biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

April april...

Kategori: Min Blogg

 
Tyvärr får ni dras med mig lite till mina fina bloggvänner!!
Jag skulle inte allt för världen vilja skilja från er nu.
 
Jag har lärt och känna så trevliga bloggare och vänner under alla dessa år.
Tänk att jag lyckades lura en och annan.....
Kanske lite åt det dramatiska hållet men det måste ju låta trovärdigt. 
 
Däremot kommer ni ihåg detta Aprilskämtet.....
 
Flygande pingviner.
I april 2008 genomförde BBC ännu ett lyckat aprilskämt. Man har hittat en flock med pingviner som kan flyga. I ett filmklipp får man följa pingvinerna från att de flaxar med vingarna till att de lättar från marken. Så i stället för att spendera vintern på Antarktis flyger de iväg till Sydamerika, där de njuter av de varmare breddgraderna.
Jag gick nästan på det....men kan pingviner flyga....och varför skulle de fly till varmare breddgrader....
 
 
 
 
Hoppas ni är OKEJ!!

Kommentarer

  • wiolettan säger:

    Du är rolig du och det roligaste är ju att du blir kvar här. Det gläder mig mycket.
    Aprilskämt är skoj. Nu för tiden är det lättare att luras, man kan ta pennan till hjälp. Förr, det som jag fick lära mig, var att personen ifråga måste förflytta sig ett antal meter. Men, vi lever i en annan tid nu.
    Aprilskämtet om pingvinerna har gått mig förbi. Det där med varmare breddgrad var ju skoj och overkligt.
    Trevlig helg.
    Varm kram till dig.

    Svar: Jag hoppas att du kommer att stå ut med mig ett tag till. Aprilskämt är desto roligare när folk går på det såklart. Jag var mellan valet och kvalet om jag skulle lägga upp Aprilskämtet på bloggen. Såklart du ska - sade Mr UPingvinskämtet är ganska så trovärdigt när man ser BBC filmsnutt. Det finns på Youtube. Trevlig kväll och kram
    Biggeros

    2017-04-01 | 16:42:05
    Bloggadress: http://wiolettan.bloggplatsen.se
  • BP säger:

    Hahaha:-)))
    Bra att du är kvar:-)

    Svar: Tack BP🤗🤗Jag blev lite vemodig ett tag men det gick över snabbt÷)
    Biggeros

    2017-04-01 | 18:21:39
  • bia säger:

    Gillar egentligen inte aprilskämt och förstår inte varför man ska luras 1 april !!....men det var ju ett bra skämt, eller dåligt, hihi...beror på hur man ser det.
    Själv luras jag aldrig...;))
    Trevlig lurarkväll !

    Svar: Ja, jag gick nästan själv på Aprilskämtet. Jag är lättlurad men jag har inte blivit lurad idag. Det var även ett tag sedan jag lurade någon. Så härligt att följa både dig Bia och mina andra bloggare. Det blir som en vardag. Man skriver din dagbok och delar den öppet gör andra. Trevlig försatt kväll//Kram
    Biggeros

    2017-04-01 | 19:32:02
  • erkki säger:

    Hej jag väntade på svaret för jag visste at det var ett Aprilskämt

    Svar: Det kunde ha varit ett Aprilskämt men oj, nej jag gillar att blogga allt för mycket. En del lyckades jag att lura=DTrevlig kväll!!
    Biggeros

    2017-04-01 | 20:46:47
  • Annelie säger:

    Hahahaha...ja mig fick du lurad i alla fall.
    Jätteroligt att du blir kvar, jag var tänkt att ta bort din länk, men tänkte jag behåller den ett tag IFALL du skulle ångra dig.
    Kramar Annelie

    Svar: Så skönt att du väntade....Jag är för nyfiken att avsluta mitt bloggande. Både att få läsa andras inlägg och att planera mitt kommande inlägg. Det håller mig sysselsatt att leta fram fakta=) Hoppas du inte har blivit allt för lurad idag// Trevlig kväll//Kram
    Biggeros

    2017-04-01 | 21:14:46
  • Marie säger:

    Aprilskämtet köper jag men jag vill inte bli av med dig Jag vill ha kvar dig för alltid puss o kram Marie

    Svar: Det var många som gick på Aprilskämtet=)Det är inte så lätt att lura folk i dagens läge...
    Jag blir kvar och det känns så skönt att blogga vidare utan att luras. Trevlig kväll//puss och kram
    Biggeros

    2017-04-01 | 21:17:33
  • Liene Svärd säger:

    Har inte gjort ett enda skämt idag hehe :P

    Svar: Jag har heller inte dragit några Aprilskämt på åratal. Nu var det liksom dax. Jag behövde göra det extra trovärdigt. Många gick på det. Det var nästan att jag fick en tår i ögat så fina kommentarer jag fick i retur. Ha en trevlig fortsatt kväll!!Kram
    Biggeros

    2017-04-01 | 21:45:46
    Bloggadress: http://piggigen.blogg.se/
  • ullie säger:

    Självklart står vi ut me goa dej <3 det va tur det va en sån här dag kramizar

    Svar: Såklart ska jag vara kvar och blogga och fortsätta att följa dig och mina andra bloggare som jag inte kan vara utan. Hoppas att du inte har blivit allt för lurad vännen!!! Kramiz
    Biggeros

    2017-04-01 | 21:49:01
  • Ditte säger:

    Kristiskt tänkande gäller även första april. Och jag lät mig inte luras. Men visst var det en del som du lyckades lura.
    Glad att du är kvar min vän.
    Stor kram!

    Svar: Tack Ditte!! Så bra att du inte lyckades att bli lurad!! Jag har inga planer inom närmaste tid att sluta blogga. Har fått lära känna så trevliga människor via bloggen. Väldigt berikande. God kväll och en stor kram
    Biggeros

    2017-04-01 | 22:13:59
    Bloggadress: http://dittemitti.se
  • Anette säger:

    Fy skäms att skrämmas så där. Jag hade mina misstankar om att det var ett skämt men helt säker kan man ju aldrig vara.
    Kul att du blir kvar här i bloggvärlden.
    Kram 😊

    Svar: Såklart blir jag kvar i bloggvärlden Anette🤗🤗Jag vill varken slita mig från dig och de andra min vän. Visst blev jag tveksam om jag skulle lägga ut Aprilskämtet men min man sade - Go for it! Ha en riktigt mysig Söndag min vän
    Biggeros

    2017-04-02 | 03:32:14
    Bloggadress: http://Ladyibangkok.blogg.se
  • Ake säger:

    Hej! Angående in systers bror så tråkigt... Då ska jag berätta att en kille kom från våran förening också :) Markus var också med och tog OS guld :)

    Svar: Jag är med och stödjer dessa föreningar som jag anser behöver en extra kick. Dessa killar / tjejer är riktiga kämpar. Min systers mans bror var även en kämpe. Tyvärr fick jag aldrig träffa honom på tu man hand. Så roligt att Markus tog OS guld. Riktigt impad.Du är även ett bra föredöme för dessa kämpar!! Tack för din kommentar=))
    Biggeros

    2017-04-02 | 09:26:02
    Bloggadress: http://www.nacka144.se
  • VillaFreja säger:

    Underbart. Jag undgick att bli lurad ... å andra sidan är jag en lättlurad själ och min man finner stort nöje i att lura mig alla dagar på året ;)

    Svar: Jag hör till dem som även är lättlurad. Jag ville dra ett trovärdigt skämt som kunde ha varit sant. En del lyckades jag lura. Trevlig Söndag//kram
    Biggeros

    2017-04-02 | 09:39:49
  • Jessica Högberg säger:


    Svar: Jag är kvar i bloggvärlden och har inga planer på att lämna den ännu//Kram
    Biggeros

    2017-04-02 | 10:03:12
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Ama de casa säger:

    Haha! Den enkla gick jag inte på :-D

    Det finns faktiskt mängder av pingviner i Sydamerika. Dom vi har sett längst norrut såg vi på Galapagosöarna vid ekvatorn 1992, då blev jag mäkta förvånad. Men jag tvivlar starkt på att dom hade flugit dit :-D

    Svar: Det visste jag inte att det fanns pingviner både på Galapagosöarna och Sydamerika. Såklart har de inte flugit dit.....kanske de har tagit båten över till ön...Visst är det ändå imponerade att de har simmat hela vägen dit=)
    Du är inte så lättlurad Ama. Den nöten knäckte du lätt//Kram
    Biggeros

    2017-04-02 | 10:37:38
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Anna, Travel on a Cloud säger:

    Haha, jag missade ditt skämt i går. Men håller med: Tur att du inte ska sluta blogga! Jag har inte hunnit läsa och kommentera så mycket på senare tid. Men jag finns också kvar.

    Det där med pingvinerna var ju vara för kul ... ;)

    Ha en härlig söndag!

    Svar: Det är så ibland att det kommer emellan viktiga saker i livet som man måste prioritera. Nu kommer jag vara kvar i bloggvärlden jag vill inte missa allt för världen inlägg av bloggare som jag följer med passion. Såklart tittar jag in till dig ofta men ibland hinner man alltid inte att kommentera. Trevlig kväll// vännen
    Biggeros

    2017-04-02 | 13:30:32
    Bloggadress: http://www.travelonacloud.com
  • Petra Olsson säger:

    Haha du e rolig:) kramar

    Svar: Tack så mycket att du trodde på mig...eller ska jag tacka dem som inte gjorde det. Här har varit en skön 25 graders vårdag÷) kramiz
    Biggeros

    2017-04-02 | 14:57:14
    Bloggadress: http://mammansprinsessor.blogg.se/
  • Kattis säger:

    Haha det var ett riktigt trovärdigt skämt måste jag säga...precis när jag tryckte på skicka knappen på min första kommentar så insåg jag vilket datum det var!:P Bra gjort!:D
    Kram

    Svar: Ja, du kom ju på att jag lurades. Dumma mig. Det är faktiskt inte likt mig alls att ljuga så bra. Ha en härlig kväll. Här har det varit 25 grader=)Skönt🤗
    Biggeros

    2017-04-02 | 18:44:42
    Bloggadress: http://stellaefoto.blogg.se/
  • Gabriella säger:

    Haha så roligt att lyckas lura!!

    Svar: Ja, jag lyckades lura endel=)Det är inte ofta jag ljuger för jag är hel hopplös på det=●
    Kramiz
    Biggeros

    2017-04-02 | 21:03:56
    Bloggadress: http://gabriellasigfridsson.devote.se
  • Susjos säger:

    Jag brukar gå på det mesta skämten, men inte om den ambulerande förlossningsavdelningen på en spårvagn som GP försökte med, haha!
    Ha det gott!

    Svar: Jag brukar ju inte luras eller ljuga för jag är så otroligt dålig på det. Nu var det dax att luras så det lät trovärdigt. En del lyckades jag lura. Tur du inte är så lättlurad Susjos// kram
    Biggeros

    2017-04-03 | 00:22:01
  • TantGlad säger:

    Vilken tur det bara var ett skämt, för inte kan du sluta blogga inte....vad vi skulle sakna dig. Man blir ju som en sammansvetsad liten familj här i bloggvärden. Ps och du....pingvinerna var bra.
    Stor kram min fina bloggvän.

    Svar: Nej, jag kommer inte att sluta att blogga min fina!!Jag vill inte skilja mig från de vänner jag har lärt att känna inom bloggvärlden. Inte en chans Tant Glad🤗🤗Kramiz
    Biggeros

    2017-04-03 | 04:18:33
    Bloggadress: http://tantglad.bloggo.nu
  • starsinlife.blogg.se säger:

    Haha ..jag lyckades inte lura nån ;)

    Svar: Otur att du inte lyckades lura någon. Jag är ganska så lättlurad. Jag är rätt så dålig på att ljuga. Det funkade lite grann...
    Biggeros

    2017-04-03 | 10:11:43
    Bloggadress: http://starsinlife.blogg.se/
  • Zyllah säger:

    Den med pingvinerna var ändå ganska rolig, jag skulle garanterat gått på den. <3

    Svar: Jag gick på den när den drogs. Visst är din trovärdig. Du ska se den på Youtube=)Kram
    Biggeros

    2017-04-03 | 10:23:08
    Bloggadress: http://zyllah.com/
  • Veiken säger:

    Här gick 1 april spårlöst förbi. Synd! Det är för det mesta riktigt roliga skämt! Uppfinningsrikedomen är stor! Kram

    Svar: Ja, ibland lyckas man att komma på ett bra skämt=) Det måste ju även vara trovärdigt. Nu är jag iaf kvar i bloggvärlden min vän// Kram på dig
    Biggeros

    2017-04-04 | 05:22:37
    Bloggadress: http://veiken.se
  • Amanda Jona [SPONTAN] säger:

    Haha, jag blev verkligen lurad! ;)

    Svar: Ja, visst blev du vännen😀😀😀Jag ska inte någonstans utan jag fortsätter som vanligt i bloggvärlden//kram
    Biggeros

    2017-04-04 | 17:24:31
    Bloggadress: http://spontan.blogg.se

Kommentera inlägget här: