biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Från hus till Palats

Kategori: Spaniens Ecija

Casas och Palacios 
 
 
Som ni ser så har jag fotat skyltarna för att någonsin komma ihåg vilket hus och palats som är vilket. Det är inte så lätt att hålla reda på.
Då är det bra att ha en skarp skylt. Annars spelar det stor roll att peka ➡ med en om den nu skulle vara suddig.  Den fyller inte alls någon funktion med andra ord. Jag har en hel del oskarpa skyltar i mitt arkiv som jag inte alls kan tyda.
Nu kommer jag helt plötsligt att tänka på BP som förvaltar skyltningen på söndagar.
 
 
Skatteverkets kontor för deklaration av inkomst  för årets i Écija. Vi visar dig all kontaktinformation som ...
 Kan vara bra att veta var skattekontoret ligger. Här i Spanien  ska deklarationen var inne den sista Juni. 
 
 
 Casa Museo Hermandad de San Gil, Écija
 
 
 
 Här ligger det 3 stjärniga hotellet....
 
 
 
Palacio de Granados = Granatäpplens palats
 
 
 Vilken entré...
 
 
Vilken fin taknock!!!
 
 
 
Ännu en Casa
 
 
 
Vilka fina balkonger som gjorde klicken över i:et.... 
 
Huset ligger på Plazuela de
NTRA SRA
Del Valle 
 Efter jag hade gått i timmar så gick jag förbi den ena kyrkan efter den andra....
Som sagt återkommer jag om det. Just nu stod jag vid torget och tittade på de fina husfasaderna...
 
 
Och deras stora portar...
Som sagt stod jag och blickade på den stora kyrkan som inte kunde missas. Den visar jag nästa gång....
 
 
Många fina målningar som pryder fasaden och en kvast Som hänger på balkongen...
Så tro nu inte att det är  sista av Ecija ni får se.... Jag har så mycket att erbjuda.
 
So long Hasta pronto...
 
 

Kommentarer

  • Moa säger:

    Fina bilder och målningarna är jätte fina :)

    Svar: De förgyller fasaden Moa. Kram
    Biggeros

    2017-02-22 | 16:32:51
    Bloggadress: http://moakandelin.devote.se
  • Znogge säger:

    Lika vackra och fina bilder som vanligt!

    Kram och trevlig kväll :D

    Svar: Tack detsamma!! Trevlig kväll och tack för din fina kommentar 🤗🤗Kram
    Biggeros

    2017-02-22 | 17:15:57
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com/
  • Ama de casa säger:

    Vackra hus! Och jag brukar också använda skyltknepet för att komma ihåg vad jag egentligen har sett... :-)

    Svar: Du gör det... skönt att höra. Mycket ser ju likadant ut. Ha en fortsatt trevlig skidsemester 🤗
    Biggeros

    2017-02-22 | 19:03:04
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Eva – People in the Street säger:

    Vilka härliga fasader och skyltar!
    Kram och ha en fortsatt fin kväll.

    Svar: Tack Eva!! Det finns mycket att titta på om man är intresserad...Trevlig kväll. Kram
    Biggeros

    2017-02-22 | 19:46:06
    Bloggadress: http://peopleinthestreet.se/
  • Annelie säger:

    Jättefina bilder...roligt att få följa dig på din resa runtomkring.

    Ha det bäst..// Kramar Annelie

    Svar: Tack Annelie det värmer!!Det blir endel resor runtom i Spanien. Trevlig kväll på dig🤗
    Biggeros

    2017-02-22 | 20:49:25
  • Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★ säger:

    Vilken drömstad, så otroligt vackra bilder :)

    Svar: Själva byn är kanske inte ett ställe jag hade valt att bo på...Då menar jag att vi redan har valt att bo ( i vårt tycke) i den charmigaste staden Jerez. Ecija är den kyrktätaste och har många torn, palats och hus. Så allt är samlat i samma lilla by=)Tack för din fina kommentar 🤗
    Biggeros

    2017-02-22 | 21:08:57
    Bloggadress: http://www.saramadeleine.se
  • BP säger:

    Vilket palats och återigen helt fantastiska bilder. Brukar själv också ta kort på ställen jag varit på eller märken på bilar/motorcyklar/husbilar med mera jag fotat för att komma ihåg senare.

    Kul att du tänkte på "min" Skyltsöndag. Du kanske vill hänga på någon gång. Det vore jätteroligt:-)

    Svar: Ibland känns det som att jag deltar omedvetet på dina skyltsöndagar. På något konstigt sätt halkar man in som är förknippat till skyltning av alla olika slag var dag. Jag kommer säkerligen delta en dag på skyltsöndagen. Jag brukar läsa många roliga inlägg som läggs upp på skyltarnas söndag=))Härligt att det inte är bara jag som förevigar minnet på ett fotografi=))Ha en bra dag!!
    Biggeros

    2017-02-22 | 21:34:26
  • Heléna säger:

    Du tar verkligen helt fantastiska bilder! Underbart att du delar med dig av dem :D Byggnaderna är ju hur fina som helst med alla detaljer :D Kram <3

    Svar: Härligt att du med tycker om detaljer=) Det finns ju som sagt mycket att fotografera. Trevlig dag. Kram
    Biggeros

    2017-02-22 | 21:38:35
    Bloggadress: http://helna.blogg.se
  • Ditte säger:

    Det är så roligt att få se så mycket mer av Spanien genom dig och alla vackra bilder. Det blir nästan som om jag själv vore med. Jag fastnade för många vackra detaljer och utsmyckningar på bilderna och även de fina skyltarna. Ser fram emot mer.
    Stor kram!

    Svar: Jag trodde ni var trötta på Ecija vid det här laget...Såklart har jag mycket mer i mitt bildarkiv=)Jag ser så mycket detaljer och kan oftast inte gå förbi en byggnad utan att se dess skönhet. Min man ser inte alls det jag ser. Konstigt.......Trevlig dag och ta hand om dig🤗
    Biggeros

    2017-02-22 | 21:55:15
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • Veronica Möller säger:

    Härliga bilder! Kram! ♡

    Svar: Tack Veronica!! Trevlig dag🤗
    Biggeros

    2017-02-22 | 22:02:40
    Bloggadress: http://acinorev.blogg.se/
  • Emma, Sol som Sol? säger:

    Kvast?

    Ja, jo... Kan ju vara bra att veta var man har den om man hastigt måste ge sig iväg!

    Svar: Ja, tänkte precis som du. Alltid beredd på att ta av till.....Jag vet dock inte varför man dekorerar med kvastar. Det får bli en gåta eller en google uppgift....Ha en trevlig dag =)
    Biggeros

    2017-02-22 | 23:16:02
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • Netti Starby säger:

    Vilka vackra platser du har besökt och jättefina bilder! <3 Kramis

    Svar: Tack vännen. Det finns som sagt mycket att se=)Kramiz
    Biggeros

    2017-02-23 | 06:39:50
    Bloggadress: http://nettistarby.blogg.se/
  • Moa säger:

    Fina byggnader. Smidigt att dotografera skyltarna också annars glömmer man som sagt bort vad det är för byggnader ☺

    Svar: Många fasader kan se likadana ut. Då är det svårt att komma ihåg. Även kyrkor. Trevlig dag🤗
    Biggeros

    2017-02-23 | 07:15:28
    Bloggadress: http://moamedalicia.com
  • Linda säger:

    wow, magiskt!

    Svar: Inte sant Linda!! Det finns mycket att fotografera 🤗
    Biggeros

    2017-02-23 | 08:44:41
    Bloggadress: http://lindaviktoria.se
  • starsinlife.blogg.se säger:

    Så fint !

    Svar: Tack vännen!! Ha en jätte bra dag=)
    Biggeros

    2017-02-23 | 11:36:51
    Bloggadress: http://starsinlife.blogg.se/
  • Marie säger:

    Så jättefina bilder och hus 🏡. Kram Marie

    Svar: Tack så mycket. Du vet ju hur glad jag är att fotografera byggnader och dylikt=) kram
    Biggeros

    2017-02-23 | 11:50:59
  • Anna, Travel on a Cloud säger:

    Vackra bilder på fasader, målningar och balkonger! Sådant kan jag själv inte få nog av när jag är ute och reser (inte hemma heller för den delen). Tack för att du tog oss med.

    Kram

    Svar: Jag är likadan🤗Jag stannar efter några meter och fotograferar och fortsätter att gå några meter....Jag ser tom något i tjusigt i det fula=) Allt och alla har en charm. Hoppas du inte blir uttråkade... Ha en bra dag🤗Kram
    Biggeros

    2017-02-23 | 12:53:21
    Bloggadress: http://www.travelonacloud.com
  • annelie säger:

    sååå fint där är :D kram

    Svar: Finns mycket fina hus, platser, torn och kyrkor=)Kram
    Biggeros

    2017-02-23 | 13:54:58
    Bloggadress: http://tippellertopp.blogg.se

Kommentera inlägget här: