biggeros.blogg.se

PĂ„ resande fot i Spanien

Fun eating😁

Kategori: Mitt i Naturen/strÀnder

 
SÄdan hÀr "hairstyle" Àr helt och hÄllet tillÄten vid Cadiz "Baia" kustremsa. 
 
HÀr sitter jag och MR U och fyller pÄ depÄerna i den heta solen. Det Àr nÀstan tvunget att ta ett pitstop och njuta av vyn av surfvÄgorna vid El Palmar.
 
 
SÄ hÀr Ärs har inte alla Beach tavernor  (hyddor) hunnit att öppna. IgÄr Fredag hade ett fÄtal hak öppet för en enda affÀrsidé att göra pengar pÄ soldyrkare och livsnjutare. 
 
 
Den hÀr Taperian ligger inte sÄ lÄngt ifrÄn surfuthyrningen och pekar ut över Atlanten. Man kunde se mÄnga "vÄgade" surfare  som tog vÄgorna  rÀtt. De balanserade dessutom pÄ sina fÀrgglada brÀdor. 
 
 
 
Smart nog att studera vÄgorna pÄ avstÄnd.....
 
 
Det varade inte lÀnge....
Alla sĂ€tt Ă€r bra att ta sig fram pĂ„....Även pĂ„ fyra ben....
 
Antingen till havs eller pÄ strand.....
 
 
Denna fyrbenta varelse roade sig med att lÀtta pÄ trycket....
 
 
Strandraggning Àr ett annat sÀtt att roa sig pÄ....
 
 
 
 
Skylten visar att det Àr förbjudet att parkera bÄde  vÀnster och höger (i skyltens riktningspilar  ) OBS annars kommer bÀrgningsbilen och hÀmtar bilen. SÄ hÀr Ärs gÀller nog inte skylten. PÄ sommaren Àr det tokjobbigt att hitta en parkering. DÄ skulle man önska att fÄ stapla bilarna ovanpÄ varandra...
 
 
 
Om ni Àr intresserade av att lÀsa fler roliga inlÀgg om skyltar sÄ Àr det all idé att trycka er vidare pÄ BP skylten sÄ kommer ni till bloggerskan som Àr upphovstagaren till Skyltsöndag
 
 
Denna skylt förbjuder ganska mycket...bla
Hundar fÄr ej medtages pÄ stranden och fiskförbud. 
PĂ„ mĂ„nga stĂ€llen i Spanien missanpassas förbuden. Som ni sĂ„g tidigare sĂ„ rastas hundar fritt pĂ„ stranden. Även fiske Ă€r en vanlig aktivitet pĂ„ de flesta strĂ€nderna. Jag har aldrig sett att polisen skulle ha gripit nĂ„gon för dessa förseelser i Spanien....
 
 
 
Förra Äret Ät vi gott pÄ Restaurante Torre. Ganska sÄ god mat men dyr. 
 
 
 
Vissa restauranger vintrar fortfarande innan sommarsĂ€songen.  Även denna Beach Club  Cocktail & Fun eating.....
Rolig Àtande...Hur roligt kan det bli.....
 
 
Trevlig helg!!!
 

Kommentarer

  • Lena i Wales sĂ€ger:

    Ser hÀrligt ut. Tror jag Äker till Spanien snart!
    Förbudsskyltar, lÀser nÄgon dem nÄgonsin? Kanske bara nÀr de Àr nya, sedan glöms de bort.
    Ha en bra helg!

    Svar: Jag tror inte skyltarna respekteras över huvud taget...men skyltar gillas...Du fÄr ta en svÀng till Spanien Lena=)Kram
    Biggeros

    2017-03-11 | 18:28:13
    Bloggadress: http://lenaiwales.wordpress.com
  • FREEDOMtravel sĂ€ger:

    Haha, jag som hoppades fÄ veta vad "fun eating" Àr... ;)

    Svar: Ja, jag undrar verkligen vad det Àr. NÀr det stÄr Cocktail och Fun eating....haschkaka kanske....lite flummigt skrivet=d Jag ska nog besöka den dÀr hyddan vid ett öppet tillfÀlle=)
    Biggeros

    2017-03-12 | 06:27:46
    Bloggadress: http://www.freedomtravel.se
  • Marie sĂ€ger:

    Vad fina hÀrliga bilder ser skönt ut. Vad fin och söt du Àr kram Mamma

    Svar: Lite vild i hÄret och lÀttja Àr livet=) Vid kusten blÄser det en hel del men man ska verkligen inte klaga pÄ vÀrmen=) Kram och puss
    Biggeros

    2017-03-12 | 12:47:16
  • bia sĂ€ger:

    Nu lÀngtar man till sol och vÀrme nÀr man ser dina bilder. Vi Äker till Kanarieöarn (San Augustin) i maj i tvÄ v. tillsammans med ett annat par och bor i radhuslÀnga ;))...tiden gÄr sÄ jÀdrans fort...sÄ snart Àr vi dÀr ;).
    Ha en fin söndag...hÀr har vi iaf vÄr !! sol o takdropp !
    Bia

    Svar: SÄ hÀrligt Bia att ha nÄgot att se fram emot =) CG Àr alltid ett sÀkert kort. Det Àr bara skönt att komma ivÀg och byta miljö Du ska se att det Àr snart dags att Äka till vÀrmen. Tiden gÄr fort nÀr man Àr lycklig. Kram
    Biggeros

    2017-03-12 | 13:02:01
  • Emma, Sol som sol? sĂ€ger:

    Haha till Lenas kommentar om det nÄgonsin Àr nÄgon som lÀser förbudsskyltarna. Ja, de ska vÀl vara vi tokiga Skyltsöndag:are dÄ!

    Svar: Exakt sÄ Àr det nog Emma=))Vi har Àven en skylt i poolomrÄdet med massor av förbud. Ett förbud bland mÄnga Àr att man inte fÄr "lira" boll i poolen. Vilket de flesta spanska barnen inte ha tagit pÄ allvar=d
    Vad Àr lek utan boll i Spanien.....
    Biggeros

    2017-03-12 | 13:02:11
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • Netti Starby sĂ€ger:

    Åh vad underbart det ser ut och dĂ€r vill jag ocksĂ„ befinna mig just nu! <3 Kramis

    Svar: Ja, tĂ€nk att kunna vistas pĂ„ stranden i Mars mĂ„nad=) Underbart đŸ€—
    Biggeros

    2017-03-12 | 14:02:56
    Bloggadress: http://nettistarby.blogg.se/
  • MartinaOlsson sĂ€ger:

    Hej! Jag har just nu en tÀvling pÄ min Instagram i samarbete med YR Skincare dÀr du kan vinna superhÀrliga hudvÄrdsprodukter frÄn dom :) LÄter detta som nÄgot för dig kan du vara med och delta genom att gÄ in pÄ @mmartinaolsson pÄ Instagram och klicka upp bilden med YR-produkterna, eller klicka pÄ lÀnken hÀr nedan :) Ha en superhÀrlig dag!
    https://www.instagram.com/p/BRfl8tgFn2w/?taken-by=mmartinaolsson

    Svar: Jag kikar in pÄ din blogg inom kort=)
    Biggeros

    2017-03-12 | 14:24:01
    Bloggadress: http://martinaolsson.myshowroom.se
  • Znogge sĂ€ger:

    Underbara strandbiler frÄn er promenad!

    Svar: Den senaste veckan har varit underbart vÀder för strandpromenader Znogge=) Kram
    Biggeros

    2017-03-12 | 14:25:21
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com/
  • Ama de casa sĂ€ger:

    SÄ hÀrligt det ser ut! Fast snö Àr inte sÄ dumt det heller - nÀr man hÀlsar pÄ det pÄ sina egna villkor vill sÀga :-)

    Svar: Det ser Àven hÀrligt med snö. Du har ju Àven lyckats att fÄnga solljuset Ama=) Samtidigt att roa sig i backen Àr inte fel. SÄsom jag roar mig pÄ stranden. Skillnaden Àr att man har valet att kunna vÀlja!!
    Biggeros

    2017-03-12 | 15:20:02
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • BP sĂ€ger:

    Vilket underbart och otroligt njutbart inlÀgg med mÄnga fina bilder. Trots att restaurangerna fortfarande Àr stÀngda andas bilderna sommarvÀrme. SuverÀnt!
    JÀtteskoj att du ocksÄ har hoppat pÄ Skyltsöndagen. Hittar ju massvis med skyltar pÄ dina bilder.
    Tusen tack för en toppen skyltning och stort tack för den fina lÀnken ocksÄ;-)

    PS. Visst Àr BP ett toppen namn som kan förknippas med just bensin/olja, brandpost och Brommapojkarna:-) DS.

    Svar: Brommapojkarna Ă€r ju ett perfekt namn pĂ„ ett bra team=) Jag hade bara tankarna pĂ„ British Petrol=) Även om jag inte skyltar alltid pĂ„ just Söndagen sĂ„ vĂ„ldgĂ€star jag ibland. Att skyltar har sĂ„ stor betydelse i dagens samhĂ€lle Ă€r helt fascinerande . Visst Ă€r det nĂ„got visst nĂ€r man kan sitta ute och njuta av solen. Som tur var hade nĂ„got hak öppet=)
    Biggeros

    2017-03-12 | 18:22:12
  • Kattis sĂ€ger:

    Men vilket hĂ€rligt vĂ€der ni har, sĂ„ skönt med depĂ„stopp sĂ„dĂ€r vid stranden. SĂ„g riktigt hĂ€rligt ut trots den blĂ„siga frisyren!😉 kram

    Svar: Ja, frisyren bjuder jag pÄ Kattis=) JÀtte mysigt strÄk med tavernor. Det Àr jÀtte mysigt=) Kramiz
    Biggeros

    2017-03-12 | 18:28:22
    Bloggadress: http://stellaefoto.blogg.se/
  • sandra* sĂ€ger:

    Ser jÀttehÀrligt ut :D
    hÀr snöade det för nÄgra dagar sen :(
    vill ha vÀrme nu, Hoppas du fÄr en bra vecka fina du!

    Svar: Tack gulliga du. Ha du Àven en fin vecka=)Hoppas att vÄr vÀrmen kommer Àven till er.Kramiz
    Biggeros

    2017-03-12 | 18:40:49
    Bloggadress: http://nouw.com/ssandras
  • Linda sĂ€ger:

    hÀrliga bilder.

    Svar: Tack sÄ mycket!! JÀtte fin strand=)
    Biggeros

    2017-03-12 | 19:06:40
    Bloggadress: http://www.nouw.com/lindalinnros
  • Amanda Jona [SPONTAN] sĂ€ger:

    AlltsÄ Äh vad det dÀr ser hÀrligt ut!

    Svar: Denna strand Àr vÀldigt populÀr bland surfare=)
    Biggeros

    2017-03-12 | 19:20:00
    Bloggadress: http://spontan.blogg.se
  • ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera Ă€ven lĂ€rare & doula ★ sĂ€ger:

    HAHA vid första anblick trodde jag hunden var en ÄLG! Och tro mig det var en skum syn tills jag sĂ„g att det var en hund! Jag kunde för mitt liv inte begripa hur en Ă€lg hamnade dĂ€r, helt fel plats ;).

    Sen mÄste jag ju sÀga att jag blir lÀtt avis nÀr det Àr tö hÀr i Dalarna och sommaren kÀnns lÄngt bort.

    Svar: Du Ă€r rolig😁😁😁Visserligen var hunden ganska sĂ„ stor. HĂ€r finns inga Ă€lgar i Spanien om de inte har emigrera frĂ„n Sverige =)Sov gottđŸ€—Kram
    Biggeros

    2017-03-12 | 20:39:50
    Bloggadress: http://www.saramadeleine.se
  • ullie sĂ€ger:

    unerbara bilder Àlskar detta blÄ vita. underbara bilder som alltid med en fin snygging dÀr uppe Gud mÄste sÀga jag Àr lite avis skulle behöva denna sol o vÀrme fÄr nog emigrera
    kramar finaste

    Svar: Du fĂ„r emigrera Ullie=) Man mĂ„r sĂ„ mycket bĂ€ttre i vĂ€rmen och ljuset. KramizđŸ€—
    Biggeros

    2017-03-12 | 20:49:51
    Bloggadress: http://weberskold.se/
  • Therese sĂ€ger:

    Riktigt hÀrliga bilder :D LÀngtar tills jag ska hÀlsa pÄ min pappa i Spanien :D

    Svar: Åh ja det gör det verkligen.. trĂ„kigt att det inte ska visa sig förrens lĂ€get Ă€r sĂ„!! Ja det Ă€r sĂ„ underbart :D Kram

    Svar: SĂ„ hĂ€rligt att du har fĂ„tt komma hemđŸ€—đŸ€—GlĂ€ds med dig. Vad hĂ€rligt att ha sin pappa boende utomlands sĂ„ du kan hĂ€lsa pĂ„ med jĂ€mna mellanrum. Sov gottđŸ€—
    Biggeros

    2017-03-12 | 20:51:45
    Bloggadress: http://theresequeen.com
  • Tilda Barkselius sĂ€ger:

    Hahah vilket spÀnnande namn pÄ en restaurang :)

    Svar: Jag undrar sÄ vad som finns pÄ menyn....VÀldigt underligt namn pÄ restaurang..kram
    Biggeros

    2017-03-12 | 21:08:24
    Bloggadress: http://nouw.com/tildabarkselius
  • Petra sĂ€ger:

    HÀrliga bilder och gillar bilden pÄ dog med frÀsiga frillan i vinden,tyckte jag Àven sÄg en Björn i havet men insÄg sedan att det inte var sÄ :) kramar

    Svar: Min egna Björn MR U var det du sÄg i vattnet....Den var sÄ rolig att jag inte kunde lÄta bli att dela den=)SÄ han ingick bland de fyrbenta dÀggdjuren. Jag kom att tÀnka pÄ Björn Skiss lÄt "vild och vacker" nÀr jag sÄg bilden pÄ min vilda frisyr=O Ha en bra början pÄ veckan!!
    Biggeros

    2017-03-12 | 22:01:29
    Bloggadress: http://mammansprinsessor.blogg.se
  • HelĂ©na sĂ€ger:

    SÄ hÀrliga bilder! Hoppas du har haft en underbar helg! Jag har njutit av den underbara vÄrsolen hÀr och varit pÄ fotosafari med kameran och jagat vÄrblommor :D Kramar <3

    Svar: HÀrligt det lÄter med Fotos afasi och jakten pÄ vÄrblommor. Underbar helg dessutom =) HÀr har solen skinit kraftigt i Jerez. Kram
    Biggeros

    2017-03-12 | 22:06:58
    Bloggadress: http://helna.blogg.se
  • Ditte sĂ€ger:

    JÀttemysigt att se sköna strandbilder och ett blÄtt hav.
    Njutbart att promenera lÀngs havet och slÄ sig ner för nÄgot svalkande. SÀsongen Àr inte i gÄng riktigt Àn, men snart sÄ....
    HÀrlig skyltning och man kan ju undra över alla förbudsskyltar för ofta verkar de finnas dÀr mest för syns skull. Inte sÄ nog att följa dem...
    BP skylten passade ju extra bra denna skyltsöndag.
    Kram och trevlig ny vecka.

    Svar: Det Àr sÄ njutbart att promenera lÀngs strandremsan. Vi var mÄnga som tyckte det=) Allt frÄn fyrbenta till tvÄbenta. Jag börjar faktiskt fundera pÄ det med att mÄnga skyltar Àr bara för synen skull. Trevlig MÄndag och mÄnga kramar!!
    Biggeros

    2017-03-12 | 22:17:45
  • Christine - 29° sĂ€ger:

    Vackert! Och ja nog Àr alla sÀtt att ta sig fram pÄ bra sÀtt. Hi, hi! :)

    Svar: Bilden sÀger allt=) Roligt att fÄnga sÄdana ögonblick=) Kramiz
    Biggeros

    2017-03-13 | 03:29:58
    Bloggadress: http://www.29grader.se/
  • Annelie sĂ€ger:

    Tack för underbara bilder du visar...
    Vad gött det sÄg ut nÀr du satt dÀr solfin i solen och med en go öl i glaset..

    NÀr börjar den största sÀsongen av turister dÀr..??

    Ha det allra bÀst.. // Kramen Annelie

    Svar: Visst sÄg det avkopplande ut=) SOL och en kall öl. Den största sÀsongen bland turism börjar i Juni. Sedan finns det folk som surfar Äret om. Perfekta vÄgor om jag sjÀlv fÄr sÀga=) Kram
    Biggeros

    2017-03-13 | 05:14:32
    Bloggadress: http://www.gifta6570.bloggplatsen.se
  • Bella sĂ€ger:

    HĂ€rliga bilder!

    Svar: Tack och jag skickar en mĂ„ndagskramđŸ€—
    Biggeros

    2017-03-13 | 09:03:26
    Bloggadress: http://nouw.com/bellss
  • Anette sĂ€ger:

    Det tog en stund innan jag sÄg att det var mr U dÀr pÄ alla fyra. Försökte klura ut vad det var för djur, nÀr jag tog pÄ lÀsglasen blev det solklart.
    Skön stil han har maken din ;)

    Svar: För allt i vĂ€rlden gick det inte att missa den krypande stilen pĂ„ alla fyra. Kodacmoment đŸ€—Han Ă€r min hĂ€rliga Teddybear đŸ»đŸŒ
    Biggeros

    2017-03-13 | 09:16:24
    Bloggadress: http://ladyibangkok.blogg.se
  • annelie sĂ€ger:

    vacker blÄ himmel

    Svar: Visst gillar jag blÄtt som himmeln och havet. Speciellt i mÄnga nyanser. Kram
    Biggeros

    2017-03-13 | 10:24:19
    Bloggadress: http://tippellertopp.blogg.se
  • Eva`s blogg sĂ€ger:

    Men gud sÄ du frestas :) sÄÄ fina bilder o jag Àr sÄ sugen att resa men jag skall bara hitta flyg sÄ vi Äker i maj :) 2 veck wiii kram fina du <3

    Svar: BĂ€r det av till Grekland.... SĂ„ hĂ€rligt Eva!! Man bara mĂ„ste ha nĂ„got gott att lĂ€ngta efter. Annars vore livet bra trist. Skickar en stor kram till digđŸ€—
    Biggeros

    2017-03-13 | 11:17:55
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • Dixi Wonderland sĂ€ger:

    Vilket vÀder :D

    Svar: Underbart vÀder har det varit....Idag blÄser det in kalla vindar och det Àr emellanÄt stormar som kastar runt mÄngt och mycket=)Nu ska jag inte klaga.....Livet Àr dÄ bra hÀrligt=)))
    Biggeros

    2017-03-13 | 11:46:18
    Bloggadress: http://dixiwonderland.com/
  • wiolettan sĂ€ger:

    Otroligt, sÄ vackra bilder. Alla pÄ sitt sÀtt, men dessa med det blÄa havet och den blÄ himlen som flyter in i varandra, ser verkligen hÀrligt ut.
    Det Àr nÀstan sÄ att jag kan lÀngta att Äka ut och resa igen. Att ligga och solbada Àr inte min grej, men promenera och titta pÄ vackra vyer, det Àr toppen.
    Fick mannen gÄ pÄ alla fyra i vattnet för att hÄlla sig pÄ botten, eller?
    Ha det fortsatt skönt.
    Varm kram till dig.

    Svar: Ja, ungefĂ€r i den stilen Wiolettan Hihi. Även starka vĂ„gor kan rubba en klippa=)Visst ser det hĂ€rligt ut med de olika blĂ„a nyanserna som tar över vartannat. Det sĂ„ hĂ€r man vill ha det varendaste dag. Kram pĂ„ digđŸ€—
    Biggeros

    2017-03-13 | 14:59:32
    Bloggadress: http://wiolettan.bloggplatsen.se

Kommentera inlÀgget hÀr: