biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Sunset

Kategori: Min Blogg

 
 
Benalmadena 
 
 
 
⬆Tryck på bilden⬆
 
 
 Vi bodde på ett stort lägenhetskomplex med 80-tals inspiration
 
Med en medelhavsvy, ute/inomhus pool, SPA, minigolf, restaurang, barnaktiviteter och jacuzzi på taket.
 
Vi valde att ligga på den heta stranden och ta ett dopp med jämna mellanrum i det kalla vattnet.
Jag som alltid trodde att Medelhavet är varmare än Atlanten....
Så fel jag hade....
 
Jag som bor på Cadiz bukten tycker att Atlanten är mycket behagligare att bada i. 
 
När jag bodde i Portugal har jag ett svagt  minne av att  (Atlanten)  var väldigt strömt och kallt.
Hursomhelst tycker jag om Benalmadena som semesterort.
Med dess fina stränder,  en mysig Marinhamn med mysiga restauranger. Då bortser jag att allt är koncentrerat på turismen och att knappt ingen pratar på sitt hemspråk (spanska).
 
Vi skulle beställa maträtter på spanska och kyparen flydde svansen mellan benen. Då kom en "andra person" och undrade på engelska vad vi egentligen  ville ha....
Då undrar jag så om jag befann mig i Spanien ....
I Jerez pratar  knappt ingen engelska och det är på det viset jag lär mig det spanska språket.
 
 
Jag har även varit i Marbella båthamn....
Jag föredrar Puerto de Benalmadena 
Här finns många olika båtturer från 10 euro/timme för turister och lyxiga privat RR på vatten.
 
Vyn är helt bedårande!! 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Eva`s blogg säger:

    Men så mysigt :) underbara bilder o vad är det för snyggt du har på dig??? kramen

    Svar: Jag har en vit klänning på mig, vännen!!😙😚
    Biggeros

    2016-09-19 | 15:33:24
    Bloggadress: http://evasblogg.blogg.se/
  • Znogge säger:

    Såg trevligt ut! Bästa sättet att lära sig språket är att använda det så mycket som möjligt. Så bra om båda bjuder till ;-)

    Kram

    Svar: Det är min filosofi med att prata spanska med urinvånarna!!!Då lär man sig bäst🤗🤗
    Biggeros

    2016-09-19 | 15:55:02
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com/
  • FREEDOMtravel säger:

    Ser ut att vara ett fint ställe!!! Och smart att lära sig spanska samtidigt ;)

    Svar: Spanska lär man sig bäst där det förekommer mest spansktalande såsom Jerez:)) Såklart blir det mycket åt engelska språket där mycket turism förekommer. Iaf Var Sahara Sunset ett bra lgh hotell. Kram
    Biggeros

    2016-09-19 | 16:59:04
    Bloggadress: http://www.freedomtravel.se
  • Days by Johanna säger:

    Så härligt ställe ni var på!

    Ja precis, jag sätter Hugo främst, och mår han inte bra eller tillräckligt pigg för förskolan får han vara hemma. Och jag har bra kollegor som förstår jag måste vabba ibland, vi skall försöka dela vabbdagarna, vi har båda lika viktiga jobb, men ibland passar det bättre för en och vara hemma än en annan :)

    Svar: Jätte mysigt komplex, Johanna!! Bra tänk att sätta sitt barn på första plats!!! Kram
    Biggeros

    2016-09-19 | 19:22:21
    Bloggadress: http://nouw.com/daysbyjohanna
  • Ghugge säger:

    Oj, vilket fantastiskt hotell! Fina bilder som vanligt!
    Njut och må bra!
    ❤️-liga kramar G

    Svar: Det var ett mysigt lgh hotell med många faciliteter :)) Jag hade det jätte mysigt!! Kram
    Biggeros

    2016-09-19 | 20:00:07
    Bloggadress: http://Ghugge.blogg.se
  • Sandie säger:

    Mysigt!

    Svar: Härligt ställe!! Kram
    Biggeros

    2016-09-19 | 22:04:45
    Bloggadress: http://sandiiebelle.blogg.se/
  • Johanna säger:

    Myyys!

    Svar: Jätte mysigt ställe!!! Kram
    Biggeros

    2016-09-20 | 08:22:34
    Bloggadress: http://nouw.com/jaxel
  • Ami säger:

    Det ser verkligen jättehärlig ut :)
    Ha en fin dag
    Kram

    Svar: Nöjd efter en mysig helg med god mat och sol/bad=)) kram
    Biggeros

    2016-09-20 | 11:45:17
    Bloggadress: http://rendahlispanien.wordpress.com
  • Ditte säger:

    Ser verkligen fint ut, men som du skriver väldans stort.
    Jag tycker också nu att Medelhavet kyligt med sina +23 grader. Jag vil ju helst ha +25 för att njuta av bad.
    Trist att inte kunna få försöka med spanskan. DEt är ju så man lär sig att prata och försöka förstå vad andra säger.
    Viktigt att höra språket för att förkovra sig.
    Tänkte extra på det de år vi bodde i Peking och jag ändå till slut klarade enkla varagsfraser på mandarin. Och provade jag på mandarin skulle ingen komma p tanken att prata engelska med mig.
    Har förstått att det i Spanien är många rumäner, ryssar och andra nationaliteter som jobbar på hotell, barer och restauranger och som själva inte kan spanska.
    Härliga bilder från trakten där ni är.
    Stor kram!

    Svar: Det är ju såklart att man kan huvudspråket när man har en business i landet😉Jag kämpar vidare med min spanska 🤗🤗Det var jätte fint i Benalmadena med dessa fina stränder och båthamnen. Fint väder hade vi med!! Vilken referens att kunna mandarin😙😚kram på dig
    Biggeros

    2016-09-20 | 13:45:05
    Bloggadress: http://akker.blogg.se
  • wiolettan säger:

    Ojojoj, vilka bilder. Det ser så vackert och mysigt ut, trevligt på alla sätt, blått vatten i både hav och pool.
    Förstår att du trivs.
    Bra att passa på och lära sig spanska kan jag tänka mig.
    Kram till dig och forsätt att njuta.

    Svar: Jätte fina stränder men kallt i vattnet😉Jag blir impad av båthamnen med all aktivitet av båtuthyrning. Många restauranger att välja emellan med fin utsikt÷)) kram
    Biggeros

    2016-09-20 | 14:31:20
    Bloggadress: http://wiolettan.bloggplatsen.se
  • Lena i Wales säger:

    Igenkännande!
    Har varit många gånger i Benalmadena. Inte så långt från mitt spanska hem.
    Ha en find dag!

    Svar: Jag tänkte att du hade ditt spanska hem där likaväl som Emma ( bloggerska). Jag tyckte det var en trevlig semesterort!! Kram😙😚
    Biggeros

    2016-09-21 | 14:10:28
    Bloggadress: http://lenaiwales.wordpress.com
  • Marie säger:

    Så jättefina bilder. Ni ser ut att ha det riktigt skönt puss o kram Mamma

    Svar: Vi hade en utomordentlig weekend i Benalmadena 🤗🤗Kram
    Biggeros

    2016-09-23 | 13:45:16

Kommentera inlägget här: