biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Playa Isla Cristina

Kategori: Mitt i Naturen/stränder

 
 
Playas Isla Cristina gränsar till Portugal och fortsätter in i Algarvekusten.
 
 
Längs denna Estrada låg det ett par taverner. Vi placerade oss vid ett ledigt bord för att beställa något svalkande för att tillfredställa våra strupar och pausa en kort stund innan vi styrde vår kos mot Jerez. Tavernan var även försedd med rena toaletter....
 
 
Närmare bestämt tavernan som skymtas på höger sida satt vi vid.......
 
 
Denna Lördag som alla andra vimlade det  av parasoller och människor som lapade sol.
Även badvakten hade koll på nästan alla badgäster. Nu var det för väl att det var grön flagga denna dag.....
 
 
Ibland är det bara skönt att sitta och vila längs Estradan och kolla in vad som pågår runt omkring en....
Som detta äldre par gjorde. Dock hade de ingen aning om att de blev fångad på bild.
 
 
Huelva kusten har otaliga charm och dess stränder är bland de mest efterfrågade av många turister som besöker kusten under sommaren.
Endast i Playa Isla Cristina är en av de mest besökta turistorterna i Huelva provinsen. Den är dominerande och har zoner av stränder med olika karaktärer. Även strandremsan är utrustad med rena toaletter som är placerade längs med.
 
 
 
Här finns även bl.a tuktuk turer som man kan bli guidad längs med Isla Cristina
 
 
Även båtturer som man kan hyra om man vill ut på ett fiskäventyr....
 
 
 
 
Eller så kan man betala för en timmes båtfärd och frossa i sig en massa Gambas......
 

Kommentarer

  • Ami säger:

    Vilken fin strand och strandpromenad!
    Härliga bilder!
    Kram

    Svar: Igen en mysig strand längs Costa de la luz. Det är alltid roligt att hitta nya badställen. Jag delar gärna med mig. Även på min strandpromenad:) Trevlig dag/kram
    Biggeros

    2017-07-06 | 11:35:32
    Bloggadress: http://rendahlispanien.wordpress.com/
  • Marie säger:

    Fina bilder kram Marie

    Svar: Det finns så många fina stränder överallt i Spanien// kram
    Biggeros

    2017-07-06 | 13:27:12
  • Jennifer säger:

    Åh nu längtar jag ännu mer tills jag ska till Spanien och kan gå bananas med min kamera :D

    Svar: Då vill jag veta var i Spanien du ska gå bananas med din kamera:D
    Biggeros

    2017-07-06 | 15:42:56
    Bloggadress: http://thequeenie.se
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Gambas, vin och båttur för 10 € är ju superbra pris!

    Vi gick också en sväng vid paseo marítimo vid Benalmadena i går, ser ut ungefär som den du visar. Härligt att strosa en stund och så kan man roa sig med att se strandförsäljarnas reaktion när vakter kommer. Jisses så fort de får ihop sina lakan med väskor!

    Svar: Jag observerade det även i Sevilla på dessa gågator. Då hade olovliga försäljare sina varor på lakan. De var många utspridda och signalerade sinsemellan då polisen kom. Det är djungeltelegrafen som gäller. Visst liknar många stränder andra man blir alltid lika fascinerad av de finkorniga sanddynerna. Visst är det ett rättvist pris 10 euro för båttur, vin och räkfrossa
    Biggeros

    2017-07-06 | 18:37:57
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • Veiken säger:

    Så snyggt och stilrent! Gillas! Himlens färg ska jag absolut inte klaga på! Den är WOW! Kram

    Svar: Inte ett moln på himlen och vattnet är blått. Det så en dag ska se ut. Somliga dagar kan vara varmare än andra. Då gör man något som passar individen. Åker till havet där det blåser, sitter i skuggan eller väljer helt enkelt att stanna inomhus. Så många jobbiga beslut.......Allt är bara så perfekt. Ha det bra med dig Veiken:) Hoppas att du har det bra:)
    Biggeros

    2017-07-06 | 18:51:39
    Bloggadress: http://veiken.se
  • Jessica Högberg säger:

    Kanske dit jag ska åka i höst...

    Svar: Kanske du ska bo mellan Algarvekusten och Costa de la Luz i Spanien. Bra val :)
    Biggeros

    2017-07-06 | 19:23:41
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Ditte säger:

    Denna del av den spanska kusten är ännu outforskad för mig och jag skulle gärna vilja ta en tur i höst. DEt ser verkligen fint ut och helle rinte så mycket folk längs de långa sandstränderna. Gillas!

    Vad gäller Algarvekusten i Portugal är jag klart bättre bevandrad.
    Tack för fina bilder och info.
    Kram!

    Svar: Du har en del att utforska när det gäller västkusten. Här finns många fina och långa stränder. Har du vägarna förbi Jerez så måste vi absolut träffas om du har tid eller jag är hemma. Angående Portugal så har jag bott i Figuera de Foz ett år för 17 år sedan och haft semester i Albufeira/Algarve. Ha en riktigt fin dag:) Kram
    Biggeros

    2017-07-06 | 20:45:20
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • Zyllah säger:

    Såååå sugen på semester måste jag säga. SPeciellt när jag ser massa härliga bilder. <3

    Svar: Här finns det stränder till förfogande i Spanien. Det är alltid roligt att finna nya stränder. När ska du ha semester?
    Trevlig dag!
    Biggeros

    2017-07-06 | 21:11:36
    Bloggadress: http://zyllah.com/
  • BP säger:

    Vilken fantastiskt fin strandpromenad och toppen strand. Å med tanke på alla bilder som visar "sardiner" på Torrevieijas stränder måste jag säga att det är väldigt glest på Playa Isla Cristina. Så skönt!

    Svar: Här finns det många långa och breda stränder på västkusten. Om det är så att man vill ha lite lugn och ro. Då får man ta på sig vandrarskorna och gå ett par kilometer. Tro mig det är värt det:) Jag går hellre än att ligga som en sardin i en plåtburk. Så är känslan:/Kring Naturreservaten i Huelva så finns det många sådana stränder som känns minst sagt oupptäckta. Det är milslånga sanddyner. Stränder kan te sig lika men jag ser ändå skillnaden på där jag vill spendera en hel dag.
    Strandunderlag, vattentemperaturerna, tätheten av badgäster, cabenas (restaurangstugor), toalettförhållanden, vågor/ strömt/ vind och djup är spelar en hel del roll. Så kul att jämföra med de olika kustremsorna i Spanien:) Ha det bäst!!
    Biggeros

    2017-07-06 | 21:43:20
  • Mia Ahlstrand säger:

    Härliga sommarbilder! Det är något visst med att vara på en strand.
    Roligt att din pappa nyss varit på Machu Picchu! Strongt gjort. Är ju på 3000 meters höjd. Vi kom från 4000 meters höjd så det kändes som man kunde springa uppför backarna 😃
    Om jag har det magnifikt vet jag inte men försöker leva på så gott det går. Sonen har varit lite bättre men nu blev det en svacka igen. Han har varken gått eller pratat sedan början av november. Däremot har han livslust nu och det betyder allt! Kram och trevlig helg!

    Svar: Ja, min pappa är strong för att vara 85 år:)Han är mycket envis. Som min pappa brukar säga....jag gillar inte sand mellan tårna.....då jag kommer att tänka på dessa stränder man inte kan undvika sand mellan tårna. Frågan är: Vill man det?Jag beundrar din styrka!!! Det är ett av det svåra och dramatiska tillfälle i livet när sitt barn blir sjuk. Jag är så glad för dig och din familj att din son har funnit livskraft. Visst är det tråkigt att han inte har pratat sedan November men det kommer det med. Allt får ta den tid det tar.Såklart får man bonus för varje framsteg:)Ta hand om dig och din familj<3
    Biggeros

    2017-07-07 | 12:17:51
    Bloggadress: http://miasmix.blogg.se/
  • Sarah säger:

    De va riktigt kul att läsa o så mkt härliga bilder de e som gör att man längtar utomlands :)

    Svar: Härligt Sarah!!Jag bjuder gärna på fina strandbilder nu under sommartid:) Kramiz
    Biggeros

    2017-07-07 | 13:15:49
    Bloggadress: http://CheerSarah.devote.se
  • Asylmamma säger:

    Åh vad sugen jag blir på att komma utomlands nu 😍

    Svar: Så roligt att du blir inspirerad÷) God kväll
    Biggeros

    2017-07-08 | 23:03:10
    Bloggadress: http://devote.se/asylmamma

Kommentera inlägget här: