biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

En hyllning till Moderskapet

Kategori: Spaniens Alcazar de San Juan

 
Ssnta Maria torget är ett litet gulligt torg bakom alla sevärdheter.
 
 
På långt avstånd faller blicken direkt på en moderlig staty som är belägen i mitten av torget.
 
 
Canticle to Motherhood, in Alcázar de San Juan.The statue is made of stone and it is placed on a stone pedestal represent a woman raising a child in her arms. The work is done 1970  by the sculptor Marino Amaya (Astorga, Leon, 1927).
It was Inaugurated 1995.
It has an inscription if someone wants to read and keep  the sentence in their mind.
"chant to motherhood".
You can see the sculpture at Plaza de Santa Maria in Alcázar de San Juan, Ciudad Real, Spain.
 

Lovsång till moderskapet i Alcázar de San Juan.

Statyn är gjord av sten och den är placerad på en stenpiedestal som representerar en kvinna som lyfter upp sitt barn i sina armar. Arbetet är gjort år 1970  av skulptören Marino Amaya (Astorga, Leon, 1927).

Den invigdes 1995.

Den har en inskription på statyn om någon så vill läsa citatet och lägga på minnet.

"Sång till moderskapet".

Du kan se skulpturen på Santa Maria-torget ii Alcázar de San Juan, Ciudad Real, Spanien.

 
 
 
 
 
 
 
 
Tydligen gillar både hundar och katter om att ströva omkring i parken och busa med varandra. Även jag tycker att parken är en rofylld plats
 
 
Nej, nu har jag druckit upp mitt kaffe och ska gå ut och handla lite kvällsmat. Då menar jag kvällsmat för vi äter inte före halv tio på kvällen. Så kan det gå när Mr U jobbar sena dagar. Som tur är det snart helg=●
 

Kommentarer

  • Anneli säger:

    Oh vilken underbar staty på mamman med barnet.. Jag älskar att se dina bilder men dom gör även att jag längtar till Spanien.. Jag önskar så att jag bodde där o det har jag alltid gjort.
    Ska skriva lite om min semester snart, måste bara fixa lite med bilderna innan.

    Ha en mysig kväll min vän, kramar ♥

    Svar: Jag har ju sett en del foton från din semester i med det att jag följer dig på IGHär är det lite svalare men fortfarande 24 grader=) Jag älskar värme och det får en till att vilja göra så mycket som möjligt. Jag förstår att du längtar tillbaka/ kram
    Biggeros

    2017-11-02 | 16:38:20
    Bloggadress: http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se/
  • Sussi säger:

    Det var en fin staty :) Sen middag kan ibland vara mysigt. Här blir det sen middag ikväll. Sambon är i väg och tränar och sen går på promenad med Spike. Kram

    Svar: Oftast äter vi sent i Spanien. Ska man ut på restaurang så öppnar inte de flesta ställen innan nio. Ha en trevlig torsdagsmiddag!!!
    Biggeros

    2017-11-02 | 17:44:45
    Bloggadress: http://nouw.com/enkelthemma
  • Tove säger:

    Vill du ha fler läsa på din blogg?
    http://nouw.com/arvidssontove/fa-mer-besokare-till-din-blogg-31893019

    Svar: 🤗
    Biggeros

    2017-11-02 | 21:19:26
    Bloggadress: http://nouw.se/arvidssontove
  • BP säger:

    Har sagt det förut och säger set igen - Spanien är helt suverän på smakfulla och annorlunda skulpturer på såväl torg som rondeller.
    Dessutom såg jag några löv på gräsmattan - dags för höst även hos dig ser jag;-)

    Svar: Här i La Mancha regionen så är det lite kallare på nätterna. Visst har endel träd tappat löv. Visst finns det skulpturer som heter duga i Spanien. Denna är så fin och berör en lite extra =) Gillar även budskapet!!Ha en riktigt trevlig helg🤗
    Biggeros

    2017-11-02 | 21:39:00
    Bloggadress: http://bp-computerart.blogspot.se
  • Ditte säger:

    Verkligen en vacker staty! Och med stor symbolik.
    Sena måltider blir det ju gärna och jag förstår att makens arbetstider inte direkt r 8-17.
    Hoppas ni får en fin kväll.
    Kram!

    Svar: Igår blev det sen mat på bordet men just i lagom dos. Därefter gick vi ner för ett glas vin och satt ute med min mans arbetskompisar. I med det att alla jobbar sent mitt i veckan så är alla trötta. Idag åker vissa hem eller drar vidare. Gillar denna moderliga statyn som säger en hel del om kärleken till barnet. Trevlig Fredag/ kram
    Biggeros

    2017-11-02 | 21:49:14
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • ullie säger:

    åh gillade mamman o barnet fin staty eller va det heter
    kunde varit pappas park me tanke på farsdag snart he he skojar

    verkar va en jätte mysig park härligt att vara där o njuta
    kram kram fin freag

    Svar: Jag gillar verkligen denna lilla park med en lagom aktivitet. Jag kan inte slita mig med blicken från den moderliga statyn. Visst kan parken passa alla mammor eller pappor. Tänk att det är snart Farsdag i Sverige men inte i Spanien. Trevlig Fredag och kram🤗
    Biggeros

    2017-11-03 | 01:04:16
    Bloggadress: http://weberskold.blogg.se
  • Kattis säger:

    Så vacker staty och fint budskap, mysigt med de små torgen utomlands. Längtar mer och mer efter att få spendera mer tid i Medelhavet när jag ser dina bilder!☺
    Hoppas ni fick en god middag! Kram

    Svar: Vi åt spanska köttbullar i tomatsås och broccoli igår på senkvällen. Jag brukar oftast vilja besöka dessa fina torg i Spanien. De brukar oftast ha fina monument och fontäner. Jag förstår att du längtar efter sol och värme. Trevlig helg/ kramiz
    Biggeros

    2017-11-03 | 06:29:55
    Bloggadress: http://stellaefoto.blogg.se/
  • Znogge säger:

    Vilken alldeles fantastisk staty! Så vacker och så hoppingivande :D

    Kram och god fredag!

    Svar: Denna statyn är en favorit bland många statyer. Den ger verkligen hopp och kärlek. Trevlig fredag även till dig/ kram
    Biggeros

    2017-11-03 | 13:48:38
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com/
  • Eva`s blogg säger:

    åh vilken vacker staty :) vi borde ha fler av den sorten här i landet ..gillar att du visar oss andra dessa vackra som du gör genom dina inlägg :) kram å fin fredag

    Svar: Jag delar gärna med mig dessa fina konstverk i mina inlägg. Sedan känner man extra för vissa monument=) Trevlig fredag även till dig vännen/ kramiz
    Biggeros

    2017-11-03 | 16:14:32
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • Gabriella säger:

    Så fint!!

    Svar: Parken är precis lagom och denna staty är underbar=)
    Biggeros

    2017-11-03 | 19:33:19
    Bloggadress: http://gabriellasigfridsson.se
  • Wiolettan säger:

    Härliga bilder du visar.
    Statyn med mamman och barnet är så fin. Roligt att se ifrån olika vinklar.
    Bilden av katten som går med bestämda steg känner jag starkt för. Hundarna är också fina.
    Hoppas att du har det bra och jag önskar dig en trevlig helg.
    Kram!

    Svar: Jag gillar att se motivet från alla vinklar. Underbar staty=)Det verkar vara en park som passar både hundar och katter. Trevlig fredagskväll och kram på dig.
    Biggeros

    2017-11-03 | 20:41:22
    Bloggadress: http://wiolettan.bloggplatsen.se
  • Jessica Högberg säger:

    Vacker staty! Jag gillar sena middagar

    Svar: Här blir det oftast sena lvällar🤗Visst är statyn vacker!!! Trevlig Lördag =)
    Biggeros

    2017-11-04 | 06:36:57
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Ama de casa säger:

    Vilken fantastiskt fin skulptur! :-)

    Ha en härlig lördag - för nu ÄR det helg :-D

    Svar: Hyllning till moder/faderskapet och nu firar vi flaggan för nu är det helg🤗
    Biggeros

    2017-11-04 | 09:58:58
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Tove säger:

    Spännande inlägg med fina bilder!

    Svar: Tack Tove det värmer gott🤗Trevlig helg🤗
    Biggeros

    2017-11-04 | 10:51:58
    Bloggadress: http://nouw.se/arvidssontove
  • Marie säger:

    Fina statyer och fina bilder särskilt mamma med barnet kram Marie

    Svar: Älskar den statyn!! Är bland den bästa statyn av många!!Trevlig Kväll till er båda/ kram
    Biggeros

    2017-11-04 | 18:27:17

Kommentera inlägget här: