biggeros.blogg.se

PĂ„ resande fot i Spanien

HĂ€stkrafter🐎🐎

Kategori: Spaniens Jerez

 
Matens stjÀrnkockar kommer till Jerez....
Jag gillar verkligen skyltningen=)
MÄnga som Àr med och sponsrar till eventen sÄsom Gonzalez Byass  ( Tio Pepe), Caja Sur bank och Taxi Jerez
 
 
Vintunnorna gör reklam för vad som kommer att hÀnda för den kommande framtid......
Alla sÀtt Àr bra utom de dÄliga
 
 
Plaza Caballo Àr étt torg som vi brukar promenera förbi nÀr vi ska gÄ till Jerez city. FrÄn vÄrt hus och till stan Àr det ca 4 1/2 kilometers gÄngavstÄnd.
■■■■■■■■■■■■■■■■■■■
 
 

Torget var mÀrkt som Plaza del Caballo nÀr den gamla (Paseo) breddningen av Capuchins förlÀngdes för nÀrvarande kÀnd för att heta Avenida Alcalde Álvaro Domecq.

 

Torget Àr ett tufft trafikomrĂ„de, som Ă€ven pĂ„verkas av fordon. Även andra hĂ€ndelser sĂ„som firandet av segrar och framgĂ„ngar i stadens fotbollslag Xerez CD.

Det sista stora reformen var 2006, med byte av trottoaren och införandet av garage.

Är det inte motorfordon med tunga hĂ€stkrafter som monument i Jerez sĂ„ Ă€r det annars "riktiga hĂ€star"

HÀstar som hÀstar.......

 
Även hĂ€r sĂ„ görs det reklam för Tio Pepe festivalen i Augusti
 
Ps Idag fyller min far 85 Är om inte det Àr hÀstkrafter om nÄgot.......
Han Ă€r iaf envis som en oxe och Ă€r frisk som en nötkĂ€rna❀
 

 

 
 

Kommentarer

  • Veiken sĂ€ger:

    HÀrligt med friska förÀldrar.
    Jag förstÄr att det blir drag i luckan under festivalen. reklam har den i alla fall fÄtt! :) Kram

    Svar: Jag gillar verkligen skyltnigen som ingen kan missa!!Jag har tvÄ förÀldrar som har hÀlsan i behÄll. Jag Àr sÄ tacksam för det=)
    Jag hoppas vi kan fĂ„ uppleva lite underhĂ„llning frĂ„n festivalen och Ă€ven fĂ„ smaka pĂ„ stjĂ€rnkockarnas meny. Trevlig Söndags kvĂ€llđŸ€—đŸ€—
    Idag har det varit 39 grader i Jerez😓😓Kram
    Biggeros

    2017-07-16 | 15:36:24
    Bloggadress: http://veiken.se
  • BP sĂ€ger:

    Vilken otroligt rolig reklam för Tio Pepe festivalen. Dessa tunnor kan man verkligen inte missa. Hoppas du kommer att rapportera frÄn eventet, för jag utgÄr iskallt ifrÄn att du ska avnjuta nÄgra "festmÄltider":-)

    Svar: Jag hoppas pĂ„ att vi fĂ„r avsmaka nĂ„gra av stjĂ€rnkockarnas menyer. Även att jag fĂ„r uppleva lite underhĂ„llning pĂ„ Tio Pepe festivalen. SĂ„klart blir det uppdatering BP.Jag gillar Ă€ven dessa hĂ€ftiga vintunnor som yttrar sig som skyltning till Tio Pepe festivalen. Du vet ju BP att jag inte kan slita mig ifrĂ„n söndagsskyltningen. Ha en fortsatt trevlig kvĂ€llđŸ€—
    Biggeros

    2017-07-16 | 18:30:00
  • Ghugge sĂ€ger:

    Grattis till din far!
    Höll pÄ sÀga en riktig krutgubb...men sa det inte!
    Vacker stad med fantastiska hÀstskulpturer!
    Kramis

    Svar: Det finns övervĂ€gande monument med hĂ€star i Jerez. Staden har ju sitt goda rykte nĂ€r det gĂ€ller deras fina hĂ€star samt motorsportđŸ€—Trevlig kvĂ€llđŸ€—đŸ€—Kramiz
    Biggeros

    2017-07-16 | 18:33:36
    Bloggadress: http://ghugge.blogg.se
  • Amanda sĂ€ger:

    SÄ hÀrligt det ser ut :)

    Svar: Jag gillar dessa fina hĂ€star pĂ„ Plaza del Caballos. Visst Ă€r det en lagom promenad in till stanđŸ€—Kram
    Biggeros

    2017-07-16 | 19:58:55
    Bloggadress: http://mandasdiary.devote.se
  • Netti Starby sĂ€ger:

    Vad hÀftigt med tunnorna och grattis till din pappa! :-D Kramis

    Svar: Jag gillar idĂ©n pĂ„ en fantasifull skyltningđŸ€—Tack snĂ€lla för gratulationerna đŸ€—â˜‰Kram
    Biggeros

    2017-07-16 | 20:01:06
    Bloggadress: http://nettistarby.blogg.se/
  • Days by Johanna sĂ€ger:

    Gillar med skyltningen, riktigt lÀcker.

    Svar: Den ytterst ovanlig och fantasifull skyltning/ reklam😉
    Biggeros

    2017-07-16 | 20:44:10
    Bloggadress: http://daysbyjohanna.se
  • TantGlad sĂ€ger:

    Grattis till din far och hoppas er dag varit fin, Ä tack för mysigt underhÄllande inlÀgg. En stor kram frÄn mig fina du.

    Svar: HĂ€rligt att höra ifrĂ„n dig ĂŹgen!!Jag blir alltid sĂ„ glad att lĂ€sa dina inlĂ€ggđŸ€—đŸ€—
    Tack för gratulationerna fina duđŸ€—đŸ€—Kramiz
    Biggeros

    2017-07-16 | 21:05:41
    Bloggadress: http://tantglad.bloggo.nu
  • Anette sĂ€ger:

    Det ska bli spÀnnande att höra vad du tycker om stjÀrnkockarnas mat.
    Visst kan man vÀl sÀga att far din besitter hÀstkrafter, hÀrligt med starka gamla farbröder och tanter.
    Kram

    Svar: Visst Ă€r man tacksam för att ha fĂ„tt behĂ„lla sina förĂ€ldrar i ett sĂ„dant bra skick och mĂ„ de leva lĂ€nge tillđŸ€—đŸ€—Jag hoppas att jag kan rapportera för er om stjĂ€rnkockarnas gourmetmeny i AugustiđŸ€—
    Trevlig kvĂ€llđŸ€—
    Biggeros

    2017-07-16 | 21:50:37
    Bloggadress: http://ladyibangkok.blogg.se
  • Eva`s blogg sĂ€ger:

    Grattis till din pappa <3 va roligt med tunnorna dÄ skall ni kanske ut o kÀka? kul nÀr det hÀnder saker i nÀrheten :) stor kram

    Svar: Detta Ă€r reklam för kommande matfestival och underhĂ„llning i Augusti. Vi fĂ„r se om vi gĂ„r... alltid roligt nör det hĂ€nder nĂ„got i stanđŸ€—Tack för gratulationerna đŸ€—đŸ€—Kram och en trevlig mĂ„ndag
    Biggeros

    2017-07-17 | 10:14:36
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • Jennifer sĂ€ger:

    HĂ€rliga bilder :D

    Svar: Tack vĂ€nnenđŸ€—Ha en riktigt bra dag!!!Kram
    Biggeros

    2017-07-17 | 14:45:23
    Bloggadress: http://thequeenie.se

Kommentera inlÀgget hÀr: