biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Snart 10 år sedan

Kategori: Mord & Olösta fall

 Häromdagen läste jag om att det ska visas en dokumentär om den lilla Madeleine McCann som försvann för 10 år sedan. 
Detta olösta fall har berört mig oerhört. Även andra fall som ligger som Closed Cases.
 
Jag läste även : 
 
 att det uppges att även ett ”banrytande genombrott” ha gjorts – en person på semesterorten hade kontakt med familjen. Alltså polisen menar att det ska finnas en person ( som jobbade på Ocean Villa anläggningen) som ligger inne med information som kan bidra till den kommande dokumentären.
 
 
VAD HÄNDE MADELEINE?
I snart tio år har fallet då treårige Madeleine McCann retat eller lurat allmänhet, journalister och framför allt polis.
Hon försvann från sitt hotellrum i portugisiska Praia da Luz 3 maj 2007 och rapporterades försvunnen vid 22.14.
 
 
 
När tioårsdagen av händelsen närmar sig väntas fallet åter få stor uppmärksamhet.
Australiensiska tv-programmet Sunday Night på Channel 7 uppger nu att man ska presentera ”banbrytande bevisning” i en dokumentär som ska sändas under söndagkvällen, lokal tid.
I programmet ska man ha intervjuat Madeleines föräldrar Gerry och Kate såväl som kriminaltekniska experter och tidigare förundersökningsledaren Goncalo Amaral.
Man hävdar i ett klipp inför dokumentären att Madeleine, som i maj skulle vara 14 år gammal, ”kan finnas vid liv”.
Tror vi på det.....
Många olika teorier och spekulationer kring detta olösta fall.
Somliga tror att föräldrarna är förövarna och givit henne för hög dos sömnmedel. Andra tror att Madeleine har blivit kidnappad och sålts i Nordafrika. 
Goncalo Armal har även kommit med starka misstankar att MI5 agenter (underättelsetjänsten) är inblandade och har försökt att undanröja bevis. Han tror även att den förre engelska premiärministern var inblandad. Vad är det för en konstig teori....Spekulationer spekulationer
 
Londonpolisen Colin Sutton uppgav i dokumentären att en anställd på hotellet kan ha information som skulle kunna leda fallet framåt. 
Madeleine McCanns föräldrar har genom en talesperson uppmanat tv-kanalen att lämna över all ny typ av bevisning till utredare.
Om det australiensiska tv-programmet innehåller eller innehar några trovärdiga, nya bevisspår så ska de självklart omedelbart överlämna dessa till polis.
 
 
 
Min uppfattning om" Madeleine fallet " är att jag tror inte att det kommer någonsin att klaras upp. Tyvärr har vi tiden emot oss och bevismaterial kan ha försvunnit eller är inte lika  tydliga som innan. Om det nu fanns  några tydliga bevismatrial från början...
 
Människor spekulerar om att de ALDRIG skulle lämna sina barn kvar alldeles själva på hotellrummet.....
Jag har lämnat mina barn helt själva i huset på kvällen när jag och min man har suttit ute i trädgården och njutit av sommarvärmen. Vi hade en stor trädgård i Sverige på nästan 5000 kvm. Det är över 100 meter från huset....
Människor har så lätt att döma innan de får reda på sanningen.....
 
Dessa arma människor som har förlorat ett barn är helt obegripligt att förstå deras förlust och går inte ens föreställa sig hur dem känner sig nu.
 
 

Kommentarer

  • Sandra säger:

    Oj har det redan gått 10 år :( så himla hemskt...

    Svar: Man blir påmind titt som tätt vad som verkligen hände Madeleine..Jag har verkligen lagt henne på minnet och tycker det som hände var berörande 😥😥😥
    Biggeros

    2017-04-25 | 13:01:58
    Bloggadress: http://nouw.com/ssandras
  • Netti Starby säger:

    Jag funderade faktiskt här om dagen på hur det egentligen gick för Madeleine? Tack för informationen och dokumentären måste jag se! <3 Kramis

    Svar: Jag vill även se dokumentären på Madeleine. Jag förundrar mig bara ibland vad människor har förutfattade meningar och kommenterar hemskheter=)Kram på dig
    Biggeros

    2017-04-25 | 15:20:44
    Bloggadress: http://nettistarby.blogg.se/
  • znogge säger:

    Jag tror tyvärr inte heller att fallet blir löst. Tio år är på tok för lång tid. Dessvärre tror jag inte att hon är i livet längre. Det enda man kan konstatera är att när någon person försvinner eller mördas så är det oftast någon närstående eller bekant som är gärningsman. Men hur föräldrar skulle vilja mörda sitt barn övergår mitt förstånd. Som du säger, allt är spekulationer och vissa teorier verkar skvatt galna. Som föräldrar måste det vara en mardröm att inte veta...

    Kram

    Svar: Detta fallet har tärt på en och kommit upp med tvetydiga ledtrådar. Jag tror tyvärr att flickstackarn är död. Visst är många gånger närstående skyldiga men jag tror inte det i detta fallet. Jag ska iaf titta på dokumentärenTrevlig kväll
    Biggeros

    2017-04-25 | 17:01:35
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com/
  • Ama de casa säger:

    Jag tror också att vi aldrig kommer att få veta vad som hände. Tyvärr...

    Svar: Det finns många fall som har berört mig mer eller mindre. Detta fallet är ett olöst fall och kommer nog förbli. Så tråkigt bara för alla närstående att inte veta😥😥
    Biggeros

    2017-04-25 | 17:29:00
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Bella säger:

    Det har såg jag ett inslag om på TV för bra länge sedan, men jag kommer fortfarande ihåg det. Hela fallet är så tragiskt och sätter sig verkligen i huvudet, jag tycker så synd om hela familjen.

    Svar: Ja, att den portugisiska polisen anklagade föräldrarna och gjorde ett dåligt arbete gjorde ju inte saken bättre. Då Scotland Yard tog över fallet gick det väl bättre men har fortfarande inte lyckats lösa gåtan. Var hände med Madeleine. Bara en massa spekulationer från den portugisiska polisen och journalister. Så tråkigt för alla som är inblandade.
    Biggeros

    2017-04-25 | 18:07:19
    Bloggadress: http://nouw.com/bellss
  • Eva`s blogg säger:

    Följde detta första åren men sen rann det ut men hörde oxå för ett tag sedan att dem pratade om denna lilla ficka som nu är mkt äldre. Vet inte vad man skall tro men det är kusligt :( kram å fin kväll

    Svar: Ja, nu har ett TV team tagit upp fallet igen och ska ta upp ledande bevis från någon som jobbade på anläggningen under tillfället. Sedan vet jag inte om det är en bra idé att ta upp fallet igen. Om det léder till något bra....Ta hand om dig/ kram
    Biggeros

    2017-04-25 | 18:14:42
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • VillaFrejas%20boktips säger:

    Usch, det är så hemskt. Som förälder ger man förstås aldrig upp hoppet. Men tio år ... att det gått så lång tid nu.

    Svar: Nej, som förälder ger man nog aldrig upp förrän fallet är löst// kram
    Biggeros

    2017-04-25 | 18:29:38
  • Moa Kandelin säger:

    Så hemskt, läste om det också för några dagar sedan faktiskt.

    Svar: Visst är det tragiskt!!
    Biggeros

    2017-04-25 | 18:30:01
    Bloggadress: http://moakandelin.devote.se
  • Gabriella säger:

    Läste också den, såå hemskt det som hände och helt sjukt att det gått så lång tid!

    Svar: Vad tiden har gått fort och hon skulle alla redan ha varit 14 år....
    Biggeros

    2017-04-25 | 21:24:16
    Bloggadress: http://gabriellasigfridsson.devote.se
  • Mirre - Sweetwords säger:

    Ja det är så sorgligt, blir förmodligen inte löst =(

    Svar: Man kan ju iaf hoppas att de reder ut vad som har hänt med Madeleine så att föräldrarna får upprättelse.
    Biggeros

    2017-04-25 | 21:36:30
    Bloggadress: http://sweetwords.se
  • Natalia Richardson säger:

    Oj vem kan glömma detta?
    Tror som många andra skriver,att vi aldrig kommer få veta vad som hände tyvärr.
    Är det nu på lördag eller skrev du söndag dom skulle vissa på tv?
    Kram.

    Svar: Om dokumentären visas på SVT det vet jag inte...Men det är australienska TV team som ska hålla det. Jag vill även se dokumentären!
    Tänk vad tiden har gått fort sedan Madeleine försvann. Tragisk historia=/
    Biggeros

    2017-04-25 | 22:23:47
    Bloggadress: http://nathalias.blogg.se/nattisnyaliv/
  • Heléna säger:

    Det är verkligen hemskt och sorgligt :( Kan inte ens föreställa mig sorgen om det hade varit min dotter! Jag tror att sannolikheten att de ska hitta henne vid liv så här långt efteråt är väldigt liten, men hoppet om det kommer nog alltid att finnas kvar hos hennes familj och att de iallafall ska få en förklaring till vad som har hänt henne <3 Kram

    Svar: Jag tror för föräldrarnas skull att fallet blir uppklarat gör att de kan gå vidareJag vill inte önska min värsta fiende att förlora sitt barn på detta tragiska sätt. Sov gott// kram
    Biggeros

    2017-04-25 | 22:45:45
    Bloggadress: http://helna.blogg.se
  • Ditte säger:

    Jag har följt fallet under alla år och många spekulationer har det varit och är.
    Skulle gärna se dokumentären-
    Men tyvärr tror jag inte att fallet kommer att lösas. Hoppas gör jag förstås, för att som föräldrar leva med ovissheten är en plåga.
    Kram!

    Svar: Jag har även följt detta fall och just detta har tärt på mig mer än andra olösta fall. Det berör en mer när det är barn involverade. Hoppet från föräldrar är det sista som försvinner. Jag har svårt att tro att de kommer lösa detta fall efter så lång tid..Jag vill även se dokumentären// kram och godnatt
    Biggeros

    2017-04-25 | 22:59:37
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • ulllie säger:

    Det är så tragiskt hörde oxå de redan börjar prata om det.
    nej ja tror inte hon lever ja tror de tog död på henne redan då men usch när det händer ett barn det påverkar så o man kan inte sluta tänka på det stackars vännen

    Svar: Ja, man går bara till sig själv...tänk om det hade varit en själv och någon hade kidnappat sitt barn. Hemska tanke. Jag kan inte förmå att tro att det är föräldrarna som är skyldiga....
    Biggeros

    2017-04-26 | 00:33:08
    Bloggadress: http://weberskold.se/
  • Anerre säger:

    Usch ja, vilken hemsk historia. Stackars anhöriga ( för man vill ju inte gärna tro att de är de skyldiga)
    Det finns ju barn, som Natascha Kampusch, som kommit till rätta efter många år, men det är ovanligt och inte så troligt i detta fall.
    Sorgligt 😪

    Svar: Ja, där har man ett exempel som Natascha. Vilket är ytterst ovanligt att den kidnappade kommer tillbaka till hennes föräldrar. Hur mår hon idag...Där var ju även föräldrarna oskyldiga. Visst vill man inte tro att föräldrarna är delaktiga till ett mord. Väldigt tragisk historia😥
    Biggeros

    2017-04-26 | 02:35:30
    Bloggadress: http://Ladyibangkok.blogg.se
  • Annelie säger:

    Ojj,, redan 10 år sedan,,, ändå så minns man det så färskt.
    Jag tror tyvärr inte flickan finns i livet, men VAD som hände henne, kommer nog aldrig fram.

    JAG personligen skulle INTE våga lämna mitt barn på ett hotellrum, just med tanke på om det skulle börja brinna eller något sådant. Men, det är JAG det.

    Tack för att du berättar att detta ska visas på teven,, ska jag absolut kika på.

    Ha nu en jättefin onsdag.. // Kramar om Annelie

    Svar: Visst har det gått lång tid. Till föräldrarnas förtvivlan har de fått ångrat att de lämnade Madeleine på hotellrummet. Dock satt de nära ca 50 meter ifrån och under titt som tätt uppsikt. Vad hjälpte det....Om Madeleine blev kidnappad så kände de till familjens rutiner. Jag har även svårt att tro att man kommer hitta en lösning Ha det bra// kram
    Biggeros

    2017-04-26 | 04:57:19
    Bloggadress: http://gifta6570.bloggplatsen.se
  • Amanda Jona [SPONTAN] säger:

    Helt sjukt att det redan hunnit gå 10 år! Hennes fall var något som verkligen påverkade mig när det hände och jag följde alla rapporter kring det, så fruktansvärt! Har även på senare år läst mammans bok om det hela vilket jag verkligen rekommenderar!

    Svar: Däremot hade jag velat läsa Madeleines mammas bok. Jag har även följt fallet. Det har berört mig oerhört// kram
    Biggeros

    2017-04-26 | 07:12:21
    Bloggadress: http://spontan.blogg.se
  • Jennifer Queen säger:

    Det fallet har jag följt samt Casper tycker det är ett intressant fall :)

    Svar: Visst berör det en mer när det är ett barn involverade. Även när det sker på en semesterort då föräldrarna har bytt miljö med barnen och vill bara ha en mysig och avslappnad semester. Hemskt!!!
    Biggeros

    2017-04-26 | 09:15:17
    Bloggadress: http://thequeenie.se
  • ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★ säger:

    Så hemskt alltihopa :(

    Svar: Visst är det tragiskt!!! Jag tror tyvärr inte Madeleine är i livet. Kanske bäst så....
    Biggeros

    2017-04-26 | 21:02:05
    Bloggadress: http://www.saramadeleine.se

Kommentera inlägget här: