biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Africa

Kategori: Spaniens Huelva

 
Nej, jag är inte i Afrika....
Jag hittade en mysig bar i Punta Umbria intill Resort hotell. Här händer det mesta i skyltväg....
Inom hus var väggar pyntade med inspiration av djungelvrål och uppstoppade låtsasdjur. Vid entrén stod två stenlejon och glodde surt.
 
 
Orange/gul/ bruna safariska färger som får en att leva in i den gröna djungelns snåriga växtlighet...
 
 
Här görs även reklam för de bästa cigaretterna i Mombasa....
 
 
Allt som glimmar är inte GULD....
Tydligen så glimmar allt i Afrika....
 
 
Jag har alltid drömt om att få åka på en Safaritur och bo i en hydda i djungeln i Kenya....
Tror ni detta är läge till att göra det nu.......
 
Som vanligt när det är Söndag delar jag med mig av mina skyltar för att bidra till BP Skyltsöndag
 
 
Kika in på BP blogg med ett klick på bilden och kolla vidare på skyltar....
 

Kommentarer

  • Netti Starby säger:

    Vilka fina skyltar! :-D Kramis

    Svar: Tack Netti!!
    Jag gillar även dessa skyltar och skulle lätt vilja placera dem i vår källarvåning =)
    Biggeros

    2017-06-18 | 17:53:42
    Bloggadress: http://nettistarby.blogg.se/
  • Amanda säger:

    Så coolt det såg ut!

    Svar: Coola skyltar och gillar även safaribilen🤗
    Biggeros

    2017-06-18 | 17:56:06
    Bloggadress: http://mandasdiary.devote.se
  • Sabina, mamma vid 15 säger:

    SV; Du har så rätt i det du skriver! :)

    Svar: Tack Sabina och ha en fortsatt trevlig kväll🤗🤗
    Biggeros

    2017-06-18 | 18:55:24
    Bloggadress: http://saabiina.blogg.se
  • Veiken säger:

    Safari i Afrika är helt fantastiskt. Kenya är magiskt på m ånga sätt! Kram

    Svar: Jag vill verkligen uppleva Safari i min livstid. Resmålet står på min högt på min bucketlist🤗Kram
    Biggeros

    2017-06-18 | 19:06:41
    Bloggadress: http://veiken.se
  • Ama de casa säger:

    Härlig skyltning!

    En av mina livs bästa resor var just när vi åkte och hälsade på goda vänner i Kenya, var på bröllop och ett gäng olika safariturer av blandade sorter och slag. Hur perfekt som helst! :-)

    Svar: Jag har alltid önskat mig en Safariresa och att få bo ute i bushen=) Vilda djur ska få röra sig sig fritt och jag tittar gärna på de kungliga lejonen på långt avstånd🤗🤗
    Biggeros

    2017-06-18 | 19:12:36
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • TantGlad säger:

    Å du...tack för skyltningen i härliga afrikavarma rödbrända toner. Trodde nästan vid första anblicken att du faktiskt var där hihi.

    Ps.tack för Goa ord i min blogg. Blir glad av dina kommentarer.
    En stor varm kram kommer här

    Svar: Så härligt att jag har funnit dig igen. Jag blir alltid på så bra humör när jag ser dina bilder på Instagram=)Ja, det hade inte varit fel att få komma till Afrika och få uppleva dessa fina safarier. Kram på dig🤗🤗
    Biggeros

    2017-06-18 | 19:55:34
    Bloggadress: http://tantglad.bloggo.nu
  • bia säger:

    Skulle gärna åka till Africa....men man får väl drömma sej bort, hihi...
    Men att resa är kul och till sensommaren åker vi nog igen, fast bara till Medelhavet !!
    Ha en fin söndagskväll !
    Kram bia<3

    Svar: Jag hoppas att du hade en trevlig semester på GC🤗🤗Så roligt att se fram emot nästa resa till hösten!
    Jag har alltid drömt om att få göra en Safaritur i Kenya🤗🤗Kram
    Biggeros

    2017-06-18 | 20:01:12
  • Ditte säger:

    Vilken frän skyltning! Och med en smak och doft av Afrika. I Afrika har jag varit,men jag vill nu gärna göra en "riktig" safari som inte är så turistisk och med få deltagare. Hoppas den ska bli av. Blev extra sugen nu när jag såg dina fina bilder/skyltning.
    Skulle gärn besöka denna pub.
    Kram!

    Svar: Det gör så mycket hur de skyltar och inreder en bra pub så den ser inbjudande ut😉Denna var ett exempel på ett bra Afrika tema. Jag har velat åka på Safari länge och vi får väl se när det blir av. Mina svärföräldrar har varit på Safari i Sydafrika om jag vill minnas. De bodde i Zimbabwe över 1 år. Önskar dig en god kväll och sov gott min vän🤗🤗
    Biggeros

    2017-06-18 | 21:49:23
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • Petra Olsson säger:

    Men vilken cool safaribil 😀Kramar

    Svar: Visst är safaribilen cool. Jag skulle lätt kunna ha en sådan som caravan =)Sov gott🤗
    Biggeros

    2017-06-18 | 22:55:38
    Bloggadress: http://mammansprinsessor.blogg.se/
  • annelie säger:

    fina skyltar :D kram

    Svar: Tack Annelie🤗🤗Tänk vad mycket skyltar som finns omkring en....
    Biggeros

    2017-06-18 | 23:18:12
    Bloggadress: http://tippellertopp.blogg.se
  • ullie säger:

    fina skyltar
    rolig safari bil vet inte om det är läge bara =)
    ja du det är skit me värk o hoppas snart det försvinne o kan börja gå mer utan kryckor gåå bra här hemma idag men ute nää :d
    fin måndag kram

    Svar: Att drömma om Safari i Afrika går bra. En dag blir det verklighet =)Lilla vännen så tråkigt att ha värk😓
    Jag skickar lite Styrke kramar och hopoas att du kan gå utan kryckor snart🤗🤗
    Biggeros

    2017-06-19 | 00:02:57
    Bloggadress: http://weberskold.se/
  • Heléna säger:

    Vilket häftigt ställe :D Alltid roligt med olika skyltar! Hoppas du får en riktigt fin kommande vecka nu :D Kramar <3

    Svar: Gillade även Africa som bar/ nattklubb=) Här flödade fantasin Helena🤗🤗Tänk vad skyltar gör mycket....
    Biggeros

    2017-06-19 | 00:33:51
    Bloggadress: http://helna.blogg.se
  • BP säger:

    Vilken härlig och inte minst äventyrlig röd tråd du fick till i ditt helt perfekta bidrag til Skyltsöndag! Love it:-)

    Favobilden är onekligen bilen - coolt!!!

    Tusen tack för härlig afrikansk skyltning i Spanien. Stort tack för länken också:-)

    Svar: Gillar även bilen. En husbil för 1+ personer inte alls så mycket utrymme. Kanske för lilleputtar=) Jag gillar baren/ nattklubben och dess intriör och inte minst dess skyltning=)Jag gillar när fantasin flödar vilt på nattklubben Afrika i Spanien🤗🤗Kul att få delta i din skyltning. Såklart gör jag reklam för din skyltsöndag BP
    Biggeros

    2017-06-19 | 00:40:42
  • Linda säger:

    Wow, härlig afrikafeeling :-D

    Svar: Visst känner man de afrikanska vibbarna Linda🤗🤗
    Biggeros

    2017-06-19 | 08:49:51
    Bloggadress: http://lindaviktoria.se
  • Bella säger:

    Afrika är en helt fantastisk kontinent! Tycker absolut att du ska göra en resa dit. Jag var i Marocko förra året vilket trots allt ligger väldigt nära Spanien. Stort tips, ett fantastiskt land!

    Svar: Från Tarifa med färja ligger Marocko väldigt nära...Här tyvärr inte varit där ännu. Jag skulle först och främst vilja åka till Kenya på Safaritur. Det har alltid varit min dröm🤗Kram
    Biggeros

    2017-06-19 | 09:53:28
    Bloggadress: http://nouw.com/bellss
  • Znogge säger:

    Vilken härlig skyltning! Självklart ska du drömma om Afrika och safari...

    Kram

    Svar: Drömmen kommer att uppfyllas en dag. Det vet jag...Ha en trevlig dag min vän🤗🤗
    Biggeros

    2017-06-19 | 10:30:35
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com/
  • Annelie säger:

    Hahaha,, ja du ... det måste ha varit en väldig hög luftfuktighet där också..??
    Bilen var riktigt häftig, släng dig på den så får du nog vara med om både det ena och det andra.. *L*

    Trevlig Måndag.. // Kramar Annelie

    Svar: Hade inte alls varit dumt att ha den bilen..Jag hade fått stor uppståndelse om jag hade kört den genom Jerez smala gator 🤗🤗
    Att köra den till Afrika är nog ingen bra idé.. .
    Det får bli flyget till Nairobi och därefter en jeep genom djungeln🤗🤗Kram
    Biggeros

    2017-06-19 | 10:32:03
    Bloggadress: http://nouw.com/gifta657
  • Emma, Sol som sol? säger:

    De där skyltarna var verkligen snygga, gillar färgerna. Gillar ju guld ...

    Bilen var ju helläcker! Det finns en liten Seat eller Mini eller vad det nu är i Fuengirola som är målad på samma sätt, helskoj! Tror dock inte att det är turistbil, fel val av bilmodell i så fall eftersom det typ får plats förare och en passagerare i de bilarna.

    Svar: Det hade gjort susen om man hade haft en festbuss i samma stuk och kört runt mogna turister för bra mycket pengar. Där man serverar cava/och tapas. En business idé som bara fladdrade förbi siochsådär...
    Gillar allt som glimmar även guld🤗
    Biggeros

    2017-06-19 | 10:53:43
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com

Kommentera inlägget här: