biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Rosornas stad

Kategori: Mariager

 
Nu är den fina tavlan upphängd som VI fick av min käre far och fina Maj. Den fick vi i  födelsedagspresent när vi nollade förra året.
Tavlans  skapare är en svensk konstnär/kvinna som jag inte känner till. Hon har en stil som jag gillar. Färgstark och det känns som hon befinner sig i en spansk miljö och därefter har tecknat. Tavlan passar iaf in här i Jerez.
 
 
Den hänger i hallen i angränsande till källaren. Det är bara en marmor trappa emellan. 
Denna trappa är inte nådig att ta sig upp och ner på.
Om det är så att man befinner sig på ovanvåningen och kommer ihåg att man har glömt något på nedervåningen. Då känns det väl motigt. 
Man får motion..... Det visar iaf min Garmin stegräknare/km mätare och puls mätare. 
 
 
Dessa ljushållare är köpta i Danmark när vi bodde i Mariager/Jylland i ett år 1998-99
 
Isabella gick i børnehaveklass och var bara 6 år.
Jennifer var 4 år och var en ettrig liten tjej. Vi bodde på landet i ett hus längs ån med mycket olika djur. Det var katter, en hund, vildsvin, grisar, höns, en tupp och tjurar bortom stängslet. Ni kan tro vad barnen mös.
Jag med för den delen tills grisen Polkagris inte hade vett att ha förstå att han skulle stanna ute och inte inne.
 
 
 Nöff nöff
 
Mariager betyder rosornas stad. Det är en liten pittoresk stad som ligger ca en timme från Randers och ca 2 timmar från Alborg.
 
⬆⬆⬆⬆⬆
Vg Tryck på bilden och läs mer om Mariager Wikipedia 
 
 
Mariager fjord 
 
 
 
 
 Mariager Kloster 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Netti Starby säger:

    Vad fint du har det! :-D Kramis

    Svar: Tack vännen!!🤗🤗
    Biggeros

    2017-01-30 | 16:41:08
    Bloggadress: http://nettistarby.blogg.se/
  • sandra* säger:

    Tavlan var jättefin, och det verkar som du bott på så många ställen, kan du inte göra ett inlägg någon gång med alla länder och ställen du bott? :D skulle vara intressant <3

    Svar: Det skulle jag gärna vilja göra Sandra att dela med mig av mina erfarenheter. Vi har bott på olika ställen i världen med barnen. Det är så nyttigt och bidrar till många nya kontakter och är väldigt berikande. Ha en jätte mysig kväll🤗🤗
    Biggeros

    2017-01-30 | 17:52:42
    Bloggadress: http://nouw.com/ssandras
  • Linda säger:

    Så fin tavla!

    Svar: Visst är den fin. Så mycket som pågår i motivet och massvis med färger🤗Kram
    Biggeros

    2017-01-30 | 18:12:00
    Bloggadress: http://lindaviktoria.se
  • Ama de casa säger:

    Vilken jättefin tavla! Gillar den verkligen - både matglad och färgglad. Glad, alltså - kort och gott! :-)

    Svar: Visst blir man tillfredställa när man tittar på tavlan. Det är så mycket som pågår i motivet. Den passar in här🤗🤗
    Biggeros

    2017-01-30 | 19:36:03
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Anna, New York - Travel on a Cloud säger:

    Vilken fin tavla! Gillar färgerna och att den utstrålar glädje.

    Kul att höra om fler "rosornas stad". Närmast tänkte jag faktiskt på Visby. :)

    Trappor hemma, ja det är på gott och ont ... Vi har hela tre våningar i vårt eget hus, så det är 36 trappsteg mellan översta och understa våningen. Bra med vardagsmotion på detta sätt, dock!

    Kram

    Svar: Jag var tvungen att gå och räkna trappstegen och vi har 32. Så du klådde mig med 4 =)Det är verkligen bra motion!! När jag har varit ute på våra resor och kommer hem efter en månad. Då känns det rätt så trögt till att börja med. Visst är det så att det finns fler pittoreska små städer som konstigt nog påminner om varandra. Visby är ju så charmig liten stad. Visst utbringar tavlan glädje och dessutom är den färgglad🤗🤗Kram på dig
    Biggeros

    2017-01-30 | 19:42:12
    Bloggadress: http://www.travelonacloud.com
  • Tilda Barkselius säger:

    Men så fin tavla och så fina ljushållare!!

    Svar: Jag tycker även att tavlan är fin=)Ljushållarna är nästan 20 år gamla nu. De fortfarande snygga🤗Kram
    Biggeros

    2017-01-30 | 22:16:39
    Bloggadress: http://nouw.com/tildabarkselius
  • ullie säger:

    så fin tavla o gullegris så fin Du har det mysigt hos dej kul me fin tavla
    kramar o fin tisdag

    Svar: Älskar tavlan=)Ett ganska så fiffigt namn på grisen!!! Han smet alltid in till oss=( mindre roligt. Godmorgon🤗🤗
    Biggeros

    2017-01-30 | 22:48:12
    Bloggadress: http://weberskold.se/
  • Anette säger:

    Inte hade jag förstått att du bott på så många platser.
    Kollade dina första inlägg och fick lite mer info.
    Kommer ni att bli kvar länge i Spanien?
    Fin tavla med härliga färger.

    Svar: Vi bor i Spanien. Vi har sålt vårt hus i Blekinge=)Vi började att resa med barnen när den minsta var 6 månader. Då hade vi ett hus i Sverige att komma tillbaka till där i emellan. Jag ska skriva lite om varje land som vi har bott i successivt=) Det är så kul att få vara med att ha bott i olika länder. Dessutom har både jag och barnen kontakt med vänner från de länder vi har bott i. Så ligger det till🤗🤗Kram på dig
    Biggeros

    2017-01-31 | 01:48:56
    Bloggadress: http://ladyibangkok.blogg.se
  • Veiken säger:

    En tavla helt i min smak. Jag tycker för det mesta om starka färger.
    Danmark är ett fint land. Tycker om att åka dit! Kram

    Svar: Jag tycker om skarpa färger=)Så tavlan passar in i vårt hem. Vi trivdes i Danmark vi fick bli tom danska medborgare.
    Kram🤗
    Biggeros

    2017-01-31 | 06:42:19
    Bloggadress: http://veiken.se
  • Ami säger:

    Så fin tavla! Och den passade jättebra där i trappen hos er :)
    Kram

    Svar: Visst passar den in. Det är nästan det första man ser när man kommer in i hallen, Tavlan!!Trevlig dag=)
    Biggeros

    2017-01-31 | 10:33:30
    Bloggadress: http://rendahlispanien.wordpress.com
  • wiolettan säger:

    Intressant och färgglad tavla. Mycket som händer på bilden och ju mer jag tittar ju mer hittar jag.
    Trappa upp och ner flera gånger om dagen, ja, det blir vad som kallas vardagsmotion och ska vara nyttigt.
    Rosornas stad ser ut att vara en pittoresk stad med mycket att titta på och njuta av.
    Härligt med djur, förstår att ni trivdes.
    Varm kram till dig och roligt att läsa om, vad du har varit med om

    Svar: Tack, Wiolettan!! Jag ska skriva om de länder vi har bott i. Jag har så goda minnen=)Tavlan har mycket som pågår. Jag älskar färgerna🤗Kram
    Biggeros

    2017-01-31 | 10:41:32
    Bloggadress: http://wiolettan.bloggplatsen.se
  • Ghugge säger:

    Vilka härliga minnen och bilder!
    Jättefin tavla, förstår att du gillar den!
    Tack för att vi fick ta del av ditt liv!
    Kram

    Svar: Jag delar gärna med mig=)Tavlan tilltalar och jag förstår varför. Den passar in här och bidrar en färgklick till vardagen. Kram på dig🤗🤗
    Biggeros

    2017-01-31 | 16:27:34
  • Amanda säger:

    Åh vilken fin tavla :)

    Svar: Jag har fått många nöjda responser som tycker om tavlan. Precis som jag=)
    Biggeros

    2017-01-31 | 18:19:00
    Bloggadress: http://amandalarsson.nu
  • Jessica Högberg säger:

    Fin tavla, fina bilder och fina minnen

    Svar: Tack Jessica 🤗🤗Minnen är härligt att blicka tillbaka till och tavlan är väldigt givande att titta på med allt som händer i motivet!! Rogivande med andra ord=)
    Biggeros

    2017-01-31 | 18:35:31
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Lena i Wales säger:

    Jättefin tavla! Helt i min stil.
    Roligt med lite Danmarksbilder.
    Jag har nu lämnat Spanien för Wales.
    Ha det bra!

    Svar: Jag hoppas att du har haft en mysig vistelse i Spanien =)Visst har man minnen i bagaget såsom Danmark..Tavlan har mycket som faller mig i smak🤗🤗Kram
    Biggeros

    2017-02-01 | 10:45:50
    Bloggadress: http://lenaiwales.wordpress.com
  • N säger:

    Fin tavla!!

    Svar: Visst är den fin=)))Kram
    Biggeros

    2017-02-01 | 12:08:14
    Bloggadress: http://nathalienyren.se/
  • Znogge säger:

    Så fin tavlan är och dessutom en tavla man blir glad av :D

    Kram

    Svar: Motivet ger en positiv energi med alla dessa färger🤗Kram
    Biggeros

    2017-02-01 | 17:24:15
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här: