biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Elefantfot träd

Kategori: La Casa

Idag blev det en tur till växthuset i Jerez......
 
 
Dessa fina plantor lyckades vi plantera tillslut i dessa smala krukor. 
Innan hade vi lite "ledsna rosor" i de blåa krukorna som inte alls trivdes i hettan. Under vår och höst anpassade de sig mycket bättre.
 
 
 Tryckbilden
 
Kärt (barn) växt har många namn.....
Elefantfotträd, Pony Tail Palm, Flask Palm, Hästsvans Planta, Nolina Palm, Elephant Palm, Big Base Palm, Örnskalongstjärna Palm, Nolina, Nolina Sole, Hästsvans Nolina
Jag tycker den bara påminner om vår fina Flasklilja som vi har en stor "blomställning" växandes på liljans topp=)
 
 

Kommentarer

  • Emma, Sol som sol? säger:

    Vad gjorde ni med rosorna?!?!?

    Jag är ju sådan att så länge det finns liv finns det hopp och då kastar man inte ut det utan försöker hitta på något annat. Tills det inte går längre ...

    Rolig växt är det, finns så mycket udda saker man kan ha i sin trädgård här. KUL!!!

    Svar: Jag är likadan! Inte Mr U. Jag har försökt med alla medel När det inte funkar och vi har givit rosorna ett antal chanser utan framgång ..Rosorna funkar inte här i en kruka, Emma. Rosorna är glömda och en ny era är kommen. Så får vi se vad som händer till nästa år// kram
    Visst är de nya mycket coolare Emma😁😁
    Biggeros

    2017-08-12 | 18:59:53
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • ullie säger:

    Vill me ha en sån älskar såna här träd ju palmer oliv träd japanska träd o såna där så fina
    kramar vännen fin söndag

    Svar: De passar jättebra i våra krukor. Hoppas att de trivs nu. Du få oxå skaffa sådana plantor Ullie🤗Önskar dig detsamma fina vännen en fin Söndag!!!!
    Biggeros

    2017-08-13 | 00:55:11
    Bloggadress: http://weberskold.se/
  • Marie säger:

    Vad fina blommor ni köpt det är svårt med rosor i ökenköimat

    Svar: De passar inte så bra tyvärr i krukor. Våra blommade dåligt och bara under våren. Så nu fick det bli andra plantor i dessa blåa krukor. Många gånger får man tänka om vad som verkligen överlever i denna hetta// kram och många pussar🤗🤗
    Biggeros

    2017-08-13 | 08:53:11
  • Ami säger:

    Det är svårt att få blommor att trivas i hettan! Vi har mest gröna växter på vår terrass, men jag tror inte de har trivts nu när vi varit i Sverige!
    Men era blev jättefina!
    Kram

    Svar: Vi har även bytt ut många växter efter att de inte har trivts. Det har Oftast varit efter att vi har varit borta från hemmet ett bra tag. Just nu försöker jag att få bukt med mina pelargoner som har hämtat sig. Det är sviter man får ta om man bor i ett torrt land som Spanien. Vi har ju även bevattningssystem men inte till amplarna och krukor. Ha en trevlig Söndag// kramiz
    Biggeros

    2017-08-13 | 09:41:55
    Bloggadress: http://rendahlispanien.wordpress.com/
  • Annelie säger:

    Dessa växterna som har många namn,, de gillar jag.. ganska så lättskötta är de också.

    Ha nu en riktigt fin dag.. // Kramen Annelie

    Svar: Jag hoppas att dessa palmer ska trivas i mina krukor och i detta ökenklimat🤗Kram
    Biggeros

    2017-08-27 | 08:57:09
    Bloggadress: http://nouw.com/gifta657

Kommentera inlägget här: