biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Dax att dra....

Kategori: Spaniens Huelva

 
Nu är det dax att dra vidare...
till ett annat hotell.
Nu kan vi det här.
 
 
Jag kan lugnt säga att Resort hotell med "all inklusive" är inget för mig. Det passar nog många andra som vill äta alla sina mål under samma tak och inte se något annat....
Tur att vi är olika.
 
Annars ser buffén väldigt god ut. Den serveras vid två olika tidpunkter så det är bara till att välja vilken tid som passar en bäst. Man får olika färger på bandet som fästs av personalen vid ankomst. Beroende på färg är om man har bokat halv eller helpension.
Jag fick ett vitt band för att bevisa att jag bodde på hotellet.
 
Jag föredrar ett lugnare och mindre hotell där jag prioriterar först och främst relax och avkoppling.
 
 
 
Detta är definitivt inget sådant hotell med sina 1200 rymliga rum.
Jag kan inte direkt klaga på sängarna men har noterat att det bara bytts lakan 1 gång på 14 dagar och städningen är under all kritik. Badrummet därav badkaret städas nästan aldrig och toaletten funkar efter 7 :e gången spolning. Alltså dålig flush.
Förvisso har städorskarna mycket att göra om nu 1200 rum ska städas och bytas lakan på.
 
 
 
Jag som gäst ska alltid bli tillfredsställd.
Jag är för det mesta nöjd som gäst på de flesta hotell men i med det att jag bor upp till mer eller mindre 250
dagar om året på hotell så har jag en hel del erfarenhet. Då även jag har rätt som gäst att klaga ibland.
 
Wifi och swimmingpoolen är helt utomordentligt.
 
 
Men Under all kritik är personalen i receptionen. Tyvärr saknar de erfarenhet. De är ej serviceinriktade och är arroganta. Jag har aldrig tidigare erfarit detta i Spanien.
För mig är en vänlig hotellpersonal viktigtigast
Nu är jag kanske väldigt kritisk, men ibland är inte allt som glimmar guld.
 
Exempelvis  när man bokar rum via internet och uppger sina personliga uppgifter och kredit kortnummer såsom i detta fall var ett Amexkort och allt godtogs..
Därefter vid anländandet så godtog inte personalen kortet vid betalning för att Amex priorieras inte och kostar för mycket i avgift.
Varför godtogs kortet på hemsidan vid bokning?
Hotellet intill som även ingår i Barcelo kedjan (Punta Umbria Mar) använder sig av Amex. Även Barcelo hotellet där vi bodde sist i Madrid.....
 
Vad innebär det? Det innebär att pengarna  dras direkt pga att vi fick betala med ett MasterCard privatkort.
 
Anledningen är att jag drar upp detta är att man känner sig lurad av att det står något annat på webbsidan när man bokar hotellrum på nätet.
Vi som reser inom arbetet och bokar/ betalar vi alltid med Amex ( firmakort)
Just bara en notering.....
 
Dessutom finns det parkering på hotellet. Vilket det står på hemsidan. När du vill ha en faktura så skickar de vidare gästerna till ett separat företag som heter Iberpark.
 Med andra ord får man själv hålla utkik på när de har öppet, vilket är sällan.
Oftast blir man tvungen till att ringa dem för att  få den slutliga summa på en avi. Skulle inte förvåna mig att detta parkeringsföretag ägs även av Barcelo hotellkedja......
Jag skulle kunna dra upp andra saker som inte överensstämmer och som jag är missnöjd med. 
 
Booking.com har givit detta hotell 8,0 men från mig får det bara 7, 0
Om du vill ha lite lugn och ro. Semester med andra ord......
=)Då är detta hotellet inget för dig.....
 
Under hela sommaren färdas busslast med ungdomar  bl.a från Portugal och Spanien från olika föreningar och som  tar över hela Resorten. 
 
 
Så nu är det dax att dra...
 

Kommentarer

  • MoaKandelin säger:

    Fina bilder :)

    Svar: Visst ser hotellet lyxigt ut på ytan. Det är så mycket annat som är viktigare🤗
    Biggeros

    2017-06-02 | 12:56:31
    Bloggadress: http://moakandelin.devote.se
  • starsinlife.blogg.se säger:

    Vad tråkigt att de inte är hjälpsamna:( ha det bra trots allt! Fina bilder! Kram

    Svar: Ibland finns det undantag som denna gång. Nu är jag på ett annat mysigt hotell🤗
    Biggeros

    2017-06-02 | 13:02:14
    Bloggadress: http://starsinlife.blogg.se/
  • Znogge säger:

    Så irriterande när allt inte stämmer :-( Vi har haft all inclusive några gånger men vi tröttnade snabbt. Frukosten var alltid bra men när det kommer till middagen tycker jag det är halva nöjet att välja en mysig restaurang.

    Kram och trevlig fredag!

    Svar: Jag säger detsamma. Jag testar gärna på olika restauranger och jämför. Som du säger: Halva nöjet!
    Efter två veckor hade jag tröttnat ganska så fort. Nu valde vi inte all inklusive för min man jobbade då han åt frukost och lunch på jobbet. Jag valde att rotera litegrann. Många gånger ser Resort hotell och stora kedjor lyxiga ut på ytan men förtjänar inte alltid alla stjärnor.....
    Biggeros

    2017-06-02 | 15:50:18
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com/
  • Netti Starby säger:

    Vad tråkigt att ni blev så besvikna med hotellet men det ser fint ut på bilderna! <3 Kramis

    Svar: Just Det! Hotellet ser fint ut på bilderna.
    Poolområdet var fint.
    Det kan lätt bli stökigt när de drar igång musiken vid eller i poolen. Personal som börjar att hoppa och skutta i vatten dvs vatten gymnastik eller aerobic på land flera gånger om dagen etc. Det pågår alltid något vid poolen..
    Ibland vill man bara ha lugn och ro🤗
    Biggeros

    2017-06-02 | 15:59:15
    Bloggadress: http://nettistarby.blogg.se/
  • Ami säger:

    Så tråkigt när det inte blir som man tänkt sig!
    Ha en trevlig fredag
    Kram

    Svar: Man förväntas sig mer när hotellet har 4 stjärnor. Bra Service är allt på hotellKram🤗
    Biggeros

    2017-06-02 | 17:51:40
    Bloggadress: http://https://rendahlispanien.wordpress.com/
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Det låter nästan högt med 7 med det du berättar. Det är fräckt att först acceptera men sedan neka kortet. Vad hade hänt om ni bara haft det kortet? Ska man vara riktigt tjurig så är det bedrägeri, i alla fall falsk marknadsföring. Det är förvånande att läsa det du upplevt med tanke på alla omdömen som går att lämnas och läsas på internet.

    Kanske var personalen bara ny. Men det hjälper föga när de är arroganta.

    Svar: Vi sa likadant Emma.....När min man reser runt i jobbet och använder han sig nästan bara av American express kortet.....Så missvisande reklam på deras hemsida.Därför ska sådana här saker komma fram och varna andra. Det är inte hållbart. Många gånger läser jag omdömen på Tripadvisor och läser nästan bara positiva omdömen. Nu vet jag ju inte hur beresta dessa personer är och bor på olika hotell/ år
    Sedan tycker man även olika och prioriterar olika saker och ting. Hursomhelst får hotellet en mycket svag 7: a
    Biggeros

    2017-06-02 | 19:50:02
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • Heléna säger:

    Så tråkigt att det inte var så bra som ni hade hoppats på och ett byte av lakan på 2 veckor är ju knappast fräscht när det är så varmt... Hoppas nästa hotell blir bättre :D Trevlig helg! Kram <3

    Svar: Minst var tredje dag ska sänglakan bytas på hotell.Inte alls fräscht. Allt för att spara in pengar=/
    Trevlig Söndag
    Biggeros

    2017-06-02 | 19:53:24
    Bloggadress: http://helna.blogg.se
  • Ditte säger:

    Trist med hotell som inte lever upp till den standard det borde ha.
    Vad gäller "all inclusive" är det inget för oss heller. Vi öfredrar mindre och mer personliga hotell och jag vill själv välja var jag ska äta- Dessa stora hotell blir ofta fabriker.
    Förstår att ni vill byta och ni bor ju så mcyket på hotell och då voll man ju ha det bra och trevligt och givetvis god service.
    Bra att du berättar det negativa med kontokortet i detta fall Amex för detär ju inte alltid man tänker på just det.
    Önskar er nu fortsatt sköna dagar på ert nya hotell.
    Kram!

    Svar: Ja, jag har valt att berätta ut efter mitt tycke och erfarenhet hur det ser ut på de hotell som jag bor på. Det finns både för och nackdelar. Historien med Amexkortet var ju bara en katastrof i det hela. Speciellt när min mans arbetskollega lyckades att betala med Amex vid utcheckning. Då därefter han hade kört en bit och fick ett samtal att en av personalenen hade gjort ett grovt misstag och tagit emot hans Amexkort. Hon kunde nu få sparken för det......Så i det hela var de tvungen att dra tillbaka kostnaden och begära ett av hans privata kort🤔🤔🤔🤔Alltså!!!
    Nu bor vi på ett mindre hotell och med mycket bättre service🤗🤗Trevlig Söndag// kram
    Biggeros

    2017-06-02 | 23:29:34
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • Annelie säger:

    Men fyyy,, förstår verkligen ni är missnöjda och jag tycker som gäst man har all RÄTT att klaga, kostar såppas mycket att bo, så då ska allt vara klappat och klart.
    Håller med dig om att ha helpension,,, det är väl det som är en del av tjusningen, att gå ut och äta på landets egna restauranger, oftast på de som inhemska folket går till.
    De brukar ha väldigt bra mat & priser.

    Ha det bäst.. // Kramen Annelie

    Svar: Jag föredrar även dessa mysiga lokalrestaurangerna÷)Så all inklusive är inget för mig.
    Nu var jag ganska så besviken på detta Resort hotell där man förväntar sig lyx och bra service// trevlig söndag
    Biggeros

    2017-06-03 | 08:57:12
    Bloggadress: http://gifta6570.bloggplatsen.se
  • Kattis säger:

    Så irriterandr med allt som inte funkar, låter inte som ett hotell jag skulle trivas på alls. Jag gillar också de mindre hotellen bäst där man kan få lite lugn och ro och sedan gå ut och hitta mysiga restauranger när det är dags för mat.☺
    Får man fråga vad ni jobbar med som reser och bor på hotell så många dagar om året?☺

    sv: London är det som är mest bokat denna helg tydligen!☺

    Kram

    Svar: Min man reser över hela Spanien och leder en servicegrupp för solkraftverk. Han reser även ibland till Sverige och andra länder. Så oftast följer jag med och håller ställningen. Oftast kan de bli över 250 dagar om året vi bor på hotell.Föredrar de små och familjära hotellen med bra service. De flesta gångerna bor vi på Melia och de brukar oftast vara mycket bra÷)Ps. Såklart att det var London!!Otroligt tragiskt det som hände i Lördags. Oroväckande🤔🤔
    Biggeros

    2017-06-03 | 10:17:24
    Bloggadress: http://stellaefoto.blogg.se/
  • Ama de casa säger:

    Efter vad du berättar så kan jag nog tycka att även 7,0 är ett överbetyg för det hotellet.
    Och visst har man rätt att vara kräsen, men det beror ju också på priset. Man får det man betalar för... Det ligger mycket i det. Men jag har å andra sidan bott på billiga hotell som varit helt suveräna och tvärt om. Så helt sant är det ju inte :-)

    Svar: Många gånger är de där mindre hotellen bättre och mer familjära🤗Visst förväntar man sig det bästa om inte minst att servicen är bra.Att det blev 7,0 beror på att många saker hissade ner poängen och andra bra saker hissade upp. Så varför hotellet fick 8,0 poäng/ omdöme kanske beror på att de som omdömer inte har så många andra hotell att jämföra emellan eller de Har bott där för kort tid. Nu var jag ändå för snäll i min bedömning. Sällan jag klagar men i med det att jag är på resande fot så många gånger om året så ser och vinklar man saker på ett helt annat sätt. Du bor ju även på många hotell. Man vet som sagt var man vill komma tillbaka till. Trevlig Söndag🤗
    Biggeros

    2017-06-03 | 11:09:16
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Mäh! Vart tog min kommentar vägen?! Skrev ju igår!

    Våra bloggportaler verkar inte riktigt lira ... Jag får en massa extra konstiga tecken i namn och url hos dig medan du spammar min blogg med kommentarer!

    Hur som helst, trist när det inte är till belåtenhet, när man ser hur de enkelt skulle kunna förbättra. Stoj vid poolen är jag också gärna utan - om det inte är jag som stojar!

    Svar: Förlåt att jag inte har kommenterat dig på ett tag. Jag ligger lite efter liksom. Jag har varit i full fart att flyttat hotell och njutit i solen som i lördags. Hursomhelst så flyttade vi till en by som heter Mazagon som kommer mer om vid ett annat inlägg. Hotellet är mindre och är till belåtenhet än så länge. Lugnt och skönt=)
    Inget stoj vid poolen😁😁
    Visst hade jag kunnat ge mindre än 7.0. Det var andra saker som höjde upp från att parkering och personal sänkte ner. Vi hörs/ kram
    Biggeros

    2017-06-03 | 17:10:31
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • Jessica Högberg säger:

    Tråkigt. Hoppas nästa blir toppen!

    Svar: Vi är incheckade och bor nu på ett mindre hotell. Än så länge verkar allt vara toppen🤗🤗
    Biggeros

    2017-06-03 | 18:20:09
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Ramona säger:

    Spännande <3 Mot nytt äventyr :)

    Svar: Alltid nya äventyr. Hinner liksom aldrig tröttna...Trevlig Söndag min vän
    Biggeros

    2017-06-04 | 07:55:39
    Bloggadress: http://nouw.com/ramonaboethius
  • Sabina, mamma till 3 säger:

    Ååh så härligt det ser ut! :D Jag längtar verkligen bort från kalla, gråa och trista Sverige!

    Svar: Här i Huelva är det soligt och varmt. Det blir många turer till stranden. Älskar ju havet🤗🤗Hoppas ni får lite sol och värme i Sverige//kramiz
    Biggeros

    2017-06-04 | 13:05:49
    Bloggadress: http://saabiina.blogg.se
  • Geddfish säger:

    Intressant att läsa dina rapporter om hotell Du har ju erfarenheten, förstår jag!
    Och det är väl en djungel och chansning om man inte känner till hotellet sedan tidigare. 5-stjärnigt är nog ingen garanti för toppbetyg, likaväl som 3-stjärnigt kan vara helt reko.
    Trevlig söndag 💚

    Svar: Jag bor rätt så mycket på hotell och trivs för det mesta. Alltid trevligt att prova på p olika hotell. Nu bodde vi på detta Resort i två veckor. Vilket det första all inklusive som jag har bott på. Nu valde vi inte det utan åt ute på olika restauranger intill. Det är mycket trevligare =) Jag föredrar att bo på ett lite mindre hotell med god service. Alla gånger behöver inte 4 eller 5 stjärnigt hotell förtjäna alla sina stjärnor. Utan många gånger kan 3 stjärnigt hotell vara så mycket trevligare// kram
    Biggeros

    2017-06-04 | 16:37:16
    Bloggadress: http://gerd-geddfish.blogspot.se
  • Geddfish säger:

    Intressant att läsa dina rapporter om hotell Du har ju erfarenheten, förstår jag!
    Och det är väl en djungel och chansning om man inte känner till hotellet sedan tidigare. 5-stjärnigt är nog ingen garanti för toppbetyg, likaväl som 3-stjärnigt kan vara helt reko.
    Trevlig söndag 💚

    Svar: Trevlig Söndags kväll 🤗🤗
    Biggeros

    2017-06-04 | 16:37:57
    Bloggadress: http://gerd-geddfish.blogspot.se
  • Christine - 29° säger:

    Lät verkligen inte som något bra hotel och tycker med allt rätt man har rätt att klaga. För det förstör ju upplevelsen och det är enormt tråkigt då saker inte överrensstämmer samt är dåligt. Att bla inte byta laka på 14 dagar lät lite väl länge. Byte var 3-4 dag är nog det mest vanliga bland hotell vi bott på.

    Svar: Det är första stället som inte har bytts sängkläder under så lång tid. Under all kritik.Var 3 dag byts oftast lakan. Det är en stor hotellkedja men det innebär ju att de ska ha en bra standard med sina 1200 rum. På bild ser det lyxigt ut men i verkligheten ser man bristerna. Speciellt under en lång tid. Första dagen frågade jag om det fanns möjlighet att byta till rum med terrass. Skönt att kunna sitta ute. Då svarade tjejen i receptionen att jag skulle återkomma. Efter att pratat med tre tjejer i receptionen vid tre olika tillfällen så gav jag upp tillslut. Ingen service i receptionen. De var även lite arroganta och oprofessionella att hanteŕa saker. Jag som är på resande fot jämför ofta olika hotell på olika platser i Spanien eller i ett annat land. Jag har själv hyrt ut stugor när vi hade vårt hus i Sverige. Jag vet att gästen har för det mesta rätt och det är väldigt viktigt att uppfylla deras krav på boende och service =) Trevlìg dag🤗🤗
    Biggeros

    2017-06-04 | 22:00:36
    Bloggadress: http://www.29grader.se/
  • BP säger:

    Skenet bedrar med andra ord! Gillar varken lyxhotell och än mindre all inclusive och bufféer. Precis som Ama tycker jag att du ändå var väldigt generös med 7 utav 10 poäng. Hos mig hade hotellet fått max fem.

    Dessutom tycker jag att det är BRA att klaga. Jag menar säger man ingenting så tror ju hotellets ledning att allt är frid och fröjd. Då vet dom ju inte vad de ska förbättra.

    Svar: Jag är ju inte den som klagar för att det fattas ett glas eller något liknande..Utan ska jag bo på ett hotell mer än 2 veckor så är det viktigt att man trivs både med service från personal och en bekväm säng. Bor jag på ett hotell ett par dagar så kan man stå ut både med det ena och det andra. Då är det inte så intressant att komma tillbaka till det hotell som man är mindre nöjd med. På en mindre hotellkedja så blir det både personligt och familjärt. Oftast får man en mycket bättre servive. Just att de fick en svag 7:a från mig beror på att poolområdet var fint, barpersonalen var vänliga och serverade rikligt i glasen plus prisvärda drycker.Matbuffen såg väldigt fräsch ut och rymliga rum med bekväma och stora sängar. Många faciliteter. Så där hissade jag hotellet. Däremot var reception personalen många men ineffektiva. Städorskarna dåliga på att städa och för mycket stim vid poolen. Där kommer min dissning av hotellet. Det är svårt att sänka till en femma om de positiva höjer det negativa. Jag försöker tänka logiskt. Såklart måste hotellets ledning få veta vad för brister det har. Att klaga innebär att man kan påverka till förbättringar. Annars är jag inte den klagliga typen utan försöker alltid se det positiva i det negativa . Nu bor vi på ett mindre hotell och servicen är så mycket bättre=)
    Biggeros

    2017-06-04 | 22:18:48

Kommentera inlägget här: