biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Paraguas

Kategori: Spaniens Ecija

 
Tidigt på söndags förmiddagen så tog jag min dagliga PW
 
 
Ja, ni ser rätt det regnar i Ecija.
Hela dagen.
 
 
 
 
Jag var inte ensam i parken.  Utan jag såg på långt håll en skymt av en svart skepnad med ett stort paraply...
Jag kämpade på med mina snabba över 3500 steg i 40 minuter. Inget stoppar mig även om lite regn faller tungt på mitt huvud.
 
 
Däremot vad som definitivt hade stoppat mig ......
 
 
(Dos jóvenes observan las calles de Écija inundadas por el agua).
 
2010 kunde det se ut så här på gatorna i Ecija.
Det stoppade dessa två ungdomar.
 
 
 
Nästa gång jag går ut så är det nog bäst att ta med sig paraplyet. Vet ni vad paraply heter på spanska??
Paraguas  (för/mot vatten)
Hasta mañana

Kommentarer

  • Ama de casa säger:

    Regn brukar stoppa mig - om jag inte absolut måste ut. Men ibland kommer det ju överraskande också när man redan är ute...

    Duktigt av dig att trotsa regnet! :-)

    Svar: Jag måste hålla igång varje dag=) Min man jobbar ändå. Det gick bra och jag överlevde regnet!!!Hoppas ni har bättre väder=)
    Biggeros

    2017-02-12 | 17:40:00
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Tilda Barkselius säger:

    Himla tråkigt att det regnar, så starkt av dig att ta dig ut ändå!

    Svar: Bättre än att sitta hemma hela dagen när mannen jobbar=) Ha en trevlig söndagskväll🤗🤗
    Biggeros

    2017-02-12 | 18:16:04
    Bloggadress: http://nouw.com/tildabarkselius
  • Petra Olsson säger:

    Trist med regn men kläder efter väder:) hoppas ni får bättre väder snart,kramar

    Svar: Det ska vara lite regn de närmaste dagarna. Det finns kläder mot regn och paraply =) God kväll 🤗🤗
    Biggeros

    2017-02-12 | 20:54:18
    Bloggadress: http://mammansprinsessor.blogg.se/
  • Ulf Grönlund säger:

    Tack för support Biggeros, jag följer dig mer frekvent nu :)

    Svar: Tack Ulf!!Här regnar det i Ecija och hoppas snart på sol och värme. Trevlig kväll
    Biggeros

    2017-02-12 | 21:30:18
    Bloggadress: http://www.gronlunds.blogg.se
  • BP säger:

    Såg på BBC:s weather forecast att hela Spanien återigen drabbats av regn, även Costa Blanca, där det ju aldrig regnar;-)

    Snygga dojjor - inte riktigt lämpade för det här vädret dock. Hoppas du har torkmöjligheter. Å du - det var en konstig park - inte ett grässtrå där inte, bara asfalt, en häck och en cykelbana;-)

    Svar: Ingen grönområden förutom trädallen och blomsterarrangemangen. Annars är det cykelbana rakt igenom parken, sandblandad jord yta resterande och stenplattor. Många parker ter sig olika. Gummistövlarna glömde jag hemma. Konstigt nog blev jag inte våt om fötterna. Jag gick zick Zack runt pölarna=) Dessa träningsskor är så sköna och är köpta i Sverige. Färgglada =)Godmorgon🤗
    Biggeros

    2017-02-12 | 22:20:36
  • Zyllah säger:

    Vad spännande att det regnar hela dagen. Jag älskar när sånt händer här i swealand. <3

    Svar: Lite regn skadar ingen. Bara man ser någon ljusning. Godmorgon 🤗🤗
    Biggeros

    2017-02-13 | 08:14:10
    Bloggadress: http://zyllah.com/
  • Bella säger:

    Skönt med PW, men tråkigt med regnet!

    Svar: När PW är undanstökad har jag glömt att det har regnat. Det är så skönt att bara komma ut÷)Kramiz
    Biggeros

    2017-02-13 | 08:57:55
    Bloggadress: http://nouw.com/bellss
  • Ami säger:

    Ja, det har regnat en hel del här i Spanien den här vintern :( Och blåst så man nästan inte kunnat använda paraplyet! Men vi ser framåt :)
    Kram

    Svar: Vi ser framåt Ami=) Inga sura miner. Trevlig dag innan hjärtans dag❤
    Biggeros

    2017-02-13 | 10:14:34
    Bloggadress: http://rendahlispanien.wordpress.com
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Problemet är egentligen inte regnet utan att det är i Spanien så svårt att hitta bra saker för att skydda sig mot det. Paraply är det som finns oavsett om man är två år eller 92.

    Har man bra på sig så är det ju mysigt att gå i regnet! Du är duktig, du! Och klatschiga skor har du också!

    Svar: Du har rätt!! I Sverige finns det ett helt annat utbud när det gäller regnkläder. Det är tur jag har köpt kläder i Sverige. Paraply glömmer jag oftast hemma såsom i detta fallet. Nu däremot behöver jag inget av det för nu skiner solen. Ha en bra dag Emma🤗🤗
    Biggeros

    2017-02-13 | 12:09:57
    Bloggadress: http://www.solsomsol.blogspot.com
  • Amanda Jona [SPONTAN] säger:

    Bra jobbat att du gav dig ut ändå! Jag hade ju hellre stannat inne under en filt eller så, haha ;)

    Svar: Jag tyckte det var skönt efter att jag hade varit ute och gått=)Därefter kröp jag ner under filten=)Kram
    Biggeros

    2017-02-13 | 13:13:56
    Bloggadress: http://spontan.blogg.se
  • Marie säger:

    Fy vad det regnar ta med dig paraplyet nästa gång men lite regn kan man stå ut med. Puss o kram Marie

    Svar: Så länge det inte kommer stora skurar så går det annars. Nu skiner iaf solen=)Ha en bra dag. Kram🤗
    Biggeros

    2017-02-13 | 14:12:39
  • ajlimullersandvik.blogg.se säger:

    Bor du där? :)

    Svar: Jag bor i Jerez ca 1 1/2 timmes med bil. Förbi Sevilla. Trivs jätte bra🤗🤗Kram
    Biggeros

    2017-02-13 | 15:55:17
    Bloggadress: http://ajlimullersandvik.blogg.se/
  • Therese säger:

    Så tråkigt med regn :( Idag har vi faktiskt helt fantastiskt väder :D

    Svar: Ombytta roller=) Jag gläds med dig!! Vi har även en sol som tittar fram lite då och då=) kram
    Biggeros

    2017-02-13 | 16:42:06
    Bloggadress: http://theresequeen.com
  • Ditte säger:

    Det vill till att ge sig ut utan att fundera och blåser det är ju paraplyet mer ett vindfång.
    Bra med regnkläder från Sverige för det behövs dessa dagar. Men med mycket vatten känns skorna mer som soll. Avrinningen är ju inte den bästa på gatorna.
    Har ju regnat en del i Spanien nu så kanske är det snart färdigregnat.
    Och är du målinruktad, vilket du är, så går ju promenaden av bara farten...
    Stor kram!

    Svar: Exakt Ditte=) Då finns inget som heter dåligt väder!!Visst borde det ha regnat färdigt nu. Jag tycker det redan ser ut som att det ska klarna upp. Ha en trevlig kväll eller ska jag säga godnatt🤗🤗Kram
    Biggeros

    2017-02-13 | 22:19:19
    Bloggadress: http://dittemitti.se

Kommentera inlägget här: