biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Martin Alonso Pinzon

Kategori: Spaniens Mazagon

 
 
 
Hotel Apartment Martin Alonso Pinzon ligger mellan två fyrar på dynan El Picacho och mittemot ligger stranden "El Espigon".
Det ger gästen nästan sammanlagt 6 km strand. Till stranden är det  endast 250 m gång avstånd från hotellet
Allt detta får du i kombination med en närhet till naturområden i Doñana National Park, naturområden Lagunas de Palos. Estero Domingo Rubio, karaktären Colombino och juanramoniano som är ett adjektiv som kommer ifrån en poet som var född i dessa trakter (Juan Ramón Jiménez Mantecón 
 
 
han var även professor i engelska språket på universitetet) Adj. Karakteristisk för den här spanska poeten eller hans arbete. Juanramonian typ av lyricism
 
 Det gör att iaf lägenhetshotellet är placerad i ett av de mest önskade av besökare och turister i området.
 
 
 
 
Dubbelsängen är väl inte den rymliga säng jag har legat i men man får en närkontakt som heter duga ( om man inte har haft det innan eller på ett tag) Kan det vara bra för relationen med andra ord...
 
 
Om han förstås inte är en som snarkar hela natten eller hon.. .
 
 
 
Första rummet med balkong vi hade pekade ut mot gatan....
Sedan fick vi bytt rum efter en gång samtal med receptionisten. Då vi fick denna vy från "top floor"
 
 
 
Det finns även ett pentry med Micro, spis och kyl.
Hotellet har 80 inte så stora rum men det räcker till.
 
 
Toaletten funkar bra på detta hotellet. Bra flush!!
Som det inte kanske var så bra på Resorthotellet...
 
 
Badkar finns...
 
 
Om man så vill bada i ett större utrymme som är beläget på taket omgiven av solstolar. Då förflyttar vi oss till poolområdet.
 
 
Här blir det varmt det vill jag lova....
 
 
Så varför inte ta ett dopp i poolen..
Det är ingen uppvärmd pool men det blir den så småningom under dagens hetta....
 
Och simmade i poolen gjorde åtminstone jag som fina fisken i vattnet.....
 
 
Personalen på restaurangen är väldigt serviceinriktade och väldigt vänliga....
 
 
Och mycket fisk (både kall och varm) serveras det på kvällsbuffen även mycket sallad. Väldigt god mat. Jag som inte är så förtjust i buffé....
 
 
Fisk ska ju även vara nyttigt säger dem.....
 
 
Sedan finns en liten barnpool i angränsande till terassbaren.
 
 
 
Där man kan beställa kaffe
En
Kall......
 
Eller om man föredrar lite rött.....
 
Det finns även annan dryck....
 
 
Vyn är helt fantastisk.....
 
 
Stranden med dess pir ligger precis nedanför och även båthamnen...
 
 
 
Det finns en sk discobar utan disco och bar. Det ser inte ut så nu iaf.
 
 
Foajén liknar interiören på en stor Båt. Då vi bor på högsta däck...
 
Personalen i receptionen är väldigt välkomnande och hjälpsamma. Första dagen kom vi tidigt då min man droppade av mig snabbt för han skulle vidare till jobbet.  Då fick jag vänta tills vårt rum blev ledigt. Efter ett tag frågade jag om det gick bra att betala för en kopp kaffe...då svarade han om jag så ville även äta frukost gratis så gick det bra.
Jag nöjde mig med en kopp kaffe...
Ett lite mindre hotell med en familjär stämning bland personal duger bra för mig. God mat och även ett prisvärt hotell.  Man får mycket för pengarna....
 
Wifi är väl inte det bästa i världen och sängarna är inte de rymligaste och skönaste jag har legat i.
Rummens interiör är väl helt okej och även storleken. Hursomhelst är det inte det viktigaste för mig just nu. Vi har även fått en liggmadrass till vår säng vilket är ytterst ovanligt att de har på spanska hotell=)))
Så sängen är mjuk och skön!!!

Kommentarer

  • Ditte säger:

    Tack för rundvandringen! Jag tyckte hotellet såg mysigt ut och med ett bra läge nära stranden. Hellre ett mindre och trevligt hotell med bra service än ett mer fabriksartat där ingen bryr sig. Förstår att ni trivs. Ja, det där med bäddmadrass är ju inte så vanligt...
    Jättefina bilder!
    Ha det fortsatt bra!
    Kram!

    Svar: Ytterst ovanligt med bäddmadrass. Visst är det bättre att bo på ett mindre hotell. Jag gillar att bli väl omhändertagen. Det blir man på detta hotell=)Kram
    Biggeros

    2017-06-07 | 16:21:51
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • BP säger:

    Med den utsikten, det otroligt läckra badrummet samt poolområdet så kan man stå ut med "småskavanker". Gillar också sådana hotell där gästen fortfarande är kungen om man säger så.

    Svar: Man vill ju inte bli en i mängden som gäst utan bli servad =) Älskar även balkongen med utsikten över marinan. Maten är även väldigt god. Mycket fisk!!
    Biggeros

    2017-06-07 | 21:34:05
  • Heléna säger:

    Låter ju faktiskt helt okej och ser riktigt mysigt ut :D Lite närmare till stranden också ju - kan ju vara skönt att slippa gå 1,2 km även om det är skönt med en promenad :D Hoppas ni kommer trivas :D Kramar <3

    Svar: Skönt att det är nära till stranden=) 1,2 km att gå till stranden varje dag hade blivit min daglig promenad och lite till. Visst föredrar jag att stranden ligger några hundra meter från hotellet. Det gäller att man trivs i med det att man ska bo på samma hotell i flera veckor÷) Kram på dig
    Biggeros

    2017-06-08 | 00:18:41
    Bloggadress: http://helna.blogg.se
  • Ami säger:

    Det såg väldigt fräscht och fint ut!
    Ha en trevlig dag

    Svar: Ett jätte mysigt hotell med trevlig personal=)
    Biggeros

    2017-06-08 | 11:56:04
    Bloggadress: http://rendahlispanien.wordpress.com/
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Vilket roligt ställe! Kul när allt inte bara är fyrkantigt. Vad gäller uppvärming av poolen så brukar man ju till slut vilja ha ett svalkande dopp!

    Svar: Det är just man behöver efter en lång och het dag som i Andalusien. Hotellet är ett gott väl och uppfyller det mesta=)
    Biggeros

    2017-06-08 | 17:25:14
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • Annelie säger:

    Tycker det verkar vara ett riktigt mysigt lägenhetshotell.
    Det är väl gött att ha,,, sitt eget lilla kök, man kan ta en fika när man vill, en kvällssmörgås om man så vill osv.
    Inte för att stå och laga mat,, näee, men detta lilla extra.

    Gud vad härligt att ligga på taket och sola,,, det värsta med att bada i en pool som inte är uppvärmd är att den är ISkall när man legat i solen och blivit varm.

    Tack för din berättelse om detta hotell, jag tyckte det lät jättemysigt,, även att få ligga tätt.. ;o))

    Trevlig Helg.. // Kramen Annelie

    Svar: Just valmöjligheten att kunna laga lite mat om man inte vill gå på restaurang. Kontrasten från het sol och kall pool kan vara stor. Då är det bara att hoppa i poolen snabbt utan att tveka så vänjer man sig efter ett tag i svalkan. Visst är det härligt med närkontakt med sin älskade// kram
    Biggeros

    2017-06-09 | 06:02:01
  • Lena i Wales säger:

    Gillar läget och poolen.
    Hotell för mej som reseledare blir man lite trött på ganska snart,men detta verkade fint. Vänlig personal är mycket viktigt, tycker jag och där an det ju brista ibland, tyvärr.
    Önskar dej en fin weekend!

    Svar: Service på hotellet är viktigast!! Du bör även ha mycket erfarenhet av det. Det är alltid roligt att jämföra hotell och oftast är de mindre mer personliga och familjära. Efter att ha bott på ett stort Resort hotell så blev detta hotell ett bra alternativ. Visst bor där många pensionärer men så härliga och levnadsglada dessa människor kan vara. Härligt att ha poolen och terassen på taket. En otrolig utsikt mot stranden och marinan//kram
    Biggeros

    2017-06-09 | 12:49:52
    Bloggadress: http://lenaiwales.wordpress.com
  • Veiken säger:

    Ett lite mysigt hotell med andra ord. Om personalen är trevliga och tillmötesgående är det nästan värt en extra stjärna. Bra läge verkar det vara i alla fall! :) Kram

    Svar: Ja, jag tycker detta hotellet är värt sina alla stjärnor=) Det ligger i verkligen perfekt läge med utsikt mot havet. Man känner sig väldigt speciell att bo på detta hotell där personalen är vänliga på alla sätt och vis. Nu är jag hemma i Jerez för en vecka och åker tillbaka nästa Lördag. Kram och trevlig Söndag🤗🤗
    Biggeros

    2017-06-10 | 19:07:02
    Bloggadress: http://veiken.se
  • Anna, New York - My Bite of the Big Apple säger:

    Vilken utsikt, wow! Bra att ni fick bäddmadrasser, det hade jag också velat, prinsessan på ärten som jag är numera. ;) Ler stort åt de animerade bilderna mellan fotona. Älskar denna humor!

    Ha en fortsatt fin helg!

    Svar: Ja, att få en bäddmadrass förgyller verkligen sängen. Det är ytterst ovanligt i Spanien. Att kunna sova bra är viktigt under en lång period på hotell. Härligt att du gillar min humor min vän🤗🤗Ha det bäst!!!Kram
    Biggeros

    2017-06-10 | 23:21:22
    Bloggadress: http://www.newyorkmybite.com
  • Znogge säger:

    Verkar vara ett bra hotell tycker jag. Wifi fungera tyvärr inte alltid så bra så det får man ta men visst är det en smula irriterande. Närheten till den långa stranden är ju bara perfekt! Skönt att ni fick byta rum till ett med bättre utsikt.

    Kram

    Svar: Att gå en sådan fin utsikt från balkongen är ett plus i kanten=))Här fungerar Wi-Fi för det mesta=)
    Det gör så mycket när personalen är medgörlig och serviceinriktad. Ha en trevlig dag// kram
    Biggeros

    2017-06-12 | 16:23:54
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com/
  • Tilda Barkselius säger:

    Himla kul att få veta så mycket om hotellet!

    Svar: I med det att jag bor på så många hotell vill jag gärna dela med mig av mina personliga erfarenheter//Kram
    Biggeros

    2017-06-12 | 20:21:34
    Bloggadress: http://nouw.com/tildabarkselius
  • Liene Svärd säger:

    sv: Vad härligt. Man blir lätt kär i Ungern och deras kultur, speciellt maten. Marknaden var en av mina favoritställen hehe.

    Så fint :)

    Svar: Gillar även Ungern och dessa fina broar och mat=)
    Biggeros

    2017-06-12 | 21:37:13
    Bloggadress: http://piggigen.blogg.se/
  • Amanda Jona [FOTOGRAF] säger:

    Kul att få läsa vad du tycker! :)

    Svar: Härligt att du känner det så Amanda÷)))
    Biggeros

    2017-06-13 | 08:57:49
    Bloggadress: http://amandajona.se

Kommentera inlägget här: