biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Parque San Pablo

Kategori: Min Blogg

 
 
Denna fina park Parque San Pablo ligger mitt i emot vårt hotell. Den har även en ansamling av duvor. Parque de palomas.
 
Jag undrar så var de hade fått namnet ifrån när de döpte hotellet...San Pablo
 
 
En stor SOL har det varit dessa dagar denna vecka. Det känns alltid lättare att gå upp när solen är närvarande. 
 
 
Den här parken fortsätter jag min dagliga PW och jag är inte ensam om att aktivera mig....tro mig
 
 
Först vill jag visa parkens fina belysning i en dekorativ stil.
 
 
 
Här ser vi den dagliga verksamheten i parken.
Många väljer att gå i lunkade takt...
 
 
Andra samverkar med hjälp av löpning..
 
 
En vuxen man kör sina dagliga rutiner medhjälp av verktyg på lekplatsen....
 
 
Här syns inga barn till förutom tomhet på lekplatsen...
 
 
Finn duvan på bilden.....
 
 
Tittut från fönstret...
 
 
 Nu förstår jag att denna park är ett tillhåll för duvor
 
 
Invasion av duvor
 
 
Här fjädrar sig en duva inför sina badvänner.  Härligt att se att någon tar debutdoppet  i den härliga vårvärmen. 
 
 
I denna park ska jag spendera många steg. Inte så tokigt.
( läs mer om Spaniens Ecija i ett tidigare inlägg)
 
 
 
 51 min (58,2 km) 

Kommentarer

  • Marie säger:

    Så jättefina bilder du tagit. Så härligt det ser ut. Här har kommit mycket snö så jag kunde ej köra bil i dag kram Marie.

    Svar: Hemskt!! Kram på dig
    Biggeros

    2017-02-08 | 17:07:54
  • Marie säger:

    Så jättefina bilder du tagit. Så härligt det ser ut. Här har kommit mycket snö så jag kunde ej köra bil i dag kram Marie.

    Svar: Usch det låter som du är helt insnöad och inte kommer ut. Bara ta det lugnt idag och mys med en kopp te. Kram och var rädd om dig🤗🤗
    Biggeros

    2017-02-08 | 17:07:55
  • Ama de casa säger:

    Vilken härlig park! Och jag såg allt duvan där vid hans fötter. Gissar att den var sur för att favoritplatsen - huvudet - hade intagits av den taggiga solen :-D

    Svar: Den parkett platsen är ju redan upptagen. Synd=dJag kan tänka mig att duvan blev sur och fick nöja sig med en nedre läktare plats. Visst är hotellet bekvämt på alla sätt och vis=)Trivs bra.
    Biggeros

    2017-02-08 | 17:43:20
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Ghugge säger:

    Visst ser jag duvan..!!
    Underbara bilder som du visar!
    Sämre ställen finns att motionera på än den vackra parken men kanske lite för många duvor..!
    Kram och ha det bäst!

    Svar: De blir knappt rädda de där spanska duvorna. Om man lyckas passera dem vore det ännu bättre🤗🤗Bra att du lyckades hitta duvan på statyn. Visst är det en tjusig park🤗🤗Kramiz
    Biggeros

    2017-02-08 | 18:28:17
  • Tilda Barkselius säger:

    Men så härligt det såg ut(bortsett från duvorna då :) )

    Svar: Duvorna fick jag tyvärr på köpet. De var överallt. Här skiner iaf solen🤗
    Biggeros

    2017-02-08 | 19:52:28
    Bloggadress: http://nouw.com/tildabarkselius
  • TantGlad säger:

    Vilka fina och klara bilder du har tagit, och så kul att se. Ser fint ut vännen.

    En stor kram till dig

    Svar: Härligt att du känner så. Det är så kul att dela med sig till andra. Man har ett sådant utbyte med andra bloggare. Hoppas allt är bra med dig vännen 🤗Kram
    Biggeros

    2017-02-08 | 19:52:38
    Bloggadress: http://tantglad.bloggo.nu
  • Amanda säger:

    Wow vilka fina bilder! :)

    Svar: Det finns så mycket att se i alla städer och fina motiv🤗
    Biggeros

    2017-02-08 | 19:59:53
    Bloggadress: http://amandalarsson.nu
  • Ditte säger:

    Trevligt med en park mitt emot ert hotell och vilken fin park dessutom. Jag fastnade nog mer för belysningen än duvorna för duvor är inte mina favoriter direkt.
    Kram och ha det fortsatt bra och jag är med dig...

    Svar: Visst är lyktorna vackra Ditte!! Duvor hör väl inte till mina favoriter heller. Trevlig kväll. Kram
    Biggeros

    2017-02-08 | 20:12:54
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • Netti Starby säger:

    Vilka fina platser ni har besökt och det blev en bra bit för er :-D Kramis

    Svar: 1 och 1/2 timmes tar det från Jerez. Inte så väldans långt=)Visst har man varit på olika platser. Mycket städer i Spanien =)
    Biggeros

    2017-02-08 | 21:08:52
    Bloggadress: http://nettistarby.blogg.se/
  • Znogge säger:

    Det var verkligen gott om duvor. Så vackert det ser ut där du befinner dig nu. I den parken hade jag gärna promenerat!

    Kram

    Svar: Jag gillar parker med olika aktiviteter och grönska. Man känner sig så fridfull. Trevlig kväll
    Biggeros

    2017-02-08 | 21:35:01
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com/
  • Linda säger:

    Så fina bilder!!

    Svar: Tack Linda🤗Kram
    Biggeros

    2017-02-09 | 07:39:34
    Bloggadress: http://lindaviktoria.se
  • Petra Olsson säger:

    Vilka härliga bilder.skönt med sol det har vi med fast med -7 då:) kram

    Svar: Härligt med en sol som tittar fram även om det är bara-7 grader. Ha en härlig dag🤗🤗Kram
    Biggeros

    2017-02-09 | 10:58:43
    Bloggadress: http://mammansprinsessor.blogg.se/
  • Marita säger:

    Vad vore städer utan parker, och den där är ju toppenfin, även lekparken gillas. Duvor i den mängden gillas däremot inte, lite för många..**
    Kram och ha det gott i det härliga vädret/

    Svar: En och annan duva OK men här invaderar det av duvor. De bara skitar ner tyvärr=/Det det som är det fina med städer🤗🤗Kram
    Biggeros

    2017-02-09 | 12:06:37
  • A M säger:

    Wow vad fint!
    sv: Visst är den det!! :D

    Svar: En mysig park som jag ofta kommer att promenera i🤗🤗
    Biggeros

    2017-02-09 | 12:20:49
    Bloggadress: http://alicemalmstrom.blogg.se/
  • Bella säger:

    Åh vilka fina bilder!

    Svar: Fina motiv att plåta Bella!!
    Biggeros

    2017-02-09 | 12:51:03
    Bloggadress: http://nouw.com/bellss
  • wiolettan säger:

    Härliga bilder som du har tagit. Mycket som du har uppsnappat i den fina parken.
    Jodå, jag ser allt duvan, vid hans fötter ungefär.
    Det var en massa duvor du har fotat. Här finns det inte så många. Jag var till Venedig och på Markusplatsen där, tjockt med duvor, inte trevligt. Som dom smutsar ner.
    Trevligt att få se närbild på solen.
    Ha det fortsatt fint.
    Kram!

    Svar: Jag fick även erfara det att torget i Venedig var fullt av duvor. Ingen skön syn. Parken ligger precis utmed hotellet så jag princip snubblar in. Många motionerar och kommunicerar i parken. Ett bra tillhåll för många även duvorna. Ha en fortsatt trevlig dag 🤗🤗Kram
    Biggeros

    2017-02-09 | 14:14:52
    Bloggadress: http://wiolettan.bloggplatsen.se
  • Ida säger:

    Åh vad fina bilder!! :)

    Svar: Tack så väldans Ida🤗🤗
    Biggeros

    2017-02-09 | 15:56:34
  • Eva`s blogg säger:

    Härliga bilder och kul att se annat än dessa gråa dagar kramen

    Svar: Så länge solen skiner så ser det mesta bra ut=)Kram tillbaka🤗
    Biggeros

    2017-02-09 | 15:57:33
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här: