biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Carne

Kategori: Min Blogg

 
Denna bild är från i Augusti när Jonas och Alexandra var på besök
___________________________________________
Igår kväll träffades Alexandra, Xavier (Barcelonagänget) och vi under en god middag på ett typiskt "köttställe" som vi brukar säga.
Mr U och jag delade på solomillo de Buey (oxfile) på grillsten. Underhållande sätt att umgås på att grilla sin egen biff själv.
Somliga beställde ett gigantiskt grillspett som såg väldigt gott ut. 
Jag tror att alla blev mätta och belåtna🤗🤗
 
 
Denna fina strand "El Palmar" besökte vi under Augusti besöket och kunde knappt ligga på stranden pga av sandstorm.....
 
 
Så vi gick och satte oss på restaurangen Torres uteservering 
 
 
 
Och poserade framför kameran i ledig klädsel i hettan.
 
 
Idag är det inte hett utan delvis sol och moln. Dryga 22 grader. Ibland är det väldigt skönt när det är lite svalare...
 
Restaurang att rekommendera i Jerez
Meson del Asador och prisvärt.
___________________________________
 
 
Ligger ganska så centralt i Jerez och ca 3 minuters gångväg från Plaza Arenal
 
 
Många sittplatser inomhus och begränsat med bord utomhus. De serverar även goda tapasrätter till lunch.
 
 
Här kan man välja vilken typ av kött man vill ha och jag lovar att du inte går hem med tom mage.
 
 
 
 
(Obs!!! lånade bilder från restaurangen)
 
Vill bara tillägna en  Lycka- till -resa-tillbaka-till-Sverige
Till Alexandra.
 
 
Lycka till även med ert (Jonas och Alex) byggande av hus och ert äktenskap i den kommande framtid🤗🤗

Kommentarer

  • Netti Starby säger:

    Vad härligt ni har det och jag blir så avis :-D Kram

    Svar: Ibland tar man bara för givet och tänker inte så mycket på att man bor i paradiset. Allt här blir ju även en vanlig vardag 🤗🤗 Kramiz
    Biggeros

    2016-09-14 | 16:24:19
    Bloggadress: http://nettistarby.blogg.se/
  • Znogge säger:

    Stranden såg i alla fall väldigt fin ut men sandblästrad vill man inte bli. I dag har vi haft 26 grader så jag klagar inte :D

    Kram

    Svar: Wow!! Vilken indiansommar!!Njut för fulla muggar🤗🤗Stranden är kanon utan sandstormar. Kramiz
    Biggeros

    2016-09-14 | 16:29:06
    Bloggadress: http://znogge.wordpress.com/
  • Ama de casa säger:

    WOW! Vilken mat! Tur att jag just ätit frukost.... :-)

    Visst är det skönt när temperaturen börjar ge med sig en aning.

    Svar: Ja, nu kan vara ute med behag utan att sucka. Maten var magnificent gott!!
    Biggeros

    2016-09-14 | 16:32:12
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Misstossequeen säger:

    Så härliga bilder :)

    Svar: Tack :) Jag gillar med ärlighet :) Nu är jag nöjd med viktminskningen men försöker få kroppen lite fastare med hjälpt av squats och armhävningar :)

    Svar: Jag säger bara två ord; Dukigt jobbat!!!Tack och ha en jätte bra dag🤗🤗Kramiz
    Biggeros

    2016-09-14 | 16:59:09
    Bloggadress: http://Misstossequeen.se
  • FREEDOMtravel säger:

    Nu blir jag ju jättehungrig! Inte helt snällt ;)

    Svar: Det var inte snällt av mig....Ville ju bara dela med mig av det goda🤗🤗Kram
    Biggeros

    2016-09-14 | 17:23:17
    Bloggadress: http://www.freedomtravel.se
  • sandra. säger:

    lät ju hur mysigt som helst ju, och så gott med oxfile =)
    så fin du är älskar verkligen din hårfärg den är så fin <3 kram

    Svar: Gullig du är, Sandra!! Grillad oxfile är alla tiders!!!
    Biggeros

    2016-09-14 | 17:51:51
    Bloggadress: http://miinvardaag.blogg.se/
  • Ghugge säger:

    Skönt om det blir lite svalare i några dagar!!
    Låter som om maten blev god!
    Ha det fint🌤😊

    Svar: Maten var kanon och skönt med variation i luften🤗🤗Kram
    Biggeros

    2016-09-14 | 18:41:59
    Bloggadress: http://Ghugge.blogg.se
  • Emma, Sol som sol? säger:

    Åh, det där med att grilla på på sten har vi sagt att vi ska prova på! Ser så roligt ut!

    Svar: Ni ska verkligen testa att grilla på sten:)) Man sköter sin grillning själv i sitt eget tempo:)) kram på dig
    Biggeros

    2016-09-14 | 19:41:47
    Bloggadress: http://solsomsol.blogspot.com
  • starsinlife.blogg.se säger:

    Wow!! Å vilket paradis:)

    Svar: Jag älskar mitt paradis!! Man får verkligen inte klaga. Många kramar:)))
    Biggeros

    2016-09-14 | 21:08:39
    Bloggadress: http://starsinlife.blogg.se/
  • Lizette säger:

    Kan bara instämma med de tidigare som kommenterat! Ser så himla härligt ut, även fast vädret verkligen är kanonfint här hemma i Sverige just nu så blir det ju inte annat än att man längtar iväg :-)

    Svar: Jag har följt med väder prognoserna i Sverige och ni har haft kanonväder!!! Kram på dig!!!
    Biggeros

    2016-09-14 | 21:47:37
    Bloggadress: http://nouw.com/lizette
  • Petra Olsson säger:

    Härligt ni har det i Spanien ☀️Klagar dock inte vi har 22 grader här hemma så härligt med sol kram

    Svar: Då hade jag heller inte klagat att ha 22 grader varmt i Sverige:))Visst är det härligt med värme, kram
    Biggeros

    2016-09-14 | 21:47:55
    Bloggadress: http://mammansprinsessor.blogg.se/
  • ullie säger:

    alltså men gud så underbart blir lite avis
    älskar såna underbara stränder i år har ja knappt varit på en strand känns lite snopet

    så fin bild på dej o det där me oxfile lät underbart gott

    kramar vännen min

    Svar: Jag älskar att åka till stranden:)) På Cadiz bukten brukar det blåsa men kan behövas när det är som varmast:))Det var jätte gott på restaurangen. Ha en jätte bra dag,kram
    Biggeros

    2016-09-14 | 23:28:13
    Bloggadress: http://weberskold.blogg.se
  • Amanda Jona [SPONTAN] säger:

    Så härliga bilder :)

    Svar: Tack, Amanda:)) Ha en jätte bra dag!!!!
    Biggeros

    2016-09-15 | 02:49:09
    Bloggadress: http://spontan.blogg.se
  • Moha säger:

    Det är en grej jag skulle vilja ta upp med er... det är ni som hatar och måste kommentera elaka kommentarer. Har ni inget bättre för er? Jag är så trött på att höra: "du är för tjock" "Du måste gå ner i vikt" "djurplågare" "Du borde dö" M.m Ni som har läst min blogg och känner mig vet att jag har en sköldkörtelsjukdom som påverkar mig min vikt samt att depression och stress påverkar det också. Jag tränar och är ute och rör på mig VARJE DAG Jag sitter inte inne och trycker i mig onyttiga saker och aldrig går utanför dörren. Jag kämpar varje dag med min vikt... Att ständigt höra att man inte passar in i ridsporten samt i samhället för jag inte är smal och har en vältränad kropp, så blir jag så ledsen, varför ska det vara mig det är fel på bara för hur jag ser ut? Ridsporten är något jag har älskat ända sen jag var liten och verkligen brinner för, men sakta men säkert försvinner glädjen och intresset av något jag verkligen älskar, bara för jag inte har det rätta utseendet. När jag är ute och rider och träffar på någon eller rider samtidigt som någon annan på banan så kan jag knappt fokusera på min ridning, det jag tänker på är när personen ska börja ge blickar eller komma fram och säga hur stor jag ser ut. Eller hur dålig jag är på att rida. Pga mitt utseende. Jag försöker planera så jag rider när folk går i skolan eller jobbar för att inte möta eller rida när någon annan är där, allt för att inte bli sårad och få några dömmande blickar....

    Svar: Jag har verkligen inte kommenterat dig med negativitet. Jag hoppas de som gör det slutar genast. Så tråkigt att det finns människor som ser ner på andra......
    Biggeros

    2016-09-15 | 03:51:31
  • Ami säger:

    Så mycket gott ni åt där på det stället :)
    Och visst är det skönt att få en svalare dag då och då....nu har vi också runt 22 grader och lite molnigt!
    Kram

    Svar: Visst är det skönt med lite lägre temperaturer=))Vi var mätta o nöjda efter restaurangbesöket🤗🤗Kram
    Biggeros

    2016-09-15 | 11:09:43
    Bloggadress: http://rendahlispanien.wordpress.com
  • Veiken säger:

    En oxfilé på restaurang är aldrig fel!
    V har faktiskt lika bra väder som ni, även om det lurar lite kyligare tider runt hörnet! Det har utlovats 28 grader idag.
    Just nu "bara" 24 grader. Får se hur det blir senare idag!
    Ha det gott där du är! Stranden se härlig ut! :)

    Svar: Härligt att sommaren har blivit förlängd i Sverige!!! Det kan behövas innan vinterkylan, kram
    Biggeros

    2016-09-15 | 11:27:10
    Bloggadress: http://veiken.se
  • Therese Bjärstig säger:

    Åhhh så härligt ni ser ut att ha det! Och grillat kött, oj så sugen jag blev... Men blir fisk och bubbel idag ist :-) kram

    Svar: Fisk o bubbel är aldrig fel, kram
    Biggeros

    2016-09-15 | 12:48:58
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Amina säger:

    Det är konstigt att jag inte blev mer sugen! Jag är lite inne på den vegetariska banan just nu, eller jag försöker i alla fall, även om jag aldrig kommer sluta äta kött helt (tror jag), och i vanliga fall skulle jag tänkt mmmm, köttbit, men nu kände jag inte så. Man vänjer väl sig vid olika saker antar jag! :) Det såg i alla fall himla trevligt ut!

    Svar: Jag skulle nog aldrig kunna bli vegetarian 🙄Jag gillar kött allt för mycket!! Sådan är jag. Stället är ett typiskt steakhouse🤗🤗
    Biggeros

    2016-09-15 | 16:13:31
    Bloggadress: http://aminas.se
  • Anonym säger:

    Vad roligt att träffa fina Alexandra och Jonas tyckte mycket om dem. Kram Mamma.

    Svar: Nu har Alexandra återvänt till Sverige!! Hon kommer säkert att hälsa på oss=))Hon saknade hennes fina katter och Jonas som åkte hem mycket tidigare. Kram
    Biggeros

    2016-09-23 | 13:52:43

Kommentera inlägget här: