biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Lite dammtussar bakom dörren....

Kategori: La Casa

 
Här i Jerez har det varit mycket förberedelser och tvätt/ städning inför Jul. Har man inte varit hemma på nästan en hel månad så behövs det dammas av lite här och där.
Lite dammtussar bakom dörren ger inga ledsamheter.
 
 
Som vissa av er vet får jag Sverigebesök redan i morgon. Min äldsta dotter landar med planet i Jerez klockan fem. Det mesta är klart men jag har lämnat baket i väntan på att tösen och jag ska få lite julstämning i huset. Så huset kommer att fyllas av dofter av saffran, ingerfära, kummin och kanel.
 
 
Igår firade många Lucia och även tittade på Luciatåget på TV men det gjorde inte jag. Visst saknar jag stämningen och minns tillbaka när man som förälder hjälpte till med bakning, påklädning  och skjutsning. Härlig tid!
 
 
Så nu denna söndag ska vi tända det 3:e ljuset så snart står Julafton utanför och stampar på tröskeln.
 
 
Snälla barn och en grön och välklädd gran står på plats.........
 
 
Då menar jag en dekorerad gran med många klappar
 
Jag mottager nu mina barn med en stor kram och vi komner att njuta av Spaniens värme och Julyra.
 
 

Kommentarer

  • Znogge säger:

    Så julfint och pyntat det blivit hos er nu. Härligt att få så mint besök dessutom. Vår son kommer nästa fredag och det ser vi fram emot!

    Kram

    Svar: Visst är det härligt att få umgås med barnen till jul. Då förstår jag att du även längtar =)Visst är man förberedd för Sverigebesök🤗
    Kram
    Biggeros

    2017-12-14 | 15:55:20
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com/
  • Anette säger:

    Så härligt för er med julbesök, finns inget bättre än att få rå om barnen. Du har pyntat fint så hon kommer att komma i stämning. Ha det så underbart tillsammans.

    Svar: Tack Anette!! Det är bland det bästa på hela julen att få rå om sina barn. Stämningen kommer såklart finnas där med julmusik och god mat=)Hoppas även du får en mysig jul med de dina🤗
    Biggeros

    2017-12-14 | 16:18:21
    Bloggadress: http://ladyibangkok.blogg.se
  • Ama de casa säger:

    Härligt med sånt finbesök! Och att göra lite julstök tillsammans med finbesök är ju inte heller fel :-)

    Jag har inte sett en enda Lucia i år, men kommer nog att kolla på webbtv när jag kommer hem och får lite mer tid :-)

    Ha en fin kväll!

    Svar: Ja, det är alltid bra med webb-tv som man glimta tillbaka något man har missat. Det kommer bli så mysigt att få hit båda tjejerna. Tiden kommer bara gå så himla fort. Sånt är livet när man har som roligast går det allt för fort. Ha det bra=)
    Biggeros

    2017-12-14 | 18:13:08
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • MartinaOlsson säger:

    ​Hej!

    I dagens lucka i min julkalender kan du vinna ett Bean Boozled-spel från Coolstuff! Någonting du tycker verkar roligt? Klicka då på länken nedan för att vara med och delta. Trevlig kväll på dig! :)
    https://martinaolsson.myshowroom.se/72418/julkalender-lucka-14-6/​

    Svar: Jag kikar gärna in till dig =) Trevlig kväll!!!
    Biggeros

    2017-12-14 | 18:46:43
    Bloggadress: http://martinaolsson.myshowroom.se
  • Eva`s blogg säger:

    wow såå fin gran & så underbart med barnen hos er massa paket ser jag :) hur länge blir hon där? ha det riktigt gott med allt kramen

    Svar: Min äldsta stannar åtta dagar och den yngsta 9 dagar=) Sedan kommer våra bästa vänner till Nyår. Jag är så lycklig lottad att få träffa så många finisar. Många klappar till snälla barn!!!Tack vännen och kramiz till dig🤗
    Biggeros

    2017-12-15 | 10:18:20
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • Marie säger:

    Vad fint du gjort nu är det bara några dagar kvar här på Teneriffa. Så blir det hem till kalla Sverige usch kram Mamma o Håkan

    Svar: Ni får passa på så länge det varar och njut i värmen🤗Hoppas att ni har det bra=)Jag gillar att dekorera i lagom dos.
    Biggeros

    2017-12-15 | 10:32:09
  • Petra Olsson säger:

    Så mysigt med dotter besök förstår att du längtar något enormt, men det ser ut som den där dockan i skräckfilmen framför granen hua kramar:)

    Svar: Ja, visst är det en rysare framför granen🤢🤤😲Jag är så glädjefull idag för den äldsta tösen kommer till Jerez=) kram
    Biggeros

    2017-12-15 | 13:00:55
    Bloggadress: http://mammansprinsessor.blogg.se/
  • Ditte säger:

    Kan tänka mig att det var skönt att komma hem nu och i lugn takt ordna med em del innan döttrarna kommer. Förstår att du längtar och ävntar.
    Så fint du gjort! Och att sedan baka tillsammans och laga mat ger extra stämning.
    Jag är ingen julmänniska längre och vi har de senaste åren varit i vårt "thailändska paradis" i december, men i år blir det öfrsta året vi är i Spanien. Men det känns bra. Vi är många vänner som ska ses och äta, dansa ocu umgås på restaurang. Blir jättebra.
    Kram!

    Svar: Bara när barnen är här känns det som en glädjefullrik Jul. För mig betyder det jätte mycket att fira tillsammans med mina döttrar=)Visst är det skönt att vara hemma och få lite julstämning med familjen. Igår var vi på Karaoke kväll med dottern och vänner. Jätte lyckad kväll=)Kram
    Biggeros

    2017-12-15 | 17:52:50
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • Netti Starby säger:

    Åh vad roligt att din dotter kommer! :-D Kramis

    Svar: Nu är min dotter här och ingen är lyckligare än jag=) kramiz
    Biggeros

    2017-12-15 | 18:57:13
    Bloggadress: http://nettistarby.blogg.se/
  • BP säger:

    WOW!!! Här har det gåtts "all in"!!! Kul med besök av dottern som nog längtar lika mycket efter dig/er som du efter henne. Om inte annat lär hon uppskatta värmen och solen som hon kan byta ut mot regn/snö och isiga gator.
    Tycker den näst sista bilden är helt underbar - minus gubben då. Men julutsmyckningen är helt fantastisk och annorlunda.

    Svar: Jag har samlat på mig ornaments från olika länder jag har besökt och bott i. Så roligt att minnas tillbaka när jag tittar på alla dessa juldekorationer=) Visst är det mysigt att få rå om mina töser under julen. Som du säger blir det lite variation för även dem. De slipper mörkret och kylan. Vad jag förstår ska det vara soligt under julhelgen=) Så du lade märke till Mr U som oftast inte vill vara med på bild =D
    Biggeros

    2017-12-15 | 21:46:23
    Bloggadress: http://bp-computerart.blogspot.se
  • ullie säger:

    ja jag såg ju det va mysigt att hon kommer på besök .
    o barnen är så himla speciellt band

    älskar lilla granen så söt den va. va gör det säger ja med lite damm här o var det blir jul ändå
    kramar fina du njut nu me dottern

    Svar: Jag ska verkligen njuta av mina döttrar sällskap=) Jag hämtade henne på flygplatsen igår och vi åt god middag och träffade vänner på en karaoke bar igår. Så trevlig stämning!!!Visst är den lilla granen gullig som står vid trappan. Trevlig helg/ kram
    Biggeros

    2017-12-15 | 22:57:34
    Bloggadress: http://weberskold.se/
  • Veiken säger:

    Dina julsaker är både fina och ovanliga. Mysigt!
    Det bästa antar jag är när nära och kära kommer och firar jul tillsammans med er. Härligt! Kram

    Svar: Det är som du säger att det verkligen det allra bästa närbarnen kommer på besök. Denna jul kommer bli så mysig!!! Jag har samlat julgranskulor från olika länder från varje land vi har bott i och besökt=)Trevlig helg/ kram
    Biggeros

    2017-12-16 | 09:52:51
    Bloggadress: http://veiken.se
  • Sussi säger:

    Men så kul att du får Sverigebesök nu till jul. Skönt att få njuta lite i värmen. Ta hand om varandra och jag är helt övertygad om att ni kommer få en supermysig jul tillsammans :)

    Svar: Tack så väldans mycket. Här är det kanonbra och idag har dottern och jag haft en shoppingrunda och ätit lunch. Riktig kvalitetstid tillsammans. På Tisdag ska vi hämta den minsta i Malaga. Sedan är familjen samlad. Så härligt🤗Trevlig advent!
    Biggeros

    2017-12-16 | 15:12:50
    Bloggadress: http://nouw.com/enkelthemma
  • Villa Frejas bokblogg säger:

    Så mysigt att få besök. Mysigt pyntat. Vi ska lägga in en högre växel imorgon och pynta ännu mer är tanken. Kram

    Svar: Då blir det julpyntat på självaste 3 advent÷) Vi ska baka snart och förbereda julmat den kommande veckan=)Så härligt med en riktig familjejul🤗
    Biggeros

    2017-12-16 | 19:56:37
    Bloggadress: http://villa-freja.se
  • Anonym säger:

    Mysigt med alla dofter som kommer kring jul!

    Svar: Jag gillar både vanilj, saffran och kaneldofter. Då är det Jul🤗
    Biggeros

    2017-12-17 | 04:28:06
    Bloggadress: http://nouw.com/Hemljuvligahem
  • wiolettan säger:

    Så härligt det låter med bak med dottern och alla julförberedelser. I år är det första året på, kanske 50 år som jag inte julbakar. Känns som om jag inte orkar. Men, julen kommer i alla fall och den högtiden måste vi fira.
    Härliga bilder du visar, roligt att se, det märks att julen står för dörren.
    Julgranen är ju något alldeles extra.
    Vill önska dig en finfin 3:e dags Advent.
    Kram!

    Svar: Jag önskar dig detsamma en mysig trevlig advent. Det ska kännas rätt att baka och allt ståhej innan Jul. Det bästa att ta det i sin egna lilla takt. Många stressar i onödan innan Jul och är helt uttjasade på själva Afton. Hoppas att du får en fröjdefull Jul och ta hand om dig. Jag vet vad jag har att göra med de mina hela Julen🤗🤗Kram
    Biggeros

    2017-12-17 | 09:45:47
    Bloggadress: http://wiolettan.bloggplatsen.se
  • Jessica Högberg säger:

    Fy så härligt!! Hälsa så gott och ha en riktigt God Jul<3

    Svar: Tack så mycket Jessica och jag önskar dig en lugn och trevlig Jul🌲🎅
    Biggeros

    2017-12-18 | 12:38:54
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Jessica Högberg säger:

    Det blir det! Tack fina!

    Svar: Ha en riktigt mysig Jul Jessica!!
    Biggeros

    2017-12-19 | 13:57:39
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • ullie säger:

    onda dockan va kanske lite för stor o så =)
    ja det blir jul ändå det är dam i hörnen
    ha en jätte härlig god jul men vi hörs väl innan stor kram

    Svar: God Jul och även lite damm i hörnen tillsynes så ha en fröjdefull Jul// kram
    Biggeros

    2017-12-22 | 00:07:43
    Bloggadress: http://weberskold.se/

Kommentera inlägget här: