biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Verdadero amigo

Kategori: Mina Nära&Kära

 
Det ser bra ut...
Allt ser bra ut i solen.
Man mår så mycket bättre oxå.
 
 
 Igår träffade vi Xavier på några öl och åt lunch ute i solen.
Vi hade inte träffats sedan Augusti förra året. Vi hade en hel del att ta igen....
 
 
 
En ärligare vän får man leta efter... De växer inte på träd precis....
Han var en stöttande hand när jag var som sjukast.
Han ringde säkert till min man 3 gånger om dagen  under min sjukhusvistelse och ville bli underrättad om sjukdomsförloppet. Du min vän var med andra ord en stöttepelare för min man som skulle vara stark för min skull
 
 
Efter lunchen åkte vi hem till vårt hus och pratade om allt som berör livet. Det fanns stunder och innerliga och djupa samtal om hur viktigt det är att ha en god vän som ställer upp för en i nöden. Vi har turen att ha Xavier i Spanien. Det känns så tryggt att ha en vän som Xavier om vi någon gång skulle ropa på hjälp så kommer han som ett skott. Nu får det inte hända något drastiskt på länge länge......aldrig mer igen något liknande.
 
Skulle denna vän någon gång vilja ha hjälp av något slag så kommer vi finnas där för honom. Det är det vänner är till för. Sanna mina ord🤗🤗
 
 
 

Kommentarer

  • Ami säger:

    Så fint ni har det hemma hos er!
    Och de riktiga vännerna visar sig i nöden....de ska man verkligen vara rädd om!
    Kram

    Svar: Både jag och min man är tacksam för det Ami:)))Tack, vännen!!!
    Biggeros

    2017-01-29 | 12:02:21
    Bloggadress: http://rendahlispanien.wordpress.com
  • Sandra säger:

    Vilka härliga bilder, ser så skönt ut med värme, hur varmt har ni det nu? kram fina du! <3

    Svar: Igår var det 15 grader i skuggan. Det känns så mycket varmare i solen. På nätterna går det ner till 1 grad. Ganska så kallt!! Det börjar bli varmare och man ska verkligen inte klaga. Kramiz
    Biggeros

    2017-01-29 | 13:41:43
    Bloggadress: http://ssandras.se
  • Netti Starby säger:

    Låter riktigt härligt och vilken underbar vän du har! :-D Kramis

    Svar: Bra vänner ska vara rädd om🤗🤗
    Biggeros

    2017-01-29 | 14:27:05
    Bloggadress: http://nettistarby.blogg.se/
  • Petra säger:

    Ja fina vänner växer inte på träd 💞Vilken härlig lounge grupp på första bilden i vitt en sådan vill jag ha och mysa i på sommaren , kramar

    Svar: Nej, verkligen inte!!! Den är jätte bekväm denna solstol. Det finns även ett solskydd till den:))
    Biggeros

    2017-01-29 | 15:40:33
    Bloggadress: http://mammansprinsessor.blogg.se
  • Amanda säger:

    Åh vad fint ni har det! :)

    Svar: Tack Amanda!!Jag trivs jätte bra:)))
    Biggeros

    2017-01-29 | 17:31:34
    Bloggadress: http://amandalarsson.nu
  • Anonym säger:

    I don't understand Swedish but i see my name writed i am sure you talking good. Nice to see again and happy see you that will!!

    Svar: I am and Mr U are so happy feliz to have met such a good (katalan) friend. I hope we gonna be amigos for ever toda la vida 🤗🤗
    Biggeros

    2017-01-29 | 18:49:48
  • moa säger:

    vilka härliga soliga bilder. ja det mesta ser bra ut i solen förutom här hemma i min lägenhet då man ser allt damm som flyger omkring :D haha. kram <3

    Svar: Det är väl nackdelen att man ser damm och att rutorna behöver putsas utvändigt när solen skiner in🤗🤗Kram
    Biggeros

    2017-01-29 | 20:18:46
    Bloggadress: http://nouw.com/moamedalicia
  • Ama de casa säger:

    Såna sanna vänner är verkligen guld värda!
    Kram på dig!

    Svar: Jag instämmer helt med dig Ama. Guld värda!!🤗🤗Kram
    Biggeros

    2017-01-29 | 20:58:58
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Days by Johanna säger:

    Härligt med såna vänner och nej de växer verkligen inte på träd.

    Svar: Har är en trogen vän!! Nej, de växer inte på träd🤗Kram
    Biggeros

    2017-01-29 | 21:52:28
    Bloggadress: http://daysbyjohanna.blogg.se
  • Ditte säger:

    Goda vänner är de som alltid finns för en. Jag brukar tänka att en god vän kan jag ringa till mitt i natten om det skulle behövas och den finns där. De som jag inte tycker jag kan ringa till /höra av mig till är bekanta och sådana har man många. Men de riktiga vännerna är något helt annat- Förstår verkligen att du och din man uppskattar Xaviers vänskap.
    Härligt att se så fint ni har dte och jag kan förstå att ni trivs och dett aär ju ert hem.
    Stor kram och jag är så glad för att du är frisk igen.

    Svar: Jag och min man trivs väldigt mycket🤗🤗Såklart så är det meningen att man gör det lilla extra för att trivas där resten av sitt liv🤗🤗Det är så jag ser på äkta vänskap att man kan ses utan att planera något speciellt. Ta det spontant. Även att de sanna vännerna ställer upp för en i väder och vind. So true!!.Vänner har man men inte många äkta. Kram på dig🤗🤗
    Biggeros

    2017-01-29 | 22:18:54
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • Christine - 29° säger:

    Så fint ni har. Och så fint med en sådan vän också, de ska man vara väldigt rädda om. Underbart. :)

    Svar: Det är vi🤗🤗Vänner väljer man med väl omsorg och de varar resten av livet🤗🤗
    Biggeros

    2017-01-29 | 22:24:01
    Bloggadress: http://www.29grader.se/
  • Tilda Barkselius säger:

    Åh jag vill också ha sol nu!

    Svar: Det är nog allas önskan att ha sol och värme🤗🤗Kram
    Biggeros

    2017-01-29 | 22:31:16
    Bloggadress: http://nouw.com/tildabarkselius
  • Anette säger:

    Var rädd om honom, Xavier.
    Förmodligen ser han er som fina vänner, sådant brukar vara ömsesidigt.
    Visst blir allt vackrare och trevligare i solsken, nu stundar bättre tider.

    Svar: I värmen funkar det mesta!! Det är ömsesidig vänskap. Inga krav utan äkta vänskap🌞🤗
    Biggeros

    2017-01-30 | 03:01:18
    Bloggadress: http://Ladyibangkok.blogg.se
  • ajlimullersandvik.blogg.se säger:

    det låter väldigt kärleksfullt :)

    Svar: Sann vänskap🤗🤗
    Biggeros

    2017-01-30 | 05:47:37
    Bloggadress: http://ajlimullersandvik.blogg.se/
  • Eva`s blogg säger:

    Super snyggt o vitt me like :) ja man kan se vem som finns när det gäller o det kommer man ihåg :) absolut ta hand om dig kramen å fin dag

    Svar: Vid sorg och glädje så ska man kunna anförtro sig om allt. Vid sorg uppdagas det ofta vem/vilka som är ens riktiga vänner. Xavier är vår katalanska vän och har hjälpt oss mycket med huvudsakliga inskrivningar, uppgifter till instanser och administrationsarbete i Spanien. Vilket vi inte hade klarat av själva. Gillar även denna solsäng som kan sättas ihop och delas på. Det finns även ett solskydd till🤗🤗Skickar en kram tillbaka 🤗
    Biggeros

    2017-01-30 | 10:04:25
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • Marie säger:

    Så jättefint det är hos Er. Värdefullt med Er spanska vän Xavier. Skönt med sol och värme. Puss o kram Marie

    Svar: Ja, du har ju även träffat Xavier🤗🤗Även min man behövde prata med någon under sjukdomsförloppet och då ringde Xavier minst 3 gånger om dagen och ville ha uppdatering. Även för att visa att han fanns där.Det är väl så man upptäcker vilka som är sina sanna vänner. Släktingar finns alltid där vare sig man vill eller inte. Sol och värme är livet🤗🤗Kram
    Biggeros

    2017-01-30 | 10:37:24

Kommentera inlägget här: