biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

FERCAM

Kategori: Spaniens Manzaneres

 
 

Welcome to the National Field Fair

Among the fairs of agricultural machinery, public works, irrigation, livestock, automotive industry, most important Spain, see enclosed "FERCAM", a meeting of Edition after Edition is outstanding for its upward status and to exceed all expectations.

This year celebrates its fifty-seventh anniversary of Walking and Manzanares (Ciudad Real).

The National Fair of the Field "FERCAM", the Celebration is 5th of 9th July, and Manzanares (Ciudad Real), and the Reconciliation of the Universe, approximately, one hundred and twenty thousand square meters. A Pavilion of Samples of approximately two thousand square meters.

The exhibiting companies of the different sectors present a variety of their products.

 
 
Man kan inte ta fel att man befinner sig i Don QUIJOTEs hemtrakter....
 
 
 
 
 
Igår gick jag alldeles allena ch strosade i denna park.  De som gjorde mig sällskap var lövkrattarna och soppatrullen.
Jag kan förstå hur fullt av folk och maskiner det kan vara under  Ferian.
 
 
 

Välkommen till "National Field Fair"

Bland mässorna för den jordbruksmaskiner, offentliga arbeten, bevattning, boskap, bilindustrin, viktigaste mässan i Spanien.

"FERCAM", ett möte med Edition efter Edition som är enastående för sin uppåtgående status och överträffar alla förväntningar.

I år firar Ferian sitt femtio-sjunde årsdag i Manzanares (Ciudad Real).

Fältets nationalmässa "FERCAM" firandet är den 5: e juli, och Manzanares (Ciudad Real) och årlig försoning på en yta  som är ungefär ett hundra tjugo tusen kvadratmeter. En Pavilion av prover på cirka två tusen kvadratmeter.

De utställande företagen i de olika sektorerna som presenterar en mängd olika produkter.

 
Dessa kvarnar representerar La Mancha provinsen och smyckar parker och kullar/ berg.
 
 
Eftersom det blir kallt om natten och är ganska rått på morgonen så klär man sig många gånger fel.
Oftast har jag en jacka på mig till att börja med men får genast plocka av mig den framåt eftermiddagen när solen gassar på.
Snacka om klimatförändring av dagen...
Detta är normalt här för denna årstid.
 

Kommentarer

  • Ama de casa säger:

    Jo, det var betydligt kyligare där i Manzanares, vi hade till och med minusgrader på mornarna. Nåja. EN minusgrad i alla fall. Det har vi aldrig upplevt här, inte ens den dagen i januari när det snöade :-)

    Men dagarna blev väldigt sköna ändå :-)

    Ha en fin dag!

    Svar: Denna vecka har varierat allt ifrån 4 grader till 9 på natten. På dagen uppåt 20 grader. Visst är det skillnad även jämfört med Andalusien. I Sevilla var det 28 grader häromdagen=)Ha det gött!!!
    Biggeros

    2017-11-23 | 10:13:44
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Petra Olsson säger:

    Tänk om jag också kunde ta av mig jackan :) haha jag bor i fel land. så fina bilder ,kramar

    Svar: Har ni funderat på att köpa ett semester boende i Spanien? Jag mår bäst i varma länder. Gillar inte kyla/ kram
    Biggeros

    2017-11-23 | 11:36:50
    Bloggadress: http://mammansprinsessor.blogg.se/
  • wiolettan säger:

    Vilka bilder, häftiga, fint att du delar med dig.
    Jag har tittat en lång stund och även fått in en hel del information.
    Det är verkligen annorlunda i "våra" länder.
    Hjulet så fint, gammalt och fint.
    Kram!

    Svar: Av rent misstag hittade jag denna park. Jag är ständigt på upptäcksfärd och finner nya ställen. Ha en bra dag/ kram
    Biggeros

    2017-11-23 | 14:59:23
    Bloggadress: http://wiolettan.bloggplatsen.se
  • Ditte säger:

    Senor Quijote finns lite här och där i Spanien i form av stayer och annat, men La Mancha är ju ändå hemorten.
    Jättefina bilder!
    Kram!

    Svar: Visst är det Don Quijotes hemort=) Man kunde inte missa honom och hans sällskap i Madrid. Trevlig kväll Ditte🤗
    Biggeros

    2017-11-23 | 20:44:51
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • BP säger:

    Den mässan älskar jag! Påminner mycket om Nolia och Elmia, fast dom hålls ju inte i "Don Quijote land" med en underbar blå himmel som bakgrund och en sol som fortfarande värmer.
    Härliga bilder igen speciellt konstverket, kvarnen och hjulet:-)

    Svar: Jag noterade även kompasset samt solen som jag blev ganska så impad av. Nu kommer vi till detaljer igen=)Ganska så annorlunda mässa med stora härvor och traktorer. Denna årliga mässa är mixad med nöje. Himlen är blå och solen skiner precis som det ska vara🤗
    Biggeros

    2017-11-23 | 20:51:43
    Bloggadress: http://bp-computerart.blogspot.se
  • Jessica Högberg säger:

    Vilken fin väderkvarn! Jag har också en jacka men inte liten och jag behöver inte ta av den under dagen 😂

    Svar: Så bra då att du slipper och gå och släpa på din jacka...Varför klär man sig alltid fel...
    Här är det kallare men mitt på dagen så är det ganska så varmt i solen. Man ska inte klaga. De flesta väderkvarnar här har blåa detaljer på den vita fasaden. Snyggt=)
    Biggeros

    2017-11-23 | 20:57:09
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Sussi säger:

    Vilken fin kvarn. Här är det kallt dygnet runt ;) Skönt att få lite värme på dagarna i alla fall :)

    Svar: Jag ska verkligen inte klaga. På de flesta ställen i Spanien har det ovanligt varmt för årstiden. Gillar dessa väderkvarnar som man ser lite varstans i La Mancha provinsen. Trevlig kväll🤗
    Biggeros

    2017-11-23 | 21:49:39
    Bloggadress: http://nouw.com/enkelthemma
  • Anette säger:

    Rätt skönt med lite växlande väder och temperatur. Kul med alla väderkvarnar

    Svar: Dessa väderkvarnar matchar in i detta soliga klimat. Man ser dem varstans i Spanien men mest i La Mancha provinsen. Huvudsakligen att det är varmt framåt dagen// trevlig fredag🤗
    Biggeros

    2017-11-24 | 02:55:48
    Bloggadress: http://ladyibangkok.blogg.se
  • Jennifer säger:

    Åhh värme, åååhh sol..

    Svar: Härlig höstvärme dvs 23 grader är inte alls dumt=)
    Biggeros

    2017-11-24 | 08:58:44
    Bloggadress: http://missjennifer.se
  • Jessica Högberg säger:

    Ha ha, exakt så jag tänkte, jag slipper släpa=))

    Svar: Tänk att jag visste det Jessica.....Det precis med paraply....varför ska man dra på ett paraply när det aldrig regnar.....
    Biggeros

    2017-11-24 | 09:07:58
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★ säger:

    Så mysigt det verkar vara, sen ser man värmen i bilderna och då vill jag gärna ha sommar här med ;)

    Svar: Jag ska verkligen inte klaga på klimatet här🤗Det finns så mycket fint att se=)
    Biggeros

    2017-11-24 | 11:49:20
    Bloggadress: http://www.saramadeleine.se

Kommentera inlägget här: