biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Nuestra Señora

Kategori: Spaniens Ecija

 
Kyrkan ligger på torget Santa Maria, där ligger även ett monument av (Century) århundradet  XVIII huggen i marmor av beskyddare av Ecija, jungfru av dalen och San Pablo.
 
 
Det är den kanoniska säte brödraskapet av fångenskap / La Borriquita och broderskap  av "Vår Lady av Rocío".
 
Santa Maria Nuestra señora
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 
 
 
Jag gick in genom den enorma trä porten. 
De flesta kommer hit för att tillbe Ave Maria.
Andra som jag kommer att få se kyrkans interiör. Det är gratis och har öppet hela dagen.
 
 
 
Hunden ser ganska så uttråkad ut när Husse knappar på sin mobil...
 
 
Jag har bättre för mig att kolla in monumentet....
Och denna cirkelformade entrée, gjord av mahogny i barockstil.
 
 
Sneglar man upp i taket möts man med blicken av runda och genuina konstverk till fönster.
 
 
 
 Här ser ni det pompiösa altaret som heter duga.
 
 
Fyrkantiga alster som fönster.
 
 
 Jesus i all ära
 
 
Många gånger har jag förundrat mig varför alltid Jesus har ett EXTRA sken som lyser upp honom...
 
 
 
Det är väl inte så mycket att grunna på. Det finns världsliga saker som är viktigare att bry sig om.....
 
 
 
Det finns många små altaren som man kan tillbe och tända ljus för sina avlidna släktingar
 
 
Vilken Egendom kyrkan bar på förr
 
 
 
 Det firas de handlingar som varje år presenterar "Ecijas vänner" Föreningen ägnar sig åt främjandet av Ecija som stad.
 
 
Predikarstolen 
 

Kommentarer

  • Annelie säger:

    Wow, jag kan bara säga WOW om denna kyrka.
    Spanien i all ära,,, är otroliga på byggnationer.
    Var till Barcelona för ett X antal år sedan,,, snacka om att bli fascinerad.

    Tack så hjärtligt för din kommentar inne hos mig, välkommen åter.

    Ha nu en riktigt mysig alla hjärtans-dag.. // Annelie

    Svar: Tack Annelie!! En glad Alla ❤ ans dag till dig med. Man får aldrig nog när man går i kyrkor. Det finns som rikedom och fridfullhet inom kyrkans väggar. Jag gillar atmosfären. Jag är inte kristen men blir väldigt fascinerad av interiören. Här i Ecija finns det många kyrkor och två är avbockade. Jag hinner nog inte gå igenom alla. Tack för din fina kommentar och vi ses åter. Kram
    Biggeros

    2017-02-14 | 12:35:36
  • Days by Johanna säger:

    Wow vilken kyrka!

    Svar: Den är jätte fin inuti. Mycket fint att ta in=) Kram och trevlig Alla ❤ ns.
    Biggeros

    2017-02-14 | 14:38:54
    Bloggadress: http://daysbyjohanna.blogg.se
  • Moa säger:

    Vad fina bilder :)

    Svar: Fin inredning oxå=) Finns så många kyrkor. Kram
    Biggeros

    2017-02-14 | 14:41:47
    Bloggadress: http://moakandelin.devote.se
  • annelie säger:

    wow kram

    Svar: Trevlig Alla ❤ ans dag
    Biggeros

    2017-02-14 | 15:04:11
    Bloggadress: http://tippellertopp.blogg.se
  • Netti Starby säger:

    Vilken vacker kyrka! :-D Kramis

    Svar: Jag håller med dig. Super fin❤Kram
    Biggeros

    2017-02-14 | 16:35:17
    Bloggadress: http://nettistarby.blogg.se/
  • Ama de casa säger:

    Hmm... Du for inte med osanning när du sa att det finns många kyrkor i stan... ;-) Den var jättefin - men jag gillar nog förra kyrktornet ännu bättre :-)

    Svar: Jag likaså. San Juans torn är finare=)Ha en trevlig dag med din respektive ❤
    Biggeros

    2017-02-14 | 17:55:21
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Ulf Grönlund säger:

    Jiissus, så många fina bilder :)

    Svar: Du vet inte hur många kyrkor det finns i Ecija. Jag kommer omöjligt hinna ploga mig igenom alla. Ha en trevlig Alla hjärtans dag!!
    Biggeros

    2017-02-14 | 18:44:30
    Bloggadress: http://gronlunds.blogg.se
  • Zyllah säger:

    såååå coolt ju!!! <3

    Svar: Tack vännen!! Trevlig Alla Hjärtans dag ❤
    Biggeros

    2017-02-14 | 20:28:25
    Bloggadress: http://zyllah.com/
  • Ditte säger:

    Vilken fantastisk kyrka och du har verkligen fångat vackra bilder från den.
    Tänk alla pengar, svett , liv och möda det har kostat att bygga alla dessa kyrkor ...
    Har ofta tänkt på det när jag besökt de katolska länderna kring Medelhavet. Mycket kultur och historia finns här i väggarna.
    Jag tycker alltid kyrkor är fascinerande och tittar gärna in i dem. Och vist har Spanien många vackra krrkor.
    Tack för den här rundturen.
    Stor kram!

    Svar: Jag har även förmåga att söka upp kyrkor och katedraler =) Jag finner mig fascinerad av allt guld och glim. Vilket jobb som sitter i fogarna. Så roligt att du finner det intressant. Det är bara början Ditte😉😉Kram på dig. Vi ses snart igen!!
    Biggeros

    2017-02-14 | 22:28:01
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • Tilda Barkselius säger:

    Gud så fin!!

    Svar: Fin interiör i mina ögon=) Ha en fin dag min vän!!!
    Biggeros

    2017-02-14 | 22:55:32
    Bloggadress: http://nouw.com/tildabarkselius
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Ja, vilken kyrka. Katolikerna kan det där med utsmyckning, de vet bara inte riktigt när det är dags att sluta. :)

    För vackrast är ju ändå jungfrun som står där med alla blommorna vid fötterna. I all enkelhet men med stor konstnärlighet och talang.

    Svar: Jag gillar Jesus som kommer ridande på en åsna. Det har jag aldrig sett tidigare. Visst är det tjusigt men förmögenhet i de katolska kyrkorna/ katedraler verkande inte fattas på den tiden. Här kan man snacka om detaljer från golv till tak. Ha en bra dag🤗
    Biggeros

    2017-02-15 | 11:11:55
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Haha, du menar han som har tre händer stickandes ut ur huvudet!?

    Svar: Ja, exakt !! Du har skarpa ögon. Jag var tvungen att checka upp det. På långt håll ser det ut som händer på huvudet. Vad händer...
    Lite roligt att se hur man kan tolka bilder. Låt fantasin flöda...🤗🤗

    Biggeros

    2017-02-15 | 11:42:32
  • Carita Liljendahl säger:

    Sådana utsmyckningar! Wow!
    Man kunde förr - eller gav sig tid för arkitektur.

    Svar: Jag känner oxå så att det är tur att det fanns arkitekter och konstnärer som kunde sin sak på den tiden. Annars hade vi inte fått turen att få se detta nu=)Kram
    Biggeros

    2017-02-15 | 17:18:09
    Bloggadress: http://debutsky.wordpress.com

Kommentera inlägget här: