biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Sverigebesök

Kategori: Mina Nära&Kära

Jag har nu avverkat 10 dagar i Sverige på bästa möjliga sätt. Träffat nära och kära på släktträff och många fina möten som jag lägger på minnet. Tyvärr hade jag velat att tiden skulle stå stilla och velat träffa så många fler på min lista. Tiden går otroligt fort och räcker inte till som man hade velat.
Malmö
 
 
Min mor och jag satt på ett mysigt ställe i solens gassa. Vi njöt av varandras sällskap och i den folkkära miljön på lilla torg i Malmö.
 
 
Därefter intog vi en lyxig lunch på en av de närliggande restaurangerna.
 
 
Efter dagarna två så besökte vi Emporia i Malmö. För mig var det första gången och det var en upplevelse på alla sätt och vis...
 
 
Eftersom jag stötte på min bästa vän genom tiderna och vi snackade av oss i två timmar som om det var igår. Inga konstigheter alls och mycket glädje, skratt och gråt.
Karlskrona
 
 
Dagarna tre drog jag och min Mor vidare upp till Karlskrona med tåg.
 
 
För min mor betyder Karlskrona ganska så mycket. För det första har hennes föräldrar ( min mormor och morfar) rötter från både Ronneby och Karlskrona och så bor min äldsta dotter där. 
Denna dag spenderade vi hela dagen till att hylla Isabella
( försenad födelsedag) med god mat och vin på Scandic. Dagen var väl inte den bästa med regnskurar och mörka moln. Vad gör det när man är omringad av gott sällskap.
 
 
 
Min dotter och pojkvän har flyttat till en jätte fin lägenhet. De har en otroligt fin utsikt!!
 
 
 
Sedan fick jag kela med mina finisar Loppan och Ebba
 
 
 
Tänk vad det betyder mycket för en mor att tillbringa kvalitetstid med sina barn.
Synd att tiden går så fort......

Kommentarer

  • Emma, Sol som sol? säger:

    Låter som att du har haft det riktigt bra! Det är ju bara det där med att tiden alltid ska gå så attans fort när man njuter eller gör något kul.

    Åh, vilka härliga fissemissar! Älskar de små spetsarna på Loppans öron.

    Svar: Visst är Loppan färggrann och dessa gröna ögon. Gillar även hennes fina spetsar på öronen. Tiden gick väldigt fort men jag är hemskt nöjd vad jag har fått gjort mycket. Att åka till olika ställen och när många vill träffa en kan kännas efteråt. Nu är jag trött efter en intensiv semester. Så trevligt vi har haft det Emma. Jag har inte hunnit med bloggen men nu är jag tillbaka igen=)
    Biggeros

    2017-08-29 | 18:10:49
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • Ditte säger:

    Så roligt att träffa nära och kära. och fint med både Malmö och Karlskrona.
    Men visst är tiden ett hinder- Väldigt ofta. Men numer har jag lärt mig att saker och ting får ta tid. Jag bestämmer ju själv och det är skönt. (Tyvärr har ju inte alla andra den tid en själv har...)
    Önskar dig fortsatt fina dagar i Sverige.
    Kram!

    Svar: Man vill ju verkligen träffa alla men det funkar inte på så kort tid. Jag var ju även i Stockholm, Upp-Väsby och i Uppsala. Visst ville jag träffa dig men det är så många som ville träffa en så man räcker tyvärr inte till. Vi får ses en annan gång Ditte. Nu är jag tillbaka till Jerez och bloggen. Kram på dig🤗
    Biggeros

    2017-08-29 | 18:51:07
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • wiolettan säger:

    Härliga bilder, sitter och njuter.
    Ni är så fina allihop och katterna, toppen. Jag älskar katter.
    Skön utsikt ifrån lägenheten.
    Förstår att du hade trevliga dagar i Sverige med släkt och vänner och då brukar tiden gå fort.
    Kram!

    Svar: Min dotter och hennes pojkvän har skaffat en jätte fin lägenhet med en fin utsikt. De har så gulliga katter som jag har fått kela med=)Visst går tiden fort när man är lycklig. Detta fina Sverigebesök lever jag länge på// kram
    Biggeros

    2017-08-29 | 21:05:24
    Bloggadress: http://wiolettan.bloggplatsen.se
  • Znogge säger:

    Vilka härliga dagar du haft i Sverige tillsammans med nära och kära. Men tyvärr är det som du säger att tiden den går så fort och man hinner inte med allt. Som när man själv är utomlands på semester...

    Kram

    Svar: Jag lever långt på dessa fina träffar med nära och kära. Jag har rest runt i Sverige från Malmö till många andra städer. Alla bor ju tyvärr inte på samma ställe. Det har funkat med diverse kommunikationsmedel. Nu är jag hemma på plats och det är fritt för fajt på bloggen. Kramiz
    Biggeros

    2017-08-29 | 21:30:49
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com/
  • Annelie säger:

    Jisses så lik din dotter är dig.
    Fina katter har din dotter också.
    Ser de alltså denna badviken från sitt fönster..??
    Otroligt läcker bild på din mamma vid ölglaset,,, fräck "krutgumma".
    Förstår att dagarna går alldeles för fort när du är hemma i Sverige, du vill ju se mycket, träffa alla runtomkring dig. Det blir ju ett fullspäckat program på det viset.

    Ha det bäst.. // Kramen Annelie

    Svar: De säger att Isabella är lik mig÷)Visst är min mamma en krutgumma!!
    Tiden går dessvärre för fort när man har trevligt. Man vill ju träffa alla men det går ju inte alla gånger. Jag är nöjd för denna gång.
    Visst har min dotter en underbar vy från sitt fönster!!!
    Lägenheten blir nog jätte fin när den blir klar. Min dotter har en duktig man som är händig=)
    Kram tillbaka🤗
    Biggeros

    2017-08-30 | 08:05:08
    Bloggadress: http://nouw.com/gifta657
  • Ama de casa säger:

    Äpplet faller verkligen inte långt från trädet - vilken piffig och snygg mor du har! Det har ju ärvts rakt ned i nedstigande led :-)

    Svar: Tack så mycket för de fina orden🤗🤗Det var roligt att träffa samtliga och vädret var till synes ganska så bra dessa dagar÷)
    Biggeros

    2017-08-30 | 22:23:18
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Ami säger:

    Förstår att du har njutit av de dina. Men visst går tiden alldeles för fort när man är hemma.
    Kram

    Svar: Jag har verkligen njutit av dessa fina möten Ami men visst går tiden alldeles för fort när man har trevligt🤗
    Biggeros

    2017-08-31 | 12:14:37
    Bloggadress: http://rendahlispanien.wordpress.com/
  • Villa Frejas bokblogg säger:

    Förstår att tiden gick fort. Trevligt att träffa familjen och släktingar. Kram

    Svar: Jätte trevligt att träffa nära och kära. Tänk om man hade mer tid för att träffa andra som jag inte har träffat på länge. Det får bli nästa gång🤗Kram
    Biggeros

    2017-08-31 | 21:21:33
    Bloggadress: http://villa-freja.se
  • Marie säger:

    Tack kära lilla dotter för fina dagar tillsammans älskar 💕 dig. Vi är nu på fina sköna Karpathos Grekland underbart.Lagom varmt Puss o kram Mamma

    Svar: Tiden gick så fort men jag hade en jätte mysig visit=)Ha en fortsatt trevlig semester// kram
    Biggeros

    2017-09-02 | 08:59:16
  • Anette säger:

    Så fint ni verkar ha haft det, mormor,mor och dotter. Tiden går alltid för fort när man är med nära och kära.
    Kul att du också varit i Karlskrona, det är nåt visst med den staun.

    Svar: Ja, visst är det något speciellt med Karlskrona🤗Lustigt att vi båda har kopplingar till samma stad.
    Vi hade en jätte mysig dag tillsammans. Sedan fortsatte mina resor till Uppsala och Stockholm. Tiden gick allt för fort men jag hade jätte mysigt med de mina// kram Anette
    Biggeros

    2017-09-03 | 19:03:15
    Bloggadress: http://ladyibangkok.blogg.se
  • ullie säger:

    tiden med barnen är den viktigaste som finns o den går altid fortaste o ja när man har det skoj o bra så går tiden alltid fort hoppas du får se dem snart igen .många fina bilder kram kram

    Svar: Visst är det så Ullie. Nu lever jag på de alla fina möten och upplevelser som jag har fått uppleva detta fina Sverigebesök=)Kram
    Biggeros

    2017-09-04 | 22:58:54
    Bloggadress: http://weberskold.se/
  • Netti Starby säger:

    Vad roligt att du är på besök i Sverige och härliga bilder! :-D Kramis

    Svar: Det var ett intensivt men trevligt Sverigebesök. Jag är nöjd=) Kram
    Biggeros

    2017-09-05 | 14:14:59
    Bloggadress: http://nettistarby.blogg.se/
  • Petra Olsson säger:

    Låter som en härlig sommar 💕Så fint i Malmö det var längesedan jag var där .kram

    Svar: Lilla torg är jätte mysigt och det finns så många fina parker=)Det är väldigt förändrat sist jag bodde i Malmö. Det är roligt att komma på besök=)Tyvärr missade jag festivalen =(Jag hade ett jätte mysigt besök// kram
    Biggeros

    2017-09-05 | 15:02:12
    Bloggadress: http://mammansprinsessor.blogg.se/

Kommentera inlägget här: