien 🤗
    Biggeros

    2017-11-22 | 10:22:55
    Bloggadress: http://dixiwonderland.com/
  • Ama de casa säger:

    Åååhh... Jag tycker nästan att jag känner igen mig lite? ;-)

    Sååå himla synd att vi gick om varandra så precis! Nästa gång så kanske... :-)

    Svar: Så förargligt att vi missade precis varandra. Jag siktar in mig på en nästa gång🤗🤗Trevlig kväll
    Biggeros

    2017-11-22 | 18:50:42
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • BP säger:

    Härligt att du är tillbaka med fantastiska bilder där jag kan vila ögonen på en underbar blå himmel. Så efterlängtad kan jag säga:-)

    Svar: Härligt att vara tillbaka till blogglandia=)och att få både bidra och läsa härliga inlägg. Här är oftast himlen blå och solen skiner mitt på dagen. Annars är det kallt på nätterna.
    Biggeros

    2017-11-22 | 20:36:32
    Bloggadress: http://bp-computerart.blogspot.se
  • ullie säger:

    Tack fina vnne . värken är hemsk o jobbig var dag . tar massa tabletter o hjälper knapp. fibromyalgi o utslitna knä in på brosket o med ett diskbråck i ryggen alltså gud du kan inte tro denna gammla käringen o alla krämpor gud Tack fina för du kikar in

    Svar: Alltså du är allt för ung att kalla dig kärring och ha sådana krämpor. Jag hoppas att de hittar en lösning så du slipper värken🤗Såklart att jag tittar in till dig finis🤗
    Biggeros

    2017-11-23 | 00:39:34
    Bloggadress: http://weberskold.blogg.se
  • Anette säger:

    Ibland har man för mycket på agendan för att hinna blogga.
    Det var ett kort besök i hemmet.
    Hoppas allt ä bra.

    Svar: Jag är på resande fot igen och tillbaka till La Mancha. Visst det var allt för kort tid hemma. Hursomhelst blir det julfirande med döttrar och vänner. Längtar. Visst får man släppa taget av bloggandet ibland🤗
    Biggeros

    2017-11-23 | 08:22:14
    Bloggadress: http://ladyibangkok.blogg.se
  • MartinaOlsson säger:

    ​Hej!
    Hoppas att allt är bra med dig :) Jag tänkte bara passa på att tipsa dig om att jag just nu har en pågående tävling i min blogg i samarbete med Personligalmanacka, där du kan vinna ett presentkort hos dom på 329kr! Så är du sugen på egendesignad almanacka eller något annat härligt från deras hemsida så är det bara att klicka på länken nedan och delta! :)
    https://martinaolsson.myshowroom.se/72011/tavling-vinn-ett-presentkort-hos-personligalmanacka/​

    Svar: Jag kikar in inom kort=)
    Biggeros

    2017-11-23 | 15:58:35
    Bloggadress: http://martinaolsson.myshowroom.se

Kommentera inlägget här: