biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

När vindarna har vänt

Kategori: La Casa

Idag är man tacksam att man har möjligheten att stanna hemma. Det blåser till storm i Jerez och det gäller att hålla i hatten. 
 
 
 Jag gick en mycket kortare PW i morse och vad glad att jag kom tillbaka till huset helskinnad. Snacka inte om hur jag såg ut i håret.......
 
 
Idag har jag putsat lite fönster inomhus för utomhus är inte lönt att putsa för än vindarna har vänt.
Sedan ska jag skura golv. Marmor och laminatgolv. Inte den mest roliga sysselsättningen  i livet...
 
 
Jag har fått plockat in en del kuddar, grillskyddet hade blåst iväg och vår kokospalm verkar inte må så gott i stormen. I med det att stammen är så vek så här i början är vi tvungna till att binda upp palmen så att den får stadga.
 
 
Borta med vinden hade varit i detta läge ett bra val av film...
 
 
Jag spenderar min dag inomhus. Skönt att blicka ut och inte bry mig om att vinden ska dra i mig och kasta runt mig i en tromb. 
Väntar in läget att det ska avta då jag kan ta en rask promenad. 

Kommentarer

  • Znogge säger:

    Palmen såg onekligen ut att behöva något stöd. Hoppas vinden lägger sig snabbt för stormar är inte någon hit alls...

    Svar: Vi ska köpa rep och stötta upp palmen. Det kan behövas. Förhoppningsvis så ger stormen med sig🤗Kram
    Biggeros

    2017-01-18 | 15:57:23
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com/
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Fy fn vilket väder! Regn, 7 grader. Här blåser det inte längre i alla fall. Och snart måste jag gå ifrån brasan för sonen ska på judo. Hua!

    Härligt att se att du har inte heller slängt ut dina vackra julstjärnor. Mina frodas. Nåja, de tycker just nu att de borde få vatten.

    Svar: Visst är det svårt att ta död på julstjärnor här i detta klimat. Vad händer... På många håll i Spanien snöar det. Vi har haft full storm men nu har det mojnat lite. Ha det bra i ovädret Emma🤗
    Biggeros

    2017-01-18 | 16:48:42
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • Ditte säger:

    Jag förstår dig helt! Även i Torrevieja blåser det rejält, regnar mycket och det snöade i morse. Termometern står nu på +6. Har varit ute och ätit lunch med vänner, men genomblöt och iskall när jag strävade hemt i motvinden. Trots att jag kom igår längtar jag idag hem till Stockholm. Men det går över...
    Tror både dina golv och fönster blir fina och skönt att ha något värmande att syssla med.
    Stor kram!
    SEr på tv att det är snöigt, kallt och blåsigt på många ställen runt om i Spanien just nu.

    Svar: Ja, jag såg att det snöade lite i Malaga på sina håll. Visst är det märkligt Ditte. Vi får verkligen hoppas på bättre väder och då för din skull som är i Spanien på bestämd tid. Kram
    Biggeros

    2017-01-18 | 16:51:55
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • Tilda Barkselius säger:

    Usch himla jobbigt när det blåser mycket, hoppas vinden snart avtar så du kan ta dig ut :)

    Svar: Jag har varit ute och gått min kvällspromenad och jag tror att det har avtagit en del🤗🤗
    Biggeros

    2017-01-18 | 19:52:55
    Bloggadress: http://nouw.com/tildabarkselius
  • Anneli säger:

    Hoppas att det har lugnat ner sig nu.. Här har vi tråkigt väder. Det vet inte om det ska vara vinter eller höst ?!. Skitväder på ren Svenska.

    Jag längtar tillbaka till Fuengirola o jag hoppas att jag kan komma dit åtminstone en gång till i livet.

    Ha en fin kväll kram ♥

    Svar: Ditte sade att det var snö i Torrevejja =/Väldigt knepigt med väderleken. Här är det kallt så det gäller att ta på sig vindtåligt. Snart kommer värmen igen och jag är helt säker på det. Såklart du ska åka tillbaka till Fuingerola. Man måste ha mål här i livet och byta miljö. Tråkigt när det är skitväder och man inte vet från dag till dag hur vädret ska bli. Ha du med en mysig kväll. Kram🤗🤗
    Biggeros

    2017-01-18 | 20:30:12
  • Days by Johanna säger:

    Hoppas du inte blåser iväg :)

    Svar: Fortfarande är jag kvar på marken och där ska jag stanna🤗🤗Jag var ute på min PW i kväll och vinden har avtagit men hundan vad kallt det var. Ovanligt i Jerez. Ha en jätte mysig kväll min fina vän🤗🤗
    Biggeros

    2017-01-18 | 20:34:45
    Bloggadress: http://daysbyjohanna.blogg.se
  • Lena%20i%20Wales säger:

    Blåsigt var det in runt oss här utanför Marbella, men kallt inatt, bara 6 grader. Det är kallt för denna plats.
    Sköt om dej och håll i hatten!

    Svar: Tack Lena jag fick din kommentar. Jag ska hålla i hatten🤗🤗Kram
    Biggeros

    2017-01-19 | 08:24:55
  • Lena i Wales säger:

    Det blev tokigt med mitt namn när jag skrev nyss, så gör ett nytt försök.
    Blåsigt var det in runt oss här utanför Marbella, men kallt inatt, bara 6 grader. Det är kallt för denna plats.
    Sköt om dej och håll i hatten!

    Svar: Jag hörde och såg via en IG vän att längre upp i bergen i Malaga hade det snöat lite. Konstigt. Det är inte så varmt här heller. Temperaturen går ner till 1 grad på natten. Kallt och rått. Nu får gärna solen komma en sväng Lena. Ta hand om dig med🤗
    Biggeros

    2017-01-19 | 08:25:56
    Bloggadress: http://lenaiwales.wordpress.com
  • Anette säger:

    Passa på att läsa och mysa inomhus. PW kan vänta på bättre väder.

    Svar: Jag lyckades ta mig ut på kvällen för min kvällspromenad. Det var betydligt lugnare men kallt. När man väl har kommit igång med motionering så är det svårt att sluta Anette🤗🤗
    Biggeros

    2017-01-19 | 09:50:15
    Bloggadress: http://ladyibangkok.blogg.se
  • Ama de casa säger:

    Duktigt av dig att överhuvudtaget ta dig ut i det där vädret!

    Här har snön övergått i regn, och jag har inga som helst planer på att lämna soffan idag. Utom för att möjligen ta mig till köket och toan då... ;-)

    Svar: Usch så konstigt det ser ut i världen. Jag har aldrig hört att Alecante och Torrevejja har drabbats av snökaos. Jag hade även stannat hemma och gått ut tills snön smält. Ha en bra dag inomhus🤗
    Biggeros

    2017-01-19 | 10:25:51
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Jessica Högberg säger:

    Vädret är lite konstigt överallt nu verkar det som... ha en härlig dag innomhus!

    Svar: Tack, Jessica!! Inatt gick temperaturen ner till 1 grad😉Idag blåser det inte men det är kallt för att vara i Spanien.
    Biggeros

    2017-01-19 | 11:15:31
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Ami säger:

    Usch ja, vilket busväder vi har fått här i Spanien! Vi är ju vana vid sol och blå himmel....
    Vi stannar också inne idag och myser i värmen!
    Kram

    Svar: Att ni stannar hemma gör ni rätt i Ami. Ta det lugnt och ha det mysigt. Det ska jag med🤗Kram
    Biggeros

    2017-01-19 | 12:10:39
    Bloggadress: http://rendahlispanien.wordpress.com
  • Marie säger:

    Oj då kom blåsten även till Er. Här i skåne Malmö där det nästan jämt blåser och dessutom ruggigt och kallt. Men det var varmt och skönt när jag var hos Er i Spanien, och det får man vara glad för puss o kram Mamma.

    Svar: Både du och Jennifer hade tur med vädret=)Nu är det regnperiod och kallt. Växterna får sitt!!!Snart kommer solen.....🌞🌞🌞
    Biggeros

    2017-01-27 | 11:00:54

Kommentera inlägget här: